Εμπιστευτική έκθεση διαφημιστικής εταιρείας: Το Facebook «κρυφακούει»

Μεγάλη διαφημιστική εταιρεία παραδέχθηκε σε εμπιστευτική έκθεση πως «κρυφακούει» μέσω λογισμικού συνομιλίες χρηστών, ώστε να δημιουργεί στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τις προτιμήσεις τους

Αυτό που εκατομμύρια χρήστες υποπτεύονταν μέχρι σήμερα όταν έβλεπαν να εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά τους διαφημίσεις για προϊόντα που πριν από λίγη ώρα συζητούσαν πως σκέφτονται να αγοράσουν, φαίνεται πως τελικά είναι πραγματικότητα.

Μεγάλη διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται με το Facebook παρουσίασε προ ημερών σε υποψήφιους πελάτες και επενδυτές τον ακριβή τρόπο με τον οποίο «κρυφακούει» συνομιλίες χρηστών, ώστε να δημιουργεί στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τις προτιμήσεις τους. Αν και εμπιστευτική, η έκθεση της εταιρείας διέρρευσε χθες στον ιστότοπο 404media, που την παρουσίασε στην πλήρη έκτασή της.

O λόγος για τη διαφημιστική Cox Media Group (CMG), με έδρα την Ατλάντα της Τζόρτζια, η οποία υποστηρίζει πως το λογισμικό «ενεργού ακρόασης» (Active-Listening) που η ίδια έχει αναπτύξει, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να συλλέξει και να αναλύσει «δεδομένα της στιγμής», ακούγοντας τον χρήστη όταν μιλάει κοντά στο κινητό του τηλέφωνο, όταν χρησιμοποιεί διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας στον υπολογιστή του, ακόμη και όταν δίνει εντολές στους ψηφιακούς οικιακούς βοηθούς.

«Η δύναμη της φωνής (και των μικροφώνων στις συσκευές μας)», λέει η εισαγωγική πρόταση της παρουσίασης, που έχει μορφή σλάιντ. «Εξυπνες συσκευές αιχμαλωτίζουν επί τόπου δεδομένα ακούγοντας τις συζητήσεις μας. Επειτα οι διαφημιστές μπορούν να συνδυάσουν αυτά τα φωνητικά δεδομένα με συμπεριφορικά δεδομένα, ώστε να στοχεύσουν τους καταναλωτές που βρίσκονται ήδη εντός της αγοράς. Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να συγκεντρώσουμε δεδομένα προερχόμενα από περισσότερες από 470 πηγές, ώστε να βελτιώσουμε την απόδοσή μας».

Εκτός από το Facebook, στο πελατολόγιο της CMG βρίσκονται ακόμη η Google, η Amazon και η Bing. Ενδεικτικό του μεγέθους της αποκάλυψης είναι το γεγονός ότι η Google διέγραψε την εταιρεία από το πρόγραμμα συνεργατών, λίγο αφότου δημοσιογράφοι της 404 media τής ζήτησαν να σχολιάσει την υπόθεση.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια η CMG κομπάζει στον ιστότοπό της πως ανήκει στους κορυφαίους συνεργάτες της Google (Google Prime Partners), μία ελίτ κατηγορία συνεργατών στην οποία για να ενταχθεί κάποια εταιρεία χρειάζεται, εκτός των άλλων, να ανήκει στο 3% των μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών οποιασδήποτε συγκεκριμένης χώρας. Υποστηρίζει ακόμη πως υπήρξε μία από τις πρώτες εταιρείες που έγινε εμπορικός εταίρος του Facebook και η πρώτη εταιρεία που συνεργάστηκε με την Amazon στον τομέα της διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η CMG δεν διασαφήνισε με ποιον ακριβώς τρόπο «ακούει» τους χρήστες (αν συνεργάζεται με μια συγκεκριμένη μάρκα έξυπνων τηλεοράσεων, παραγωγής μικροφώνων ή κινητών τηλεφώνων), αλλά τονίζει πως από τη στιγμή που συγκεντρώνει τα πολύτιμα δεδομένα και εντοπίζει ένα κοινό που είναι «έτοιμο να αγοράσει», κατασκευάζει μια λίστα με αυτόν τον πληθυσμό και έπειτα προσπαθεί να την πουλήσει στους πελάτες της. Εάν ένας πολίτης συζητάει πως ψάχνει να αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν, η εταιρεία τον καταγράφει και έπειτα πουλάει αυτή την πληροφορία: με 100 δολάρια την ημέρα η CMG μπορεί να ανιχνεύσει καταναλωτές σε ακτίνα 15 χιλιομέτρων από όποια περιοχή της ζητηθεί και με 200 δολάρια σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων.

