BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ο ΠΑΟΚ προσπαθεί για Ζαφείρη με μεγάλη πρόταση στη Σλάβια Πράγας

Ο Χρήστος Ζαφείρης είναι ο διακαής πόθος του ΠΑΟΚ...

Σπανούλης: Θέλουμε πολλή δουλειά, ο Γιάννης θα μπει όταν πρέπει

Ο Βασίλης Σπανούλης είδε καλή εικόνα από τους παίκτες...

Σερβία – Ελλάδα 76-66: Δεν βρέθηκε αντίδοτο στον Γιόκιτς, πάλεψε όσο μπορούσε στη Λεμεσό

Η πληρέστατη Σερβία είχε το μέγεθος (47-23 ριμπάουντ), η Ελλάδα χωρίς τον Γιάννη Αντετοκούνμπο κυνήγησε τη νίκη αλλά δεν τα κατάφερε απέναντι στον απίστευτο Γιόκιτς (23π., 19ρ.)

Ενοχλήσεις στον προσαγωγό ο Ζέλσον Μαρτίνς, θα υποβληθεί σε εξετάσεις

Σε αναλυτικό ιατρικό έλεγχο αναμένεται να υποβληθεί ο Ζέλσον...

Μεντιλίμπαρ: Υπάρχει χρόνος μέχρι τον Σεπτέμβριο για μεταγραφές, θα φύγουν κάποια παιδιά και θα έρθουν άλλα

Ο προπονητής του Ολυμπιακού είναι ικανοποιημένος από την έως τώρα προετοιμασία και υποστήριξε πως ως τον Σεπτέμβριο θα υπάρξουν προσθαφαιρέσεις στο ρόστερ

Ουνιόν Βερολίνου – Ολυμπιακός 0-1: Το αριστούργημα του Τσικίνιο έδωσε τη νίκη στους απροσπέλαστους Ερυθρόλευκους

Το απίθανο γκολ του Τσικίνιο υπέγραψε μια ακόμα νίκη του Ολυμπιακού στο δυνατό φιλικό προετοιμασίας στο Βερολίνο απέναντι στην Ουνιόν, με τους Ερυθρόλευκους να είναι εκπληκτικοί στην αμυντική τους λειτουργία

Κοντά στη Ρίο Άβε το «πολυεργαλείο» Γιώργος Λιάβας

Η ελληνική παροικία στην Πορτογαλία αναμένεται να μεγαλώσει κι...

Ο ΠΑΟΚ προσπαθεί για Ζαφείρη με μεγάλη πρόταση στη Σλάβια Πράγας

Ο Χρήστος Ζαφείρης είναι ο διακαής πόθος του ΠΑΟΚ...

Μπράντον: Έλαβα πολλά αποχαιρετιστήρια μηνύματα από φίλους του ΠΑΟΚ, αυτό δείχνει πόσο με αγάπησαν

Τις πρώτες του δηλώσεις ως ποδοσφαιριστής του Απόλλωνα Λεμεσού...

Η Αλ Χιλάλ έκανε… Μίδα και επίσημα τον Νούνιες

Μίδας στη Σαουδική Αραβία έγινε και τυπικά ο Ντάργουιν...

Μήτογλου: Έχουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης, στόχος να πετύχουμε κάτι καλό

Ο Ντίνος Μήτογλου εμφανίστηκε αισιόδοξος για την εικόνα της...