BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ασύγκριτο μεγαλείο, βαριά κληρονομιά: Ονειρικά γενέθλια με 18 κούπες για τον αιωνόβιο Ολυμπιακό

Ο Ολυμπιακός κατέκτησε τις 18 από τις 22 κούπες που διεκδίκησε στην ιστορική σεζόν των 100 ετών και απέδειξε για άλλη μία φορά πως είναι ο κορυφαίος πολυαθλητικός σύλλογος του πλανήτη

Ολυμπιακός: Υποδοχή στο Ρέντη για τους πρωταθλητές Ελλάδας στο χάντμπολ, υπέροχες στιγμές για το πιο δίκαιο πρωτάθλημα

Ο κόσμος του Ολυμπιακού αποθέωσε τους πρωταθλητές Ελλάδας κατά την άφιξή τους στο «Μ. Μερκούρη» μετά την κατάκτηση του μάγκικου 5ου πρωταθλήματος και δεύτερου σερί στην Handball Premier μέσα στην έδρα της ΑΕΚ

Ο Ολυμπιακός έφτασε τους 332 τίτλους στα ομαδικά αθλήματα μετά τον 11ο στο τμήμα χάντμπολ

Ο Ολυμπιακός θριάμβευσε στον πέμπτο τελικό του άδειου λόγω τιμωρίας «Γ....

ΑΕΚ – Ολυμπιακός 30-32: Θρυλική κούπα κόντρα σε όλους, το 5ο πρωτάθλημα έπιασε λιμάνι!

🏆Το 5ο πρωτάθλημα (στα 💯 χρόνια) είναι και το πιο γλυκό‼ 🔴Ο Ολυμπιακός είναι ξανά πρωταθλητής Ελλάδας στο χάντμπολ, με τον Τριλίνι και τους παίκτες του να βάζουν την υπογραφή τους σε έναν σπουδαίο τίτλο‼

Κωστούλας: Θα θυμάμαι για πάντα το πρώτο μου γκολ με τον Ολυμπιακό

Ο Μπάμπης Κωστούλας μίλησε για την ανάμνηση και το γκολ που δεν θα ξεχάσει ποτέ από την καριέρα του στον Ολυμπιακό, ενώ αποκάλυψε τη λατρεία του για τον Κουν Αγουέρο

Μπαρτζώκας: Φανταστικός παίκτης ο Μίτσιτς, ο Πετρούσεφ δεν ήθελε να είναι στον Ολυμπιακό

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ρωτήθηκε για την περίπτωση του Βασίλιε Μίτσιτς, ενώ αναφέρθηκε κατηγορηματικά και σε αυτή του Φίλιπ Πετρούσεφ‼

Ρεάλ – Μάλαγα 90-75: Με μπροστάρη Χεζόνια το 2-0 των Μαδριλένων, ένα βήμα πριν την πρόκριση στους τελικούς

Η Ρεάλ είχε σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή της αλλά κατάφερε...

Πόλο ανδρών: Ηττήθηκε με 16-10 από την Ιταλία η εθνική στο πρώτο επίσημο φιλικό

Την ήττα με 16-10 από την Ιταλία γνώρισε η...

Η Κοπεγχάγη θέλει να αγοράσει τον Χατζηδιάκο από την Κάλιαρι

Ο Παντελής Χατζηδιάκος έκανε μία εξαιρετική σεζόν με την...

Με 150 πυραύλους προς το Ισραήλ απάντησε η Τεχεράνη – Εκρήξεις σε Ιερουσαλήμ και Τελ Αβίβ

Με την εκτόξευση περισσότερων από 100 ιρανικών πυραύλων που...

Ασύγκριτο μεγαλείο, βαριά κληρονομιά: Ονειρικά γενέθλια με 18 κούπες για τον αιωνόβιο Ολυμπιακό

Ο Ολυμπιακός κατέκτησε τις 18 από τις 22 κούπες που διεκδίκησε στην ιστορική σεζόν των 100 ετών και απέδειξε για άλλη μία φορά πως είναι ο κορυφαίος πολυαθλητικός σύλλογος του πλανήτη