Σε έξι βήματα
Στην παρουσίαση η εταιρεία εξηγεί αναλυτικά τη διαδικασία έξι βημάτων που ακολουθεί το λογισμικό «ενεργού ακρόασης» μέχρι το τελικό «προϊόν», που είναι η στοχευμένη διαφήμιση. Δεν είναι σαφές αν το εν λόγω λογισμικό κατασκοπεύει διαρκώς ή μόνο όταν το μικρόφωνο είναι ανοιχτό για κάποια κλήση ή συνομιλία. Η Google απάντησε τελικά στην 404 Media με ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι «όλοι οι διαφημιζόμενοι πρέπει να συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, καθώς και με τις πολιτικές μας για τις διαφημίσεις. Οταν εντοπίζουμε διαφημίσεις ή διαφημιζόμενους που παραβιάζουν αυτές τις πολιτικές, λαμβάνουμε πάντοτε τα κατάλληλα μέτρα».

Η Meta, διαχειρίστρια εταιρεία του Facebook, παραδέχθηκε πάντως πως ερευνά την CMG για πιθανή παραβίαση των όρων λειτουργίας κατά τη διάρκεια της πολυετούς συνεργασίας τους.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ανακοινώθηκε από την Αρμάνι Μιλάνο ο Λορέντζο Μπράουν

Παίκτης της Αρμάνι Μιλάνο είναι και με τη βούλα...

Αυτή είναι η πρόταση της Λεχ Πόζναν στον Ολυμπιακό για Βέλντε

Η Λεχ Πόζναν ψάχνεται για την επιστροφή του Βέλντε - Διαβάστε στον ΑΘΛΟ για την αρχική προσφορά των Πολωνών στον Ολυμπιακό αλλά και το ενδιαφέρον που μπορεί να προκύψει από MLS

Denver Post: «Ο Γιαννακόπουλος φάνηκε να αποδέχεται την ήττα για Βαλαντσιούνας»

Η υπόθεση του Γιόνας Βαλαντσιούνας έχει γίνει το σίριαλ...

Στάιν: Ολοκληρώνεται μέσα στο Σαββατοκύριακο το trade του Βαλαντσιούνας στους Νάγκετς

Η υπόθεση του Γιόνας Βαλαντσιούνας έχει γίνει το σίριαλ...

Ρομάνο: Ο Ολυμπιακός κατέθεσε πρόταση 4,5 εκατ. ευρώ στη Γοδόι Κρουζ για τον Σαντίνο Αντίνο

Σύμφωνα με τον έγκριτο Ιταλό μεταγραφολόγο ο Ολυμπιακός κατέθεσε επίσημη πρόταση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ (συν μπόνους) στη Γοδόι Κρουζ ώστε να κάνει δικό του ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του αργεντίνικου ποδοσφαίρου

Στην Ελλάδα για τον Ολυμπιακό ο Νασιμέντο: «Όταν ήρθε η πρόταση δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά»

Ο 22χρονος Πορτογάλος χαφ έφτασε γεμάτος όνειρα και φιλοδοξίες στην Ελλάδα για χάρη του Ολυμπιακού, τον οποίο χαρακτήρισε πολύ μεγάλο κλαμπ

To like του Μεντιλίμπαρ στον Ντιόγκο Νασιμέντο που έρχεται έτοιμος για το μεγάλο βήμα στον Ολυμπιακό

Ο 22χρονος Πορτογάλος χαφ απέκτησε νωρίς τον ρόλο του ηγέτη και ετοιμάζεται για το μεγαλύτερο βήμα της καριέρας του ως τώρα με την ερυθρόλευκη φανέλα, σε μία ακόμη έξυπνη επένδυση των πρωταθλητών Ελλάδας

Ανακοινώθηκε από την Αρμάνι Μιλάνο ο Λορέντζο Μπράουν

Παίκτης της Αρμάνι Μιλάνο είναι και με τη βούλα...

Αυτή είναι η πρόταση της Λεχ Πόζναν στον Ολυμπιακό για Βέλντε

Η Λεχ Πόζναν ψάχνεται για την επιστροφή του Βέλντε - Διαβάστε στον ΑΘΛΟ για την αρχική προσφορά των Πολωνών στον Ολυμπιακό αλλά και το ενδιαφέρον που μπορεί να προκύψει από MLS

Μεγάλη φωτιά σε εργοστάσιο με πλαστικά στη Ριτσώνα – Μήνυμα του 112 για επικίνδυνους καπνούς

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από το πρωί μεγάλη πυρκαγιά...

Συμφώνησε με τη Φενέρμπαχτσε ο Μάρκο Ασένσιο

Έτοιμη να πυροδοτήσει μία μεγάλη μεταγραφική «βόμβα» είναι η...

Απέρριψε τα 70 εκατομμύρια της Γαλατάσαραϊ για Όσιμεν η Νάπολι

Η υπόθεση του Βίκτορ Όσιμεν παραμένει στάσιμη, μετά την...

Ο ΠΑΟΚ ανακοίνωσε την επιστροφή του Μάρβιν Τζόουνς

Παίκτης του ΠΑΟΚ είναι ξανά μετά από τρία χρόνια...