Τουλάχιστον 39 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα (pics, video)

Τρία παιδιά ανάμεσα στα θύματα • Δεν αποκλείει η αστυνομία ο αριθμός των νεκρών να αυξηθεί • Στην επιφάνεια οι κακοτεχνίες και το υπερβολικό κόστος συντήρησης της γέφυρας

Τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία αφού τα σωστικά συνεργεία εργάζονταν όλη τη νύχτα αναζητώντας επιζώντες μέσα στα χαλάσματα.

«Ο τελευταίος επίσημος αριθμός είναι 39 αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 37 μέχρι αυτή την ώρα, μεταξύ των οποίων τρία ανήλικα παιδιά ηλικίας 8, 12 και 13 χρονών. Ακόμα ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται 8 σοροί, που δεν έχουν ταυτοποιηθεί. 16 άνθρωποι νοσηλεύονται με τους 12 να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Απομακρύνονται κάτοικοι που τα σπίτια τους βρίσκονται πλησίον της γέφυρας

Παράλληλα, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα. Η απόφαση ελήφθη διότι δεν μπορεί να αποκλεισθούν νέες καταρρεύσεις τμημάτων της οδογέφυρας, οι οποίες, αν δεν ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, μπορεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον τελικό απολογισμό των θυμάτων.

Η γέφυρα Μοράντι, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε. Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.

Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι’ αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.

Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος όταν κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.

Στο στόχαστρο οι τελευταίες εργασίες ενίσχυσης το 2016 – Προειδοποιούσαν οι μηχανικοί

Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Μοράντι με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η -κοστοβόρα- συντήρησή της.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι’ αυτό έγιναν το 2016.

Ηταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Μοράντι είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!

Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.

Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.

Ο Ιαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Μοράντι δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης.

«Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό η οξείδωση των στηριγμάτων να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, αλλά μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.

Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

«Παραμένει έντονο το ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για Καλάμπρια, μεγάλη η διαφορά στο οικονομικό»

Ο Καλάμπρια παραμένει πρώτος στόχος του τριφυλλιού για να αντικαταστήσει τον Γιώργο Βαγιαννίδη, όμως νέο δημοσίευμα αναφέρει πως υπάρχει απόσταση στο οικονομικό κομμάτι

Έτοιμη να ενεργοποιήσει βόμβα η Μάντσεστερ Σίτι: Συμφώνησε με τον Ντοναρούμα

Έτοιμη για μια μεγάλη μεταγραφή είναι η Μάντσεστερ Σίτι,...

Champions League: Μεγάλο ζευγάρι Φενέρ – Μπενφίκα στα πλέι οφ, απίθανες προκρίσεις για Πάφο και Καϊράτ

Εκπληκτικές μάχες αναμένονται στα πλέι οφ του Champions League για πέντε θέσεις στη League Phase της διοργάνωσης

Στη Θεσσαλονίκη για τον ΠΑΟΚ ο Γιακουμάκης

Ο Γιώργος Γιακουμάκης έφτασε από το Μεξικό στη Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τη μεταγραφή του στον ΠΑΟΚ

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος έγινε επίσημα παίκτης της ΑΕΚ

Καλαθοσφαιριστής της ΑΕΚ είναι πλέον με κάθε επισημότητα ο...

Ο διαστημικός Ντουπλάντις έσπασε ξανά το παγκόσμιο ρεκόρ: Πέταξε στα 6,29 μέτρα στη Βουδαπέστη

Ο ασύλληπτος Μόντο Ντουπλάντις έσπασε για 13η φορά το παγκόσμιο ρεκόρ, με τον Μανόλο να σπεύδει πρώτος για να πανηγυρίσει μαζί του

Ο Άρης έχει στο στόχαστρό του τον Παπέ Αμπού Σισέ σύμφωνα με τη Marca

Ξένα δημοσιεύματα συνδέουν τον Άρη με τον πρώην κεντρικό...

«Παραμένει έντονο το ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για Καλάμπρια, μεγάλη η διαφορά στο οικονομικό»

Ο Καλάμπρια παραμένει πρώτος στόχος του τριφυλλιού για να αντικαταστήσει τον Γιώργο Βαγιαννίδη, όμως νέο δημοσίευμα αναφέρει πως υπάρχει απόσταση στο οικονομικό κομμάτι

Έτοιμη να ενεργοποιήσει βόμβα η Μάντσεστερ Σίτι: Συμφώνησε με τον Ντοναρούμα

Έτοιμη για μια μεγάλη μεταγραφή είναι η Μάντσεστερ Σίτι,...

Champions League: Μεγάλο ζευγάρι Φενέρ – Μπενφίκα στα πλέι οφ, απίθανες προκρίσεις για Πάφο και Καϊράτ

Εκπληκτικές μάχες αναμένονται στα πλέι οφ του Champions League για πέντε θέσεις στη League Phase της διοργάνωσης

Βόλος – Λεβαδειακός 2-0: Πρώτη θέση στο φιλανθρωπικό τουρνουά με την υπογραφή του 18χρονου Παναγιώτη Σαντή

Ο Βόλος αναδείχθηκε νικητής στο φιλανθρωπικό τουρνουά που διεξήχθη...

Στη Θεσσαλονίκη για τον ΠΑΟΚ ο Γιακουμάκης

Ο Γιώργος Γιακουμάκης έφτασε από το Μεξικό στη Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τη μεταγραφή του στον ΠΑΟΚ