26.1 C
Athens

Ο ατομικός ρατσισμός ή πως ξεφτιλίζεται μια διάταξη

Αντιγράφω από το άρθρο 18 του Πειθαρχικού Κώδικα ( η Ε.Π.Ο. ανακοίνωσε τη δημοσίευση του) με θέμα «Ρατσισμός»:

«Οποιοσδήποτε εμπίπτει στο παρόντα κώδικα μειώνει, μεροληπτεί κατά ή αμαυρώνει οποιονδήποτε με τρόπο δυσφημιστικό εξαιτίας της φυλής του, του χρώματος, της γλώσσας, της θρησκείας ή της εθνοτικής προελεύσεως του ή διαπράξει οποιαδήποτε άλλη ρατσιστική ή περιφρονητική πράξη, θα τιμωρείται: Αν είναι θεατής με απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα από 6 μήνες μέχρι δύο έτη και η ομάδα του με χρηματική ποινή από 10.000 μέχρι 30.000 ευρώ εφόσον είναι Π.Α.Ε. και από 500,00 έως 1000 ευρώ αν είναι σωματείο». (Ακριβής η αντιγραφή, ακριβή και τα bold στη νέα διάταξη που προστέθηκε).

Που εδράζεται η διάταξη; Στην περιβόητη «αντικειμενική ευθύνη των ομάδων» για την οποία τόσες αναφορές έχουν γίνει για την ορθότητα της επιλογής της και την αντικειμενικότητα της εφαρμογής της, αλλά εξακολουθεί να ισχύει (και καλά κάνει).

Με βάση λοιπόν την «αντικειμενική ευθύνη» η ομάδα, η εταιρεία δηλαδή, υπέχει ευθύνη για τον καθένα ο οποίος εισέρχεται στο γήπεδο, είτε έχοντας αγοράσει ένα ονομαστικό εισιτήριο, είτε ως κάτοχος πρόσκλησης. Η συμπεριφορά του καθενός επηρεάζει απολύτως τη δημόσια εικόνα του αγώνα και κάθε παραβατική εκδοχή της (πρέπει να) τιμωρείται.

Στις περιπτώσεις πρόκλησης επεισοδίων ανεξαρτήτως έκτασης και έντασης και ειδικότερα σε αυτές που μετέχει σημαντικός αριθμός ατόμων η ταύτιση του θεατή με την ομάδα θεωρείται (και είναι εύκολα αποδείξιμο) σχεδόν δεδομένη. Τα πλήθη που μετέχουν, οι επιθέσεις τους, ο οπλισμός τους κ.λ.π. επιτρέπουν την «αντικειμενική ταυτοποίηση» των θεατών με την ομάδα, με συνέπεια τις πειθαρχικές διώξεις και τις ποινές.

Το ίδιο μπορεί εύκολα να ταυτοποιηθεί σε περιπτώσεις ρατσιστικών εκδηλώσεων, όταν αυτές αναφέρονται, είτε σε συγκεκριμένες και γνωστές «θύρες» του γηπέδου, είτε σε συγκεκριμένα και γνωστά πρόσωπα.

Τον κύριο με το κοστούμι και τη γραβάτα ή τον νεαρό με τα γνωστά σύμβολα, που πληρώνει άπαξ ένα εισιτήριο ονομαστικό, εισέρχεται στις εξέδρες του γηπέδου, κάθεται στη θέση του και ευκαιρίας δοθείσης διατρανώνει την ακραία βλακεία, που τον διακρίνει ως υπάνθρωπο, στρεφόμενος με ρατσιστικά σχόλια ή ανάλογες εκδηλώσεις εναντίον ποδοσφαιριστών ή μελών του τεχνικού τιμ της μίας (κατά κύριο λόγο) ομάδας ποιος και με ποια πειστήρια θα τον κατατάξει «στην ομάδα του;».

Ποιός και με ποιά κριτήρια θα αποφανθεί ότι αυτός συνδέεται με την ομάδα του Ολυμπιακού,, του Παναθηναϊκού, του ΠΑΟΚ ή οποιαδήποτε άλλη, άρα προκύπτει, εξ αντικειμένου, ζήτημα πειθαρχικής ποινής (προστίμου) σε βάρος της ομάδας;

Ποιός και με ποιά κριτήρια (και αποδείξεις ή έστω ενδείξεις) θα αποφασίσει για την «ομαδική ταυτότητα του δράστη» και θα συντρέξουν έτσι οι λόγοι της πειθαρχικής δίωξης σε βάρος της ομάδας;

Θα ερωτηθεί ο ίδιος, με την προϋπόθεση ότι θα συλληφθεί και θα διαβεί την πόρτα αστυνομικού ανακριτικού γραφείου; Θα το γράφει στο κούτελό του;. Θα έχει τατουάζ στην πλάτη; Θα δηλώνει, μαζί με (και για) την αγορά εισιτηρίου «την ομάδα του;» Θα το βλέπουν στον καφέ; Θα καλούν μέντιουμ;

Προσέξτε! Όλα αυτά εφόσον συλληφθεί και συνομολογήσει τη σχέση του ή την προτίμηση του στην ομάδα του».

Και θα τον συλλάβει ποιός; Η Ελληνική Αστυνομία ή οι στιβαρές δυνάμεις των σεκιούριτι;

Παιδιά φτάνει η πλάκα. Μην κάνετε σαν κι αυτούς που τους είπαν να πάνε να χεστούν κι αυτοί ξε…θηκαν. Έλεος!!!

 

Περισσότερη ΑΠΟΨΗ από το Athlosnews

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Τελετή Έναρξης των 33ων Ολυμπιακών Αγώνων: Φαντασμαγορικό σόου στο μαγευτικό Παρίσι

Οι 33οι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν και επίσημα σε μια εντυπωσιακή τελετή έναρξης με σκηνικό το πανέμορφο κέντρο του Παρισιού

Συγκίνηση: Αντετοκούνμπο και Ντρισμπιώτη σήκωσαν περήφανα την ελληνική σημαία στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων

Η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κράτησαν περήφανα την ελληνική σημαία στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, με την Team Hellas να ανοίγει με ενθουσιασμό την παρέλαση στον ποταμό Σηκουάνα

Αλ Καντσία – Ολυμπιακός 2-2: Οι ορεξάτοι Ερυθρόλευκοι «πλήρωσαν» την αστοχία και ορισμένα αμυντικά λάθη

Ο Ολυμπιακός είχε όρεξη και καλή εικόνα δημιουργικά απέναντι στην Αλ Καντσία του Μίτσελ, με τις δύο ομάδες να μένουν στο 2-2 και τους Ερυθρόλευκους να φανερώνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τη διάθεση για ασφυκτική πίεση ψηλά