Μητσοτάκης για ΟΣΕ: «Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» (vid)

Τα σχέδια αναβάθμισης του ΟΣΕ παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο.

Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε μεταξύ άλλων ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στα τρένα και πως θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίας.

Αναλυτικά η εισήγηση του: «Η σημερινή μας συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες, που δεν είναι άλλη από τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας αλλά και ποιότητας των τρένων στη χώρα.

Προφανώς δεν είναι μία διαδικασία η οποία ξεκινά τώρα, είναι όμως μία διαδικασία η οποία επιταχύνεται, και μέσα στην ημέρα, μάλιστα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε o «Daniel» λίγο μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης 717, τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι «σφιχτό», είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση.

Ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ETCS, το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.

Παράλληλα, προωθείται μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία, που δεν είναι άλλη από μία νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων.

Και αυτό διότι ενώ τα συμβατικά συστήματα GPS δίνουν πληροφορίες με απόκλιση έως και 15 μέτρα, το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, το οποίο ιδρύεται χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Έτσι θα εντοπίζεται εξ αρχής κάθε πιθανό πρόβλημα, τόσο σε μονή όσο και σε διπλή γραμμή.

Και γρήγορα επίσης αυτή η νέα πλατφόρμα, την οποία ονομάζουμε railway.gov.gr, θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται και η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.

Με άλλα λόγια, μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις, οι οποίες έχουν ως κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα ελληνικά τρένα.

Γι’ αυτό και οι παρεμβάσεις που θα συζητήσουμε σήμερα είναι τολμηρές, με ένα πλαίσιο το οποίο είναι πολύ πιο αυστηρό, με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις αλλά και στις απολαβές των εργαζόμενων, αλλά και μία πιο αποτελεσματική διοίκηση η οποία θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει και στελέχη από τη διεθνή αγορά.

Για να το πούμε διαφορετικά, ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη, πρωταγωνίστρια στην αγορά ενέργειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο στην πατρίδα μας.

Αυτός ο νέος ΟΣΕ, λοιπόν, θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους.

Γι’ αυτό και μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού, και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών. Όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων και με αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, θα μπορεί να αξιολογείται και πιο εύκολα και η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων είναι σε θέσεις ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές.

Και εκεί η επιλογή θα πρέπει να γίνεται πια με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια και με τακτικά ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού, αλλά και με πρακτική εκπαίδευση η οποία θα συμπεριλαμβάνει πλέον και προσομοιωτές, όπως γίνεται και στην αεροπορική εκπαίδευση.

Παράλληλα, είναι εισήγηση του Υπουργείου, σωστή κατά την εκτίμησή μας, να επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, ο οποίος με βάση τη δική του εμπειρία θα μπορεί να εντοπίζει κινδύνους, βεβαίως προληπτικά, και ταυτόχρονα δημιουργείται και μια ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Αυτή θα αποτελεί και το όργανο το οποίο θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζεται το πρωτόκολλο.

Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων.

Ο αρμόδιος Υπουργός θα παρουσιάσει σε λίγο αναλυτικότερα τις νέες ρυθμίσεις.

Εκείνο το οποίο προσωπικά θα ήθελα να τονίσω είναι ότι συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται, επίσης, για ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο. Αλλά είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.

Να επισημάνω ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει, προφανώς, και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Να κλείσω λέγοντας και πάλι ότι, ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Παρί – Μονακό 94-82: Εύκολο 1-0 στους τελικούς με τρομερούς Σορτς και Γουόρντ

Με 30άρα του Σορτς και πολύπλευρη προσφορά του Γουόρντ, η εκπληκτική Παρί πήρε άνετα την πρώτη νίκη στους τελικούς του γαλλικού πρωταθλήματος κόντρα στη Μονακό

Εθνική Γυναικών: Ανακοινώθηκε η τελική 12άδα για το Ευρωμπάσκετ του ΣΕΦ

Ο Πέτρος Πρέκας ανακοίνωσε τη 12άδα με την οποία...

Λετονία – Ελλάδα 1-3: Καθάρισε και την οικοδέσποινα με χρυσή αλλαγή τον Νανόπουλο και συνεχίζει με σπασμένα φρένα στο Golden League

Ασταμάτητη η εθνική Ελλάδας, καθάρισε και τη Λετονία για το 4/4 στο Golden League (μόνο καθαρές νίκες) που τη φέρνει μια ανάσα από το Final Four

Επίσημα στον πάγκο της εθνικής Ιταλίας ο Γκατούζο

Στο πρόσωπο του Τζενάρο Γκατούζο κατέληξαν τελικά οι άνθρωποι...

ΠΑΟΚ: Έντονο ενδιαφέρον της Στουτγκάρδης για τον Κωνσταντέλια

Ο Γιάννης Κωνσταντέλιας βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα της...

Μπαρτζώκας: Ο Ολυμπιακός είναι ιδέα, το να τον αφήσω θα είναι πολύ ψυχοφθόρο για μένα

Κατάθεση... ολυμπιακής ψυχής από τον Γιώργο Μπαρτζώκα που αναφέρθηκε σε πολλά κομμάτια τόσο για τη σεζόν που προηγήθηκε όσο και για την προσωπική του σύνδεση με τον σύλλογο του Πειραιά

Η χιουμοριστική απάντηση της ΚΑΕ Ολυμπιακός στα μυθεύματα περί πώλησης

Η ερυθρόλευκη ΚΑΕ έβαλε το δικό της... πωλητήριο για να δώσει έναν χιουμοριστικό τόνο, αφού μόνο έτσι μπορούν να αντιμετωπιστούν τα όσα αστεία γράφονται και κυκλοφορούν

Ο Ντουπλάντις κατέρριψε ξανά το παγκόσμιο ρεκόρ με άλμα στα 6,28 μέτρα!

Ο Μόντο Ντουπλάντις το έκανε ξανά! Ο Σουηδός σούπερ...

Diamond League Στοκχόλμης: Όγδοος με 5,60μ. ο Καραλής

Χαμηλά έμεινε ο Εμμανουήλ Καραλής στο Diamond League της...

Ουνικάχα – Ρεάλ 86-84: Παράταση στη σειρά, η Μάλαγα άντεξε και θα υπάρξει G4

Η Ουνικάχα Μάλαγα έδωσε παράταση στην ημιτελική σειρά με...

Πρόταση της Νάπολι στη Λίβερπουλ για Νούνιες, ενδιαφέρον και από Μίλαν

Ο Άρνε Σλοτ δεν έχει στα πλάνα της Λίβερπουλ...

Παρί – Μονακό 94-82: Εύκολο 1-0 στους τελικούς με τρομερούς Σορτς και Γουόρντ

Με 30άρα του Σορτς και πολύπλευρη προσφορά του Γουόρντ, η εκπληκτική Παρί πήρε άνετα την πρώτη νίκη στους τελικούς του γαλλικού πρωταθλήματος κόντρα στη Μονακό

Το απόγευμα της Δευτέρας η πρεμιέρα του Τσιτσιπά στο Χάλε

Mε τον 23χρονο Ιταλό Λουτσιάνο Νταρντέρι (Νο. 48 της...