20.6 C
Athens

Απίστευτο: Έκαναν κατάληψη για να διώξουν συμμαθητή τους

Πρωτοφανές περιστατικό σε γυμνάσιο της Καλαμαριάς • Το παιδί με διαγνωσμένη γενετική παρέκκλιση αντιμετωπίζει πρόβλημα προσαρμογής • Μαθητές ανήρτησαν μέχρι και ανακοίνωση στην καγκελόπορτα που τον κατονόμαζαν!

Ένα ντροπιαστικό περιστατικό έλαβε χώρα σε Γυμνάσιο της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη, όταν οι μαθητές του σχολείου προχώρησαν σε κατάληψη με αίτημα να εκδιωχθεί ένας συμμαθητής τους.

Η οικογένεια του 12χρονου μαθητή που έχει διαγνωσμένη γενετική παρέκκλιση και αντιμετωπίζει οξύ πρόβλημα προσαρμογής και ομαλής ένταξης στο σχολικό περιβάλλον, βιώνει δραματικές καταστάσεις αλλά παράλληλα καταγγέλλει πως διεύθυνση και μαθητές δεν τον διευκολύνουν.

Οι παθογένειες του συστήματος

Δεν ξέρει κανείς ποιον να πρωτοψέξει σε αυτή την περίπτωση.

Από τη μία το κράτος, που δεν μεριμνά να υπάρχουν σχολεία για να εντάσσονται ομαλά τα παιδιά με νευρολογικές-ψυχολογικές διαταραχές, με εκπαιδευτές που γνωρίζουν το αντικείμενο και ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν σε αυτά τα παιδιά, υποχρεώνοντάς τα να φοιτούν αναγκαστικά στα κανονικά σχολεία με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα και στα ίδια και στους συμμαθητές τους.

Και από την άλλη, μαθητές και γονείς (που προφανώς κινούν τα νήματα) που δεν διστάζουν να «κρεμάσουν στα μανταλάκια» αθώες ψυχές που δεν ευθύνονται γι’ αυτό που τους συμβαίνει και βιώνουν ένα πρωτοφανές bullying, τα ίδια και οι οικογένειές τους.

Εγκλωβισμένοι τελικά, τόσο οι ίδιοι, όσο και οι οικογένειες των «προβληματικών» παιδιών σε ένα περιβάλλον που ευνοεί τις συγκρούσεις (σε ένα βαθμό δικαιολογημένες) για ένα θέμα που θα έπρεπε να προσεγγίζεται από όλους με ιδιαίτερη ευαισθησία.

Καταγγελίες για ακραίες συμπεριφορές

Την απίστευτη ιστορία έφερε στο φως δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία», σύμφωνα με την οποία οι μαθητές στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς διαμαρτυρήθηκαν και απείχαν από τα μαθήματά τους την Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου, ζητώντας την απομάκρυνση του συμμαθητή τους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο 12χρονος εξαιτίας ενός συνδρόμου που έχει εκ γενετής, εμφανίζει επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες. Ο μαθητής έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα του ΚΕΣΥ και παρακολουθείται, ωστόσο συγκεκριμένες συνθήκες στο σχολικό περιβάλλον φαίνεται να μην ευνοούν την ένταξή του σ’ αυτό.

Μαθητές και γονείς από εκείνους που επιθυμούν την απομάκρυνση του παιδιού κατηγορούν τον 12χρονο για φθορές, σωματική βία ακόμα και παρενόχληση που αγγίζει τα όρια της σεξουαλικής, ενώ αυτά επικαλείται το 15μελές του σχολείου ως λόγους που οδήγησαν στην κατάληψη του σχολείου.

Οι γονείς αλλά και ο φιλόλογος Αλέξανδρος Μεσίγκας που είναι συνέχεια με τον μαθητή, διαψεύδουν τις κατηγορίες.

«Έβαλαν χαρτί στην καγκελόπορτα που τον κατονόμαζαν»

Ο πατέρας του 12χρονου κάνει λόγο για «πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας». Όπως αποκαλύπτει στην εφημερίδα «Μακεδονία», οι μαθητές «ανήρτησαν στην καγκελόπορτα του σχολείου ανακοίνωση που κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν βαριές συκοφαντίες ως αιτίες της απαγόρευσης παραμονής του στο σχολείο. Το χαρτί βρισκόταν κρεμασμένο τουλάχιστον έως τις 11:00 και η διεύθυνση του σχολείου δεν προέβη σε καμία κίνηση αποκατάστασης της τάξης και προφύλαξης διασυρμού ενός παιδιού. Είναι θλιβερή και άθλια η κατάσταση που βιώνουμε. Το έχουν τρελάνει το παιδί μου. Φοβάμαι τα χειρότερα» ανέφερε ο πατέρας του, που διαμηνύει ότι θα καταγγείλλει το περιστατικό στο υπουργείο Παιδείας και στις αρμόδιες Αρχές.

Διετάχθη ΕΔΕ

Για το θέμα έχει ήδη ενημερωθεί η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης ενώ αναζητείται λύση στο σοβαρό θέμα που έχει προκύψει.

Τη διενέργεια Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης παρήγγειλε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς