Κλιματιστικά… εγκλήματα!

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος δίνει τις πιο σημαντικές συμβουλές σχετικά με τη σωστή χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

«Σαράντα οι βαθμοί, λιώνει το κορμί, η λύση είναι μία, πάμε παραλία». Στίχοι του γνωστού άσματος της προσφάτως «γιουροβιζιονικής» αοιδού και συντρόφου του Αλμπέρτο Μποτία, Ελένης Φουρέιρα. Και καλά οι βαθμοί να είναι 40. Έλα μου που όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας μετά την παραλία, οι βαθμοί είναι 60 και βάλε…
Τί πιο φυσικό, λοιπόν, να πατήσουμε το… μαγικό κουμπάκι με την ένδειξη «A/C» στο ταμπλό και να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου μας. Αναζητώντας λίγη δροσία, όμως, γίνονται τα μεγαλύτερα… εγκλήματα! Με τα οποία αντί να δροσιστούμε, μπορούμε εύκολα να καταλήξουμε στο νοσοκομείο!

Λάθος πρώτο: μπαίνοντας στο… φλεγόμενο αυτοκίνητο βάζουμε τον κλιματισμό στους 18 βαθμούς και στην πιο μεγάλη ένταση. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται πως χρειάζονται περίπου 25′ ώστε η θερμοκρασία από τουε 60 βαθμούς να πέσει στους 25 βαθμούς. Μια διαδικασία που μπορεί να γίνει πολύ πιο γρήγορα και φυσικά εάν ανοίξουμε για δύο λεπτά και τα τέσσερα παράθυρα του αυτοκινήτου μας, ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας, κι εν συνεχεία ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Λάθος δεύτερο: διατηρούμε ενεργοποιημένη τη λειτουργία ανακύκλωσης του αέρα. Με αυτόν τον τρόπο η θερμοκρασία δεν μειώνεται. Αντιθέτως, έχοντας το σύστημα κλιματισμού στη λειτουργία «auto» επιτυγχάνουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Λάθος τρίτο: δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό το πρωί, «επειδή έχει δροσιά». Με αυτόν τον τρόπο, όμως, επιτρέπουμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να αναπτύσσει σταθερά θερμοκρασία, με συνέπεια οι συνθήκες με τοπέρασμα του χρόνου να γίνονται πιο δύσκολες για τους επιβάτες. Οι ειδικοί συστήνουν όπως ενεργοποιούμε τον κλιματισμό από νωρίς το πρωί, ώστε να υπάρχει σταθερή θερμοκρασία στο εσωτερικό.

Λάθος τέταρτο: ρυθμίζουμε τις εξόδους του αέρα έτσι ώστε να μας «χτυπούν» στο πρόσωπο. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, δεν επιτυγχάνουμε τη συνολική ψύξη του χώρου, αλλά απλά έχουμε μια αίσθηση δροσιάς, μόνο και μόνο επειδή ο ψυχρός αέρας έρχεται απευθείας επάνω μας.Όμως για να μπορέσει να ρυθμιστεί σωστά η θερμοκρασία σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, τα ακροφύσια του συστήματος κλιματισμού θα πρέπει να κοιτούν προς τον ουρανό, ώστε να γίνεται καλύτερη διάχυση του κρύου αέρα και στους πίσω επιβάτες.

Λάθος πέμπτο: συντήρηση του κλιματιστικού. Θα αφήνατε το αυτοκίνητό σας δίχως λάδι, ψυκτικό ύγρο ή υγρά φρένων; Προφανώς όχι. Γιατί δεν αλλάζετε φίλτρο κλιματιστικού κάθε 15.000 χιλιόμετρα ώστε να αποφύγετε όλες τις πιθανές μολυνσεις από ένα βρώμικο και κακώς συντηρημένο φίλτρο;

Το κλιματιστικό είναι «φίλος» μας. Εκτιμάται πως σε θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου, οι αντιδράσεις του οδηγού μειώνονται κατά 20% σε σχέση με τους 25 βαθμούς Κελσίου. Για να γίνει πιο αντιληπτό, είναι σαν να οδηγεί κάποιος έχοντας καταναλώσει τόσο αλκοόλο ώστε το επίπεδο στο αίμα του να είναι 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο! Επομένως είναι κομβικής σημασίας να οδηγούμε σε ένα δροσερό περιβάλλον, ώστε να είμαστε κι εμείς ασφαλείς, αλλά και οι συνεπιβάτες μας.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Οι αναλυτικές οδηγίες της ΚΑΕ Ολυμπιακός για την είσοδο των φιλάθλων στην Etihad Arena

Όσα πρέπει να ξέρουν οι χιλιάδες φίλαθλοι του Ολυμπιακού που αναμένεται να δώσουν έντονο ερυθρόλευκο χρώμα στις κερκίδες της εντυπωσιακής Etihad Arena στον αποψινό ημιτελικό με τη Μονακό

Σπουδαία ατάκα Καρεμπέ για το ιστορικό γκολ του Ελ Κααμπί: «Κανείς δεν μπορούσε να το ακυρώσει, είναι η ιστορία ενός αιώνα»

Το επικό ντοκιμαντέρ του Ολυμπιακού για την κατάκτηση των δύο ευρωπαϊκών...

Ο υπέροχος Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ και η συγκινητική αφήγηση για το πώς έφτασε από την αφάνεια στην αποθέωση (vid)

Η συγκινητική αφήγηση του Βάσκου αναμορφωτή του Ολυμπιακού για το πώς τον κοιτούν με περηφάνεια πλέον στο χωριό καταγωγής του, μετά το σπουδαίο κατόρθωμα της κατάκτησης των Europa και Conference League σε δύο σερί σεζόν

Μαρινάκης: Για αυτό ασχολήθηκα με τον Ολυμπιακό – Πίστεψα πρώτος στην ευρωπαϊκή διάκριση

Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού αποκάλυψε στο ντοκιμαντέρ της ομάδας, τους βασικούς λόγους που ασχολήθηκε περισσότερο με τον σύλλογο και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο όραμα και την πίστη του

Ο Ντιφαλά στο Φενέρ – Παναθηναϊκός, ο Μπελόσεβιτς στο Ολυμπιακός – Μονακό

Αργά το βράδυ της Πέμπτης (22/5) ανακοινώθηκαν οι δύο...

Ράιτ: Εμπιστεύομαι τον κόουτς Μπαρτζώκα, είναι σκακιστής και ξέρει ποιον να χρησιμοποιήσει και πότε

Ο Μόουζες Ράιτ αποκάλεσε σκακιστή τον Γιώργο Μπαρτζώκα και αποθέωσε Φουρνιέ - Βεζένκοφ για τη διαφορετική νοοτροπία που έφεραν στον Ολυμπιακό

Αναβαθμίστηκε σε πρώτο προπονητή στους Νάγκετς ο Έντελμαν

Ο Τζος Κροένκε δεν χρειάστηκε να κοιτάξει μακριά για...

Διαμαντίδης: Θα ήθελα ελληνικό τελικό αλλά να το σηκώσει ο Παναθηναϊκός

Ο Δημήτρης Διαμαντίδης βρίσκεται στο Άμπου Ντάμπι για να...

Οι αναλυτικές οδηγίες της ΚΑΕ Ολυμπιακός για την είσοδο των φιλάθλων στην Etihad Arena

Όσα πρέπει να ξέρουν οι χιλιάδες φίλαθλοι του Ολυμπιακού που αναμένεται να δώσουν έντονο ερυθρόλευκο χρώμα στις κερκίδες της εντυπωσιακής Etihad Arena στον αποψινό ημιτελικό με τη Μονακό

Η Λεβερκούζεν καταλήγει σε Τεν Χαγκ για διάδοχο του Τσάμπι Αλόνσο

Η διοίκηση της Λεβερκούζεν επέλεξε τον Έρικ Τεν Χαγκ...

Σαρπ Αταμάν: Πιστεύω ότι το ζευγάρι του τελικού θα είναι Παναθηναϊκός – Μονακό

Ο γιος του Εργκίν Αταμάν, Σαρπ, ακολουθεί παντού τον...