Σε φυλάκιση καταδίκασε δικαστής στη Νέα Υόρκη τους γονείς ενός τρίχρονου κοριτσιού που πέθανε μετά από μήνες παραμέλησης σε ένα σπίτι τόσο βρώμικο που κρίθηκε ακατάλληλο για κατοίκηση. Η μικρή Τζόσελιν Αν Ντιλέβσκι βρέθηκε νεκρή στις 19 Φεβρουαρίου 2025, στην πόλη Κόρινθ της πολιτείας της Νέας Υόρκης.
Οι Μάθιου και Σαμάνθα Ντιλέβσκι, 34 και 33 ετών αντίστοιχα, είχαν ήδη δηλώσει ένοχοι νωρίτερα μέσα στη χρονιά για ανθρωποκτονία από εγκληματική αμέλεια σε σχέση με τον θάνατο της κόρης τους, σύμφωνα με αναφορές των αρχών. Ερευνητές που εξέτασαν τις συνθήκες διαβίωσης της οικογένειας μίλησαν για εικόνες που σόκαραν ακόμη και έμπειρους αστυνομικούς.
Στην ιατροδικαστική έκθεση καταγράφονται εξαιρετικά σκληρές λεπτομέρειες: εντόπισαν έντομα στο πρόσωπο και το τριχωτό της κεφαλής της μικρής, ενώ, όπως αναφέρθηκε, μια κατσαρίδα έπεσε από το καπέλο της όταν αφαιρέθηκε. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τα δόντια της ήταν «σαπισμένα και μαύρα», σκιαγραφώντας τη ζοφερή κατάσταση της υγιεινής και της φροντίδας που λάμβανε το παιδί.
Οι αρχές ανέφεραν ότι η Τζόσελιν είχε αναπτύξει αναιμία λόγω αθεράπευτης προσβολής από ψείρες, η οποία προκάλεσε βλάβες στην καρδιά και σε άλλα όργανα. Το κορίτσι είχε λάβει επίσης το φάρμακο κλονιδίνη, που χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της υπέρτασης, και ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων οδήγησε στον θάνατό της. Το διαμέρισμα της οικογένειας ήταν, σύμφωνα με το δίκτυο CBS 6 Albany, γεμάτο απορρίμματα και συντρίμμια, σε τέτοιο βαθμό που οι αρχές το κήρυξαν ακατάλληλο για κατοίκηση.
Το ζευγάρι παρουσιάστηκε ξεχωριστά ενώπιον του δικαστή της κομητείας Σαρατόγκα, Τζέιμς Ντέιβις, για την επιβολή της ποινής αφού είχαν ομολογήσει την ενοχή τους. Ο 34χρονος πατέρας καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης έως 4 έτη, σύμφωνα με την εφημερίδα Times Union του Albany. Την ίδια ποινή είχε επιβάλει λίγες ημέρες νωρίτερα ο ίδιος δικαστής και στην 33χρονη μητέρα.
Απευθυνόμενος στον πατέρα, ο δικαστής δεν μάσησε τα λόγια του: «Αποτύχατε ως γονιός, η μόνη σας δουλειά ήταν να την κρατήσετε ασφαλή», τονίζοντας ότι η μικρή ήταν «απολύτως εξαρτημένη» από τους γονείς της για τη φροντίδα της. «Ήταν τριών ετών και αποτύχατε με τον πιο φρικτό τρόπο», πρόσθεσε, και «Ήταν κάτι απολύτως αποτρέψιμο και ασυγχώρητο, θέλω να το σκέφτεστε αυτό».
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ο Μάθιου Ντιλέβσκι δήλωσε ότι σκέφτεται διαρκώς την κόρη του: «Εύχομαι να μην είχε συμβεί ποτέ. Εύχομαι να είχα πεθάνει εγώ αντί για εκείνη», είπε συγκινημένος. Όταν εκδόθηκε η ποινή της Σαμάνθα, ο δικαστής επισήμανε ότι «Το παιδί σας υπέφερε επί μακρόν» και επεσήμανε ότι ακόμη και τα υπόλοιπα παιδιά του ζευγαριού είχαν αντιληφθεί τι συνέβαινε: «Είναι δώρο να έχεις ένα παιδί. Είχατε πολλά παιδιά και όλα υπέφεραν στα χέρια σας».
Η Σαμάνθα Ντιλέβσκι παραδέχθηκε ενώπιον του δικαστηρίου την ευθύνη της: «Ως μητέρα, είναι καθήκον μου να τα προστατεύω από το κακό, και απέτυχα», δήλωσε. Το δικαστήριο απαγόρευσε στο ζευγάρι κάθε επαφή με τα τέσσερα επιζώντα παιδιά τους μέχρι το 2038.

