27.5 C
Athens

Ολυμπιακός – Μπαρτσελόνα: Τα ακλόνητα πειστήρια ενός προμελετημένου εγκλήματος (vids)

Με το αίμα της εκτέλεσης του Ολυμπιακού ακόμη νωπό, ο Γιώργος Χαλάς αναλαμβάνει ρόλο... ιατροδικαστή προκειμένου να «δέσει» την υπόθεση του ειδεχθούς εγκλήματος από τρεις μαυροφορεμένους «κομάντο» που μπήκαν στο Game 3 κυριολεκτικά αποφασισμένοι για όλα

Μια σειρά ατυχιών αλλά και συγκυριών έφερε τον Ολυμπιακό στην 5η θέση της βαθμολογίας στη φετινή Euroleague, παρά το απίθανο φινάλε των 10 νικών στα τελευταία 11 παιχνίδια. Οι Ερυθρόλευκοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν την Μπαρτσελόνα με μειονέκτημα έδρας στα πλέι οφ και λίγα 24ωρα πριν το ματς ο Γιώργος Μπαρτζώκας είδε τον Κώστα Παπανικολάου να τίθεται νοκ άουτ λόγω ίωσης, αλλά και τον Τόμας Γουόκαπ να αντιμετωπίζει πρόβλημα στη μέση.

Ο Ολυμπιακός ξεκίνησε με μπρέικ τη σειρά όντας πολύ ανώτερος των Καταλανών στο Game 1 παρά την ισχνή τελική διαφορά. Στο Game 2 οι γηπεδούχοι μπήκαν δυναμικά αλλά στο 3ο δεκάλεπτο οι νταμπλούχοι Ελλάδας έφεραν το ματς αλλά και το σκορ στα μέτρα τους. Κάπου εκεί ανέλαβαν αποφασιστικά δράση οι διαιτητές (Ράντοβιτς, Πατέρνικο, Νίκολιτς).

Η φάση με το «επιθετικό» φάουλ στον Πίτερς την ώρα που αυτός είχε μόλις σκοράρει (ο Ρούμπιο έπεσε πάνω του με βουτιά και στη συνέχεια σωριάστηκε στο παρκέ) ήταν ένα πολύ ηχηρό μήνυμα στους Πειραιώτες. Αντί να περάσουν μπροστά στο σκορ, το καλάθι ακυρώθηκε και στη συνέχεια η 3η περίοδος έκλεισε στο -3 με δίποντο του Ερνανγκόμεθ.

Η πιο δυνατή πιστολιά ωστόσο έσκασε στο ξεκίνημα της 4ης περιόδου, όταν ο εξαιρετικός ως εκείνο το διάστημα Νάιτζελ Γουίλιαμς-Γκος χρεώθηκε με ανύπαρκτο φάουλ και καπάκι με τεχνική ποινή για να πάει στον πάγκο με 4. Με τον Γουόκαπ σε κακή κατάσταση λόγω του προβλήματος στη μέση, ο Ολυμπιακός αποδιοργανώθηκε πλήρως.

Ο Γκος επέστρεψε μετά από 5 λεπτά αλλά δίχως πλέον να μπορεί να παίξει άμυνα οι Καταλανοί εκμεταλλεύτηκαν το μομέντουμ για να χτυπήσουν από την περιφέρεια και να στείλουν τη διαφορά σε διψήφιο νούμερο, τελειώνοντας ουσιαστικά το ματς 3′ πριν τη λήξη (76-64 με καλάθι του Σατοράνσκι).

Η σειρά ήρθε στο ΣΕΦ, ο Παπανικολάου ήταν ξανά απών και κάποιοι φρόντισαν να μην αφήσουν τίποτα στην τύχη. Η μεγαλύτερη κουβέντα βεβαίως γίνεται για το εγκληματικό σφύριγμα κυριολεκτικά σε νεκρό χρόνο, αφού όταν ο Ντιφαλά καταλογίζει φάουλ στον Πετρούσεφ το ταμπλό έχει ήδη κοκκινίσει.

Σε οποιονδήποτε άνθρωπο με στοιχειώδεις μπασκετικές παραστάσεις δείξεις την παραπάνω φάση, θα σου πει με βεβαιότητα πως τέτοιο σφύριγμα στο μηδέν και σε ματς που είναι ισόπαλο, δεν το δίνεις ποτέ αν δεν είσαι ήδη προδιατεθειμένος να το δώσεις. Η συνομιλία μπροστά στο μόνιτορ εκθέτει ακόμα περισσότερο τον Γάλλο «κομάντο», ο οποίος κατά την εξέταση της φάσης (σχετικά με το αν είχε λήξει το ματς ή όχι) φέρεται να είπε στον Μπελόσεβιτς ότι η παράβαση που είδε ήταν χαμηλά.

Κανείς δεν ξέρει βεβαίως πώς γίνεται αυτό, από τη στιγμή που έδειξε εξαρχής 3 βολές όπως καθαρά φαίνεται στο βίντεο. Ότι για να δώσεις φάουλ που κρίνει ένα ματς που πηγαίνει σε 2η παράταση θα πρέπει να είναι πεντακάθαρο, το αντιλαμβάνονται και οι πλέον αφελείς. Με λίγα λόγια, το πλατς θα πρέπει να ακουστεί στην εξέδρα αν μιλάμε για φάουλ πάνω στο σουτ όπως αυτό που έδωσε ο Ντιφαλά και όχι να ψάχνουμε με μικροσκόπιο για κάποια επαφή. Ειδικά όταν ο παίκτης που σουτάρει κινείται προς τα εμπρός και πηγαίνει εκείνος προς τον αντίπαλο.

Ανθρώπινο λάθος σε μια φάση σαν κι αυτή που ενδεχομένως να έκρινε το ποιος από το εν λόγω ζευγάρι θα πάει στο φάιναλ φορ δεν νοείται. Πρόκειται καθαρά για σφύριγμα πρόθεσης που έχει στόχο να τελειώσει το ματς στο μηδέν (0,5” για την ακρίβεια) υπέρ συγκεκριμένης ομάδας.

Η σωρεία τεχνικών ποινών σε βάρος του Ολυμπιακού στα πρώτα δυο ματς αλλά και τα συνολικά σφυρίγματα, φανέρωναν εξαρχής μια ξεκάθαρη προδιάθεση. Παρότι το προηγούμενο ΕΥΘΕΩΣ ήταν σχεδόν αποκλειστικά αγωνιστικό, το υστερόγραφό του δεν άφηνε περιθώρια για παρερμηνείες:

«Για τη διαιτησία στο Game 2 δεν έχω να πω κάτι. Αν χρειαζόταν, μέχρι και πέναλτι θα σφύριζαν για να γίνει το 1-1. Είναι πολύ εύκολο να καταλάβεις τις προθέσεις των διαιτητών όταν βλέπεις προς τα που γέρνουν οι 50-50 φάσεις. Η τριάδα της Παρασκευής πάλι, ήταν τόσο αποφασισμένη που έδινε στους Καταλανούς ακόμα και τις 100-0 υπέρ του Ολυμπιακού. Ξεπάστρεψαν τον εκπληκτικό Γκος στο πιο καθοριστικό σημείο, έδωσαν και το απίθανο φάουλ στον Πίτερς ακυρώνοντας ένα πεντακάθαρο καλάθι και πάλι καλά που οι Ερυθρόλευκοι δεν αντιστάθηκαν ως το τελευταίο δευτερόλεπτο γιατί ένας θεός ξέρει τι άλλο θα βλέπαμε…».

Η δικαίωση ήταν πικρή αφού το φάουλ του Ντιφαλά ήταν επί της ουσίας πέναλτι στην εκπνοή. Τρόπος να το γράψω πιο καθαρά μάλλον δεν υπήρχε. Σε διαδικασία κριτικής αγώνα πάντως δεν πρόκειται να μπω. Πόσο σοβαρά μπορείς να πάρεις κάποιον που θα αποπειραθεί να μιλήσει για το αγωνιστικό κομμάτι όταν έχει γίνει τέτοιο έγκλημα;

Για να φτάσει το ματς στην παράταση χρειάστηκε ένα διπλό σκάνδαλο. Στα 16” πριν το τέλος ο Ολυμπιακός ήταν μπροστά με 71-69 και θα είχε όλο τον χρόνο δικό του για μια επίθεση, η οποία κατά πάσα πιθανότατα θα οδηγούσε σε σκόπιμο φάουλ τους Καταλανούς για να σταματήσουν τον χρόνο αλλά και σε ένα ακόμη γρήγορο ώστε συμπληρώνοντας πια 5 φάουλ να στείλουν τους Πειραιώτες στις βολές με την ελπίδα να χαθεί έστω μια.

Η κατοχή όμως δεν δόθηκε ποτέ στην ομάδα του Μπαρτζώκα παρότι ο Κάλινιτς πέταξε την μπάλα στην πίσω πλευρά του ταμπλό, στην προσπάθειά του να την κρατήσει εντός αγωνιστικού χώρου. Η παράβαση φάνηκε καθαρά στην κανονική ροή και ακόμα πιο καθαρά στα replay σε αργή κίνηση. Πόσο πιο… αετομάτηδες να είναι οι τύποι με τη σφυρίχτρα ώστε να εντόπισαν κάτι διαφορετικό από αυτό που είδε όλος ο κόσμος;

Το αποκορύφωμα βεβαίως ήρθε στην εξέλιξη της φάσης, όταν ο Σατοράνσκι πήρε την μπάλα για την επαναφορά. Η ώρα περνούσε, η μπάλα παρέμενε στα χέρια του Τσέχου, ο κόσμος ξεκίνησε να διαμαρτύρεται, ο πάγκος του Ολυμπιακού σηκώθηκε για να φωνάξει, αλλά ο μόνος που δεν αντιλήφθηκε κάτι ήταν ο διαιτητής που βρισκόταν δίπλα στον Σατοράνσκι. Αυτή τη φορά ήταν ο Μίλαν Νέντοβιτς. Αν προσέξετε τις κινήσεις του και τον τρόπο που μετράει, θυμίζει πολύ το πώς μετρούσε ο Βέγγος στα νοκ ντάουν του «Τρύφωνα», γνωστού και ως «λιοντάρι της Πλατανιάς». Όσες πιθανότητες υπήρχαν να φτάσει ως το 10 ο… ματιασμένος «Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης», άλλες τόσες ήταν να δώσει παράβαση 5” ο Σλοβένος.

Για να είμαι απολύτως δίκαιος, ο Ολυμπιακός πήρε ένα σφύριγμα, το οποίο βεβαίως ανατράπηκε στη συνέχεια. Στα 3:16 πριν το τέλος μετά το εντυπωσιακό κόψιμο του εξαιρετικού Πετρούσεφ στον Βέσελι, η μπάλα δόθηκε στους Ερυθρόλευκους. Λανθασμένα, αφού στο ριπλέι φάνηκε να έχει βγει άουτ βρίσκοντας τελευταία στο πρόσωπο του εκπληκτικού Μόουζες Ράιτ.

Η αγωνία των διαιτητών να μην αδικηθεί ούτε σε μια φάση η Μπαρτσελόνα έγινε εμφανέστατη όταν ξεκίνησαν να το συζητάνε, έκαναν κίνηση να πάνε στο μόνιτορ ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν (αφού δεν βρισκόμασταν στο τελευταίο δίλεπτο) και όλη αυτή η καθυστέρηση έδωσε χρόνο στον Γκριμάου ώστε να δει το ριπλέι στην οθόνη και να ζητήσει challenge. Από τη στιγμή που δεν είχε μεσολαβήσει κάποια διχογνωμία, η χρονοτριβή που ξεπέρασε το ένα λεπτό δεν έχει εξήγηση και όποιος δει ξανά το συγκεκριμένο στιγμιότυπο θα καταλάβει αυτό και πολλά ακόμη, πολύ πριν φτάσουμε στην εν ψυχρώ εκτέλεση του Ντιφαλά…

Όπως είπα και πιο πάνω, δεν έχω καμία διάθεση να ασχοληθώ ξανά με το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι όταν έχει γίνει ένα τόσο ειδεχθές έγκλημα. Δόξα τω θεώ, τέτοιες «αναλύσεις» μπορείτε να βρείτε παντού: το αίμα να τρέχει ποτάμι και κάποιοι να ασχολούνται με το αν παράκουσαν τις εντολές του Μπαρτζώκα οι παίκτες του σε κάνα δυο περιστάσεις ή το γιατί ο Κάνααν ήταν και πάλι «του βάθους» όπως στο Game 2 και όχι του ύψους όπως στο 0-1.

Μετά το τέλος του Game 4 θα κάνουμε μια σούμα, όμως για να φτάσεις στο τι έφταιξε, τι πήγε καλά και τι όχι, θα πρέπει πρωτίστως να έχει ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική έκθεση στο δολοφονημένο πτώμα που άφησαν πίσω τους τρεις μαυροφορεμένοι. Να τα έχεις βάλει με θεούς και δαίμονες μια ολόκληρη σεζόν, να βρίσκεις συνέχεια τρόπους να σταθείς όρθιος, να επιστρέφεις με μπρέικ από τη Βαρκελώνη και στο τέλος να πέφτεις θύμα «κακοποιών» που ένας θεός ξέρει αν και ποιανού τις εντολές εκτέλεσαν…

Περισσότερη ΑΠΟΨΗ από το Athlosnews

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Ο σπουδαίος Τόνι Κρόος ανακοίνωσε το τέλος της καριέρας του μετά το Euro 2024

Μετά από 17 χρόνια λαμπρής καριέρας ο Τόνι Κρόος ανακοίνωσε πως κρεμάει τα ποδοσφαιρικά του παπούτσια μετά το τέλος του Euro 2024

Γουόκαπ: «Από την αρχή της σεζόν είχαμε μεγάλο κίνητρο και πιστεύαμε στις ικανότητές μας»

Ο Τόμας Γουόκαπ εκφράζει την απόλυτη εμπιστοσύνη του στις δυνατότητες και την ποιότητα του Ολυμπιακού και χαρακτηρίζει «φανταστικό» το σενάριο ενός τελικού ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό στο Βερολίνο