19.4 C
Athens

FORMULA 1: Ο Γκασλί στη Red Bull και οι 12 θέσεις που παραμένουν ανοιχτές

Οι 12 από τις 20 θέσεις του grid του 2019 παραμένουν «ανοιχτές», ακόμα και μετά τη μεταπήδηση του Πιερ Γκασλί στη Red Bull

Η ανακοίνωση της συνεργασίας του Κάρλος Σάινθ με τη McLaren από το 2019 , καθώς και του Πιερ Γκασλί με τη Red Bull, ήταν σε έναν μεγάλο βαθμό αναμενόμενες, από τη στιγμή που από τη μεν βρετανική ομάδα αποχώρησε Φερνάντο Αλόνσο, από τη δε αυστριακή ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Άλλωστε ο ίδιος ο Αλόνσο είχε προκρίνει τη «λύση Σάινθ» ακόμα και για την αντικατάσταση του Στόφελ Βαντούρν, προτείνοντας στη McLaren ακόμα και το να κάλυπτε ο ίδιος μέρος του συμβολαίου του «τζούνιορ», στην περίπτωση που η McLaren δυσκολευόταν να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη!

Όμως κάτι τέτοιο δεν χρειάστηκε να συμβεί, μιας και ούτως ή άλλως ο Σάινθ… κοστίζει λιγότερο από τον Αλόνσο, επομένως η McLaren θα κάνει και… οικονομία! Η συμφωνία Σάινθ-McLaren αποτέλεσε ακόμα ένα κομμάτι στο παζλ του grid του 2019, το οποίο αργά αλλά σταθερά συμπληρώνεται.

Και η ανακοίνωση της έλευσης του Γκασλί στη Red Bull ως αντι-Ρικιάρντο έρχεται να πιστοποιήσει πως η ομάδα του Ντίτριχ Μάτεσιτς για ακόμα μία φορά θα εμπιστευθεί την ακαδημία της. Βεβαίως ακόμα υπάρχουν πολλά κενά, μιας και μόλις οκτώ από τις 20 θέσεις έχουν ήδη καλυφθεί. Ήτοι το 40%…

Μόνον τρεις ομάδες έχουν «κλειδώσει» ήδη το αγωνιστικό δίδυμό τους για την επόμενη σεζόν. Ο λόγος για τη Mercedes που θα διατηρήσει του Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας, την Renault, η οποία θα πορευτεί με τους Νίκο Χούλκενμπεργκ και Ντάνιελ Ρικιάρντο και τη Red Bull, η οποία θα πλαισιώσει τον Μαξ Φερστάπεν με τον Πιερ Γκασλί που έπειτα από ένα διάστημα διακοπών στο Ι΄’ονιο βλέπει τη μεγάλη ευκαιρία να του δίνεται.

Στη Ferrari αναμένεται κι επίσημα η ανακοίνωση της διετούς επέκτασης της συνεργασίας με τον Κίμι Ράικονεν ώστε ο Φινλανδός να αποτελέσει μαζί με τον «σίγουρο» Σεμπάστιαν Φέτελ το δίδυμο των «κόκκινων» και για την επόμενη σεζόν.

Η McLaren μετά την ανακοίνωση του Σάινθ αναζητά τον «παρτενέρ» του Ισπανού. Ο Βαντούρν φαντάζει ως μια ρεαλιστική επιλογή, όμως δεν είναι σίγουρο πως ο Βέλγος θα παραμείνει στην ομάδα. Εναλλακτική μπορεί να δοθεί μια ευκαιρία στον Λάντο Νόρις, αν και ο Βρετανός έχει δεχθεί προτάσεις και από άλλη ομάδα.

Ποιά είναι αυτή; Η Toro Rosso. Η ιταλική ομάδα αναζητά το δίδυμό της για το 2019. Ο Μπρέντον Χάρτλεϊ μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες ήταν με το… ενάμισι πόδι εκτός Formula 1, όμως με το ντόμινο των εξελίξεων στη Red Bull και η «αναβάθμιση» του Γκασλί, ο Νεοζηλανδός λογικά θα παραμείνει και το 2019 στην Toro Rosso.

Τουλάχιστον στον ξεκίνημα της σεζόν. Η Red Bull θα ήθελε να δει στην Toro Rosso τον Νταν Τίκταμ, όμως ο νεαρός δεν θα καταφέρει μέχρι το τέλος της σεζόν να συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόντους ώστε να λάβει superlicense, οπότε δεν αποκλείεται στην Toro να καταλήξει ο Νόρις! Κι έτσι να «κλείσει» με ωραίο τρόπο και το θέμα της «μετακόμισης» του Τζέιμς Κι από τη Φαέντσα στο Γουόκινγκ.

Στη Haas όλα είναι ανοιχτά, αν και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Κέβιν Μάγκνουσεν είναι πολύ κοντά στο να επεκτείνει τη συνεργασία του με την ομάδα. Άλλωστε τα φετινά αποτελέσματα του Δανού δικαιώνουν την Haas για την επιλογή στο πρόσωπό του.

Ο Ρομέν Γκροζάν είναι στον «αέρα» και πολλά θα εξαρτηθούν από τον… Σαρλ Λεκλέρκ. Εάν η Ferrari αποφασίσει να «αναβαθμίσει» τον Μονεγάσκο δίνοντάς του την ευκαιρία να οδηγήσει για λογαριασμό της Haas, τότε ο Γκροζάν μάλλον θα πρέπει να ψάξει για δουλειά σε άλλη ομάδα ή ακομα κι εκτός Formula 1.

Στη Sauber περιμένουν τις αποφάσεις της Ferrari για τον Λεκλέρκ, όμως ακόμα κι εάν ο Μονεγάσκος πάει στη Haas, τη θέση του θα την πάρει κάποιος άλλος πιλότος από την ακαδημία της «σκουντερία», με επικρατέστερο τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι.

Ο Μάρκους Έρικσον μολονότι απογοητεύει με τις εμφανίσεις του, φαντάζει ακλόνητος, από τη στιγμή που η Sauber μετοχικά ανήκει στην ομάδα των μάνατζέρ του!

Η Force India βρίσκεται σε διαδικασία μεγάλων αλλαγών. Η απόκτηση της ομάδας από το «κονσόρτσιουμ» υπό τον Λόρενς Στρολ θεωρητικά ανοίγει την πόρτα για τον Λανς. Επομένως ψάχνουμε για τον δεύτερο.

Θα είναι ο έμπειρος και με πολλές… χορηγίες Σέρχιο Πέρες ή ο νεαρός «προστατευόμενος» της Mercedes, Εστεμπάν Οκόν; Πιο πολλές πιθανότητες συγκεντρώνει ο Μεξικανός, για ευνόητους (οικονομικούς) λόγους.

Τέλος, στη Williams η πιθανή αποχώρηση του Στρολ για τη Force India ανοίγει μία θέση. Γι’αυτή θα «παλέψουν» ο Οκόν με τον έτερο «προστατευόμενο» της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ. Εκτός κι εάν αμφότεροι βγουν κερδισμένοι, με τον Σεργκέι Σιρότκιν να περιορίζεται σε ρόλο δοκιμαστή. Άλλωστε η Williams χάνει και τη χορηγία της Martini, επομένως έχει μεγαλ΄τερη ανάγκη τη στήριξη της Mercedes με κάθε τρόπο…

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς