Πρωταθλήτρια Ισραήλ για 58η φορά στην ιστορία της με δεύτερο μπρέικ στην έδρα της Χάποελ Τελ Αβίβ (79-83) και συνολικό σκορ 3-1 στους τελικούς αναδείχθηκε η Μακάμπι Τελ Αβίβ.
Η ομάδα του Όντεντ Κάτας επέκτεινε την εγχώρια κυριαρχία της πανηγυρίζοντας τον 7ο τίτλο της στις οκτώ τελευταίες σεζόν που αυτό διεξήχθη (πέρυσι δεν ολοκληρώθηκε λόγω της εμπόλεμης κατάστασης) και το έκανε με εμφατική τέταρτη περίοδο και πρωταγωνιστή τον Ίφε Λούντμπεργκ που έβαλε 21 πόντους.
Μετά την απώλεια του τίτλου στο Ισραήλ ο ιδιόρρυθμος ιδιοκτήτης της Χάποελ, Οφέρ Γιανάι, έκανε λόγο για θεσμούς στο πρωτάθλημα που δεν είναι αντικειμενικοί, τόνισε ότι «θα καθαρίσουμε το σύστημα» και σχολίασε την όλη κατάσταση στο ισραηλινό μπάσκετ με τις λέξεις «σήψη» και «διαφθορά».
Αναλυτικά τα λόγια του έξαλλου ιδιοκτήτη της Χάποελ, που μάλιστα αρνήθηκε να δώσει το χέρι του στους παίκτες της πρωταθλήτριας Μακάμπι:
«Αυτή είναι μια βραδιά που έχει όλα τα υπέροχα και όλα τα τρομερά χαρακτηριστικά του ισραηλινού μπάσκετ. Το υπέροχο είναι μια σπουδαία σειρά playoffs, δύο ομάδες της Ευρωλίγκας που ανταγωνίζονται, μια μάχη μυαλού και ταλέντου. Το τρομερό είναι ότι σε όλη τη διάρκεια των playoffs αντιμετωπίσαμε μια κόντρα από θεσμούς που υποτίθεται ότι είναι αντικειμενικοί. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, ο ανταγωνισμός στο Ισραήλ δεν είναι ισότιμος», τόνισε και πρόσθεσε:
«Όταν ο Άμι Μπίτον (γενικός αρχηγός Μακάμπι) στέκεται όλο το παιχνίδι και δίνει οδηγίες στους διαιτητές σαν να εργάζονται για αυτόν – είναι τρομερό. Το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο ανταγωνισμός εδώ είναι ισότιμος. Μόλις συμβεί αυτό, όποιος κερδίσει θα μπορεί να είναι περήφανος και όποιος χάσει θα μπορεί να πει “Έχασα για το μπάσκετ και όχι για άλλα πράγματα”».
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Στόχος μας είναι να καθαρίσουμε τα συστήματα εδώ, και αυτό είναι το μεγάλο έργο για το καλοκαίρι. Είναι πολύ πιο σημαντικό από την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος ή ενός κυπέλλου. Προς όποιον ρωτάει αν φεύγουμε από το ισραηλινό μπάσκετ: δεν φεύγουμε. Αλλά σκοπεύω αυτό το καλοκαίρι να αφιερώσω ένα μεγάλο μέρος του ταλέντου και των προσπαθειών μου για να διασφαλίσω ότι όλοι οι σάπιοι, άθλιοι και διεφθαρμένοι άνθρωποι που κατοικούν στο ισραηλινό μπάσκετ δεν θα υπάρχουν πια εκεί», ανέφερε.
Τέλος, επιβεβαίωσε την παραμονή του Δημήτρη Ιτούδη στον πάγκο: «Ασκείτε κριτική στον Ιτούδη όλο το χρόνο, είναι ένας προπονητής που έχει αντιμετωπίσει πολλές δύσκολες καταστάσεις. Ο Ιτούδης απέδειξε την αφοσίωσή του στον σύλλογο και τη χώρα μας στη δύσκολη κατάσταση που έπρεπε να αντιμετωπίσει και φυσικά συνεχίζει. Όσον αφορά την ομάδα, θα θέλαμε φυσικά να διατηρήσουμε τους περισσότερους παίκτες και να προσθέσουμε επιπλέον παίκτες», κατέληξε.

