Τις τελευταίες εβδομάδες πληθαίνουν οι αναφορές πολιτών για νεαρά γλαράκια που εντοπίζονται σε δρόμους, πεζοδρόμια και ακάλυπτους πολυκατοικιών σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Πολλοί ανησυχούν και καλούν φορείς για βοήθεια, αλλά όπως επισημαίνει το σωματείο ΑΝΙΜΑ, πρόκειται κατά κύριο λόγο για ένα εποχικό φαινόμενο.
Η οργάνωση προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής ΑΝΙΜΑ εξηγεί ότι κάθε καλοκαίρι τα νεαρά πτηνά εγκαταλείπουν πρόωρα τις φωλιές και προσπαθούν να εξοικειωθούν με το αστικό περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια, οι γλάροι έχουν σχηματίσει αποικίες όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, η Χαλκίδα και ο Βόλος, με αποτέλεσμα το ίδιο φαινόμενο να επαναλαμβάνεται κάθε Ιούνιο και Ιούλιο.
Η ΑΝΙΜΑ προειδοποιεί ότι, εκτός από τις ανησυχίες των πολιτών, συχνά προκύπτουν και παρεξηγήσεις όταν ζητείται άμεση περισυλλογή των μικρών. Υπενθυμίζει όμως ότι, εφόσον το πτηνό δεν φέρει εμφανή τραύματα ή κατάγματα, δεν απαιτείται απαραίτητα μεταφορά του σε εγκατάσταση περίθαλψης.
Οδηγίες της ΑΝΙΜΑ προς τους πολίτες
Συνιστάται, όταν είναι ασφαλές, να τοποθετηθεί το γλαράκι σε ταράτσα ή σε κοντινό παραθαλάσσιο σημείο ώστε να το εντοπίσουν οι γονείς του. Αν το ζώο φαίνεται τραυματισμένο ή χρειάζεται περίθαλψη, βάλτε το σε ένα χαρτόκουτο και μεταφέρετέ το στις εγκαταστάσεις της οργάνωσης. Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι, λόγω περιορισμένων πόρων και προσωπικού, δεν διαθέτει δυνατότητα περισυλλογής ζώων από τον χώρο όπου εντοπίζονται.
Η ανάρτηση της ΑΝΙΜΑ
«Τί συμβαίνει αυτές τις μέρες με τα γλαράκια;
Σε όλες τις συνοικίες του Πειραιά, στη Νέα Σμύρνη, στην Καλλιθέα, στο Μοσχάτο και στο Φάληρο… αλλά και στη Πατησίων, στη Σόλωνος, στα Σεπόλια, νεαρά γλαράκια κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια ή φωνάζουν από ακάλυπτους πολυκατοικιών τους γονείς τους. Και αν κοιτάξει κανείς πάνω, στις ταράτσες, θα δει τους ανήσυχους γονείς να πετάνε και να φωνάζουν. ‘Ισως να σκέπτονται και όλας “πάλι έφυγε πρόωρα το ανυπόμονο παιδί μας”.
Διότι αυτό ακριβώς συμβαίνει. Τα τελευταία χρόνια που οι γλάροι έχουν αποικίσει την Αθήνα, όπως και τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκίδα, τον Βόλο, κάθε Ιούνιο και Ιούλιο επαναλαμβάνεται το ίδιο φαινόμενο, και κατά συνέπεια είναι συχνοί και οι διαπληκτισμοί μας με κάποιους πολίτες που απαιτούν να μεταβούμε άμεσα και να περσυλλέξουμε το άτακτο μικρό.
Η δικιά μας προσέγγιση είναι η εξής: Αν το γλαράκι είναι υγιές, χωρίς κατάγματα και τραύματα, πιάστε το με μια μεγάλη πετσέτα (ίσως χρειαστούν δύο για να το στριμώξουν) και ανεβάστε το στη ταράτσα να το βρουν οι γονείς, ή αν είναι αρκετά μεγαλωμένο και είστε κοντά στη θάλασσα, αφήστε το στην παραλία.
Αν πάλι χρειάζεται περίθαλψη, βάλτε το σε ένα χαρτόκουτο και φέρτε το στην ΑΝΙΜΑ. Είμαστε επτά μέρες την εβδομάδα ανοιχτά ακριβώς για αυτό.
Κάνουμε τα πάντα εκτός από την περισυλλογή, γιατί δεν είμαστε τόσοι ώστε να έχουμε και αυτή τη δυνατότητα…».

