16.2 C
Athens

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον αθλητισμό

Την τελευταία δεκαετία η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει καταφέρει να εισβάλει σε κάθε τομέα της παγκόσμιας βιομηχανίας και σε κάθε επίπεδο λειτουργίας τους, με ανεπανάληπτους τρόπους που έχουν φέρει επανάσταση στο πώς ζούμε και εργαζόμαστε σε καθημερινή βάση. Είναι, όμως, η αθλητική βιομηχανία εκείνη που έχει δεχτεί τη μεγαλύτερη επιρροή ή το μεγαλύτερο μέρος της επίδρασης που μπορεί να ασκήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη σε έναν τομέα.

Από τον επαγγελματικό έως τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, τα ταλέντα και οι θεατές σε κάθε γωνιά του πλανήτη έχουν νιώσει έμμεσα ή άμεσα τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Αν υπάρχει απορία για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει εισβάλλει και μεγιστοποιηθεί στον αθλητισμό, δεν θα είναι δύσκολο να γίνει κατανοητός ο τρόπος μετά από αυτές τις λέξεις: βοήθησε την αθλητική βιομηχανία να γίνει εξαρτημένη σε μεγάλο βαθμό από τα δεδομένα και τα στατιστικά, ενώ παράλληλα πρόσφερε σε προπονητές κι αθλητές τα εχέγγυα για καλύτερες επιδόσεις.

Ταυτόχρονα, έβαλε το κοινό στην καρδιά κάθε αθλήματος καθώς επέτρεψε παγκοσμίως τις μεταδόσεις και το streaming να μπει στη ζωή μας, δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να έχουν πρόσβαση και να γίνουν μέρος οποιουδήποτε μικρού ή μεγάλου αθλητικού αγώνα: από αγώνες σκάκι (μην ξεχνάμε ότι ο Γκάρι Κασπάροφ ήταν ο πρώτος άνθρωπος που αντιμετώπισε τον υπερυπολογιστή Deep Blue, στην πρώτη μάχη μεταξύ ανθρώπου και μηχανής) έως το online πόκερ, τα οποία τη σημερινή εποχή είναι διαθέσιμα σε σάιτ όπως τα Chess.com και PokerStars αντίστοιχα.

Πολλά έχουν αλλάξει με την είσοδο της συγκεκριμένης τεχνολογίας στη ζωή μας και είναι ολοφάνερο ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι επίσης πολύ διαφορετικά. Κάποτε οι προπονητές προσπαθούσαν να φτιάξουν ομάδες ή πρωταθλητές χωρίς εξωτερική βοήθεια από ψηφιακά εργαλεία, αλλά με την Τεχνητή Νοημοσύνη όλα πήγαν τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά. Αισθητήρες που φέρει πάνω του ο αθλητής, κάμερες υψηλής ταχύτητας σε διάφορες γωνίες και σημεία είναι μόνο δύο από τις επαναστάσεις που έφερε η τεχνολογία στα αθλητικά γεγονότα. Οι πιθανοί τραυματισμοί προβλέπονται πριν ακόμα γίνουν πρόβλημα για τον αθλητή, οι επιδόσεις αξιολογούνται αναλόγως και τα αποτελέσματα από τις συγκρίσεις με τα δεδομένα της προηγούμενης μέρας κάνουν την εμφάνισή τους εν ριπή οφθαλμού.

 

Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης συνεχίζει να κάνει την εμφάνισή του με διάφορους τρόπους, όσο τα δεδομένα αναλύονται γρηγορότερα από ποτέ. Ακόμη και μόνοι τους, οι αθλητές μπορούν να την εκμεταλλευτούν, ειδικά στα ατομικά σπορ. Για παράδειγμα, πολλοί παίκτες στο σκάκι ή στο πόκερ χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να κάνουν προπόνηση, παίζοντας online με υπολογιστές για αντίπαλο.

Η τεχνολογία είναι πια σημαντικότερη από ποτέ. Και έχει καταφέρει επίσης να προβλέψει με μεγάλη ακρίβεια τα πιθανά αποτελέσματα σε αγώνες κάθε είδους, από το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ έως το κρίκετ και τα αμερικάνικα σπορ. Αυτή η δυνατότητα προκάλεσε και την ανάπτυξη των igaming πλατφορμών, που προσφέρουν πλέον στους πελάτες τους απίστευτα ακριβείς και διασκεδαστικές υπηρεσίες, χάρη στη μηχανική εκμάθηση που ζυγίζει πολύπλοκα μοντέλα και υπολογίζει τις πιθανότητες χωρίς τα περιθώρια λάθους ενός ανθρώπου.

Και όλα αυτά συμπληρώνονται από μία ζωντανή μετάδοση του γεγονότος που ενδιαφέρει τον πελάτη. Πριν από 10-20 χρόνια καθένας μπορούσε να χάσει την αγαπημένη του αθλητική αναμέτρηση επειδή δεν βρισκόταν στην ίδια πόλη, διότι δεν είχε κοντά του μία τηλεόραση ή επειδή δεν μεταδιδόταν καν από την τηλεόραση. Αυτό άλλαξε σήμερα, αφού η σύγχρονη τεχνολογία έφερε το live streaming κυριολεκτικά στα χέρια μας. Το αίσθημα της απογοήτευσης όταν χάνουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα σημαντικό ματς ή μία μεγάλη διοργάνωση εξαφανίζεται από τη στιγμή που μπορούμε να το ζήσουμε ακόμη κι από το κινητό.

Ρόλο στις ζωντανές μεταδόσεις παίζει και πάλι η Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς φέρνει πιο κοντά τον θεατή με το γεγονός, διασφαλίζοντας την ομαλή ροή εικόνας και ήχου. Ο τρόπος με τον οποίο επεξεργάζεται τα δεδομένα και σιγουρεύει ότι δεν δημιουργούνται προβλήματα στη μετάδοση είναι μοναδικός και κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να ακολουθήσει. Ένα τεχνικό πρόβλημα μπορεί να λυθεί εν τη γενέσει του από την Τεχνητή Νοημοσύνη, εκεί όπου ο άνθρωπος χρειάζεται χρόνο να το κατανοήσει και στη συνέχεια να το επιλύσει. Κι όταν οι συνθήκες είναι φυσιολογικές, οι υπολογιστές αποφασίζουν ποια κάμερα θα δώσει εικόνα, ακριβώς στην κατάλληλη στιγμή της δράσης, προκειμένου να προσφέρει στον θεατή μία μοναδική εμπειρία θέασης.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς