Δύο ισχυροί σεισμοί στη Βενεζουέλα
«Είναι τρεις τα ξημερώματα εδώ. Βρίσκομαι σε άλλη περιοχή γιατί το κτίριο όπου μένω έχει μεγάλες ρωγμές και δεν μπορούμε να μείνουμε μέσα το βράδυ. Έχω φύγει για λόγους ασφαλείας», ανέφερε η κ. Αντωνιάδη, εξηγώντας ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το διαμέρισμά της στον 14ο όροφο μιας πολυκατοικίας 24 ορόφων.
Η ίδια περιέγραψε πως «Έγιναν δύο ή και τρεις πολύ γρήγοροι και πολύ δυνατοί σεισμοί. Ο πρώτος ήταν 7,2 Ρίχτερ και ο δεύτερος, που κράτησε περισσότερο, 7,5 Ρίχτερ». Σύμφωνα με την κ. Αντωνιάδη, επικράτησε πανικός και «κατέρρευσαν γύρω μας πολυκατοικίες».
Οι ζημιές στο διαμέρισμά της ήταν εκτεταμένες: «Μας έπεσαν τα πάντα. Διαλύθηκαν τηλεοράσεις, έπεσαν μπετά, άνοιξαν οι τοίχοι. Ήταν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός. Φοβηθήκαμε πάρα πολύ».
Μετά το σεισμό προέκυψαν προβλήματα στην υποδομή: «Δεν είχαμε ρεύμα, δεν είχαμε τρόπο να επικοινωνήσουμε. Τώρα σιγά-σιγά αποκαθίσταται η κατάσταση και γι’ αυτό μπορώ να μιλήσω μαζί σας», είπε, προσθέτοντας ότι οι σωλήνες είχαν σπάσει και έτρεχαν νερά μέσα στις πολυκατοικίες, ενώ οι κάτοικοι κατέβηκαν από τις σκάλες και βγήκαν στον δρόμο.
Καθώς οι μετασεισμοί συνεχίζονταν, η ανησυχία δεν υποχωρούσε: «Ακόμα τρέμω. Πριν από λίγο είχαμε νέο μετασεισμό. Κουνιόμαστε συνεχώς», ανέφερε η κ. Αντωνιάδη κατά τη διάρκεια της σύνδεσης με το ΕΡΤnews.
Η ελληνίδα κάτοικος κατάφερε να απομακρυνθεί από την πληγείσα περιοχή περίπου πέντε ώρες μετά τον κύριο σεισμό και φιλοξενείται προσωρινά σε συγγενείς. «Μετά από πέντε ώρες μπόρεσα να φύγω. Τώρα φιλοξενούμαι σε συγγενείς, Έλληνες. Όλοι όσοι έχουμε επικοινωνήσει από την ελληνική κοινότητα είμαστε καλά».
Οι τοπικές αρχές ζήτησαν από τους κατοίκους να μην επιστρέψουν στα σπίτια τους μέχρι να ολοκληρωθούν οι αυτοψίες. «Μας είπαν να μη μείνουμε στα σπίτια μας. Όποιος μπορεί να φιλοξενηθεί σε συγγενείς ή φίλους να το κάνει μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στα κτίρια και να διαπιστωθεί ποια είναι ασφαλή», είπε η κ. Αντωνιάδη.
Πολλοί κάτοικοι πέρασαν τη νύχτα σε πλατείες και ανοιχτούς χώρους, ενώ σωστικά συνεργεία συνεχίζουν τις έρευνες στα κτίρια που κατέρρευσαν, αναζητώντας πιθανώς εγκλωβισμένους. Η κ. Αντωνιάδη προειδοποίησε ότι ο πραγματικός απολογισμός ενδέχεται να είναι βαρύτερος: «Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα το μέγεθος της καταστροφής. Ήταν ημέρα που ο κόσμος παρακολουθούσε το Μουντιάλ και οι περισσότεροι βρίσκονταν στα σπίτια τους ή σε σπίτια φίλων. Φοβάμαι ότι τα νούμερα θα είναι τρομερά».
Αναφερόμενη στην πολυκατοικία όπου διέμενε, εξήγησε ότι παρά το γεγονός ότι το κτίριο, περίπου 60 ετών, ήταν καλά κατασκευασμένο και άντεξε, υπέστη σοβαρές ζημιές. Η ίδια ευχαρίστησε την ελληνική πρεσβεία στη Βενεζουέλα για τη στήριξη προς την ομογένεια, υπογραμμίζοντας ότι η επαναλειτουργία της λίγους μήνες νωρίτερα βοήθησε σημαντικά τους Έλληνες σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

