Υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού: Μειώνονται τα διόδια

Υπεγράφη την Πέμπτη η σύμβαση παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, της εταιρείας ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023 στον σχετικό διαγωνισμό που είχε διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ.

Στην τελετή, που πραγματοποιήθηκε στο Νομισματικό Μουσείο, παρευρέθηκαν ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, o Διευθύνων Σύμβουλος του Growthfund, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Γεώργιος Περιστέρης και ο Πρόεδρος της ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε., Εμμανουήλ Μουστάκας.

Μειώνονται τα διόδια
Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης. Ο Παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης. Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.

Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη ραχοκοκαλιά του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ζαλγκίρις – Παναθηναϊκός 84-77: Ο Λόνι Γουόκερ βύθισε τους Πράσινους

Ο Λόνι Γουόκερ σμπαράλιασε την άμυνα του Παναθηναϊκού, οι Λιθουανοί κυριάρχησαν και οι Πράσινοι με τον Χρήστο Σερέλη στον πάγκο υπέστησαν την ήττα σε μια έδρα που αποδεικνύεται διαρκώς αφιλόξενη για αυτούς

Athens Kallithea – Πανσερραϊκός 1-2: Ο ασταμάτητος Μπετανκόρ χάρισε τη νίκη στο 92′

Όλα έδειχναν πως το γκολ του Ματιέ Βαλμπουενά θα...

ΑΟ Θήρας – Ολυμπιακός 0-3: Τορπίλισε τη Σαντορίνη με 14 άσους

Η ήττα στο ντέρμπι με τον ΠΑΟΚ στο κλειστό...

Μεντιλίμπαρ: Ατυχία στην προπόνηση με τον Έσε – Μου άρεσε στο βόλεϊ, θέλω να βλέπω τον Ολυμπιακό και σε άλλα αθλήματα

Ο προπονητής του Ολυμπιακού αποκάλυψε πως... αγάπησε το βόλεϊ και θέλει να βλέπει την ομάδα του και σε άλλα αθλήματα - Πρόβλημα με Έσε, τι είπε ο Βάσκος ενόψει ΑΕΚ

ΠΑΟΚ: Από το πρωί του Σαββάτου στη διάθεση του κόσμου τα εισιτήρια για Τρίπολη

Τη διάθεση των εισιτηρίων για την εκτός έδρας αναμέτρηση...

Σερέλης: Δεν παίξαμε με επαφή, νομίζαμε ότι θα κερδίσουμε από την επίθεση

Ο Χρήστος Σερέλης συνεχάρη τη Ζαλγκίρις για τη νίκη...