BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Η Χρυσή Μπάλα στα χέρια του σπουδαίου Ρόδρι!

Ο μετρονόμος της πρωταθλήτριας Ευρώπης, Ισπανίας και της μόνιμης πρωταθλήτριας Αγγλίας, Μάντσεστερ Σίτι, ανέβηκε στη σκηνή του Théâtre du Châtelet με πατερίτσες για να παραλάβει ένα βραβείο που σπανίως πηγαίνει σε μη επιθετικογενείς παίκτες, το οποίο όμως άξιζε απόλυτα παρά τη... γκρίνια της Ρεάλ Μαδρίτης

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ πληρώνει τη ρήτρα στη Σπόρτινγκ για τον Αμορίμ, σύμφωνα με το Athletic

Ένα σωρό ονόματα έχουν... παρελάσει για τον πάγκο της...

Κατέβασε το story για την ΕΡΤ ο Δ. Γιαννακόπουλος, αλλά…

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος «γιόρτασε» τη νίκη του Παναθηναϊκού με...

Λανουά στην ανάλυση των φάσεων: «Έπρεπε να δοθεί πέναλτι υπέρ της ΑΕΚ, λανθασμένη η αποβολή του Στάγιτς στο Παναιτωλικός – Βόλος»

Σε δυο διαιτητικά λάθη στάθηκε ο Λανουά στην κριτική της 9ης αγωνιστικής, τονίζοντας ότι έπρεπε να δοθεί ένα πέναλτι στην ΑΕΚ και ότι ήταν λανθασμένη η αποβολή του Στάγιτς στο Παναιτωλικός - Βόλος

Ανατροπή με τη Χρυσή Μπάλα: Δεν καταλήγει στον Βινίσιους και η Ρεάλ Μαδρίτης μποϊκοτάρει την εκδήλωση

Η Χρυσή Μπάλα φαίνεται να καταλήγει στον Ρόδρι αντί για τον Βινίσιους, με τη Ρεάλ Μαδρίτης να κάνει λόγο για «έλλειψη σεβασμού στον σύλλογο» και να αποφασίζει να μη δώσει το «παρών» στη λαμπερή τελετή στο Παρίσι

Η Χρυσή Μπάλα στα χέρια του σπουδαίου Ρόδρι!

Ο μετρονόμος της πρωταθλήτριας Ευρώπης, Ισπανίας και της μόνιμης πρωταθλήτριας Αγγλίας, Μάντσεστερ Σίτι, ανέβηκε στη σκηνή του Théâtre du Châtelet με πατερίτσες για να παραλάβει ένα βραβείο που σπανίως πηγαίνει σε μη επιθετικογενείς παίκτες, το οποίο όμως άξιζε απόλυτα παρά τη... γκρίνια της Ρεάλ Μαδρίτης

Παρελθόν από την Καλαμάτα ο Καραμπετάκης

Παρελθόν από τον πάγκο της Καβάλας αποτελεί ο Νίκος...

Απάντηση από Θύρα 13 σε Θύρα 7: «Εκ παραδρομής είστε ανιστόρητοι»

Απάντηση στην ανακοίνωση της Θύρας 7 έδωσε η Θύρα...

Χρυσή Μπάλα: Ο Εμιλιάνο Μαρτίνες κατέκτησε το Yashin Trophy για δεύτερη σερί χρονιά

Το βραβείο Γιασίν (Yashin Trophy) για δεύτερη διαδοχική χρονιά...