Υφυπουργός Υποδομών: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη

Για τέσσερις συμβάσεις έργων και μία σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού ενημέρωσε τη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

Την επιτροπή απασχόλησαν τρία έργα με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού προϋπολογισμού 542 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς επίσης και δύο σημαντικά έργα, αρμοδιότητας εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου, της Εγνατίας Οδού ΑΕ και της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ευθύνη όλων μας, πλέον, είναι τα έργα να κατασκευαστούν και να παραδοθούν άρτια και στην ώρα τους. Αυτό απαιτεί η κοινωνία και αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε».

Το πρώτο έργο αφορά στα έργα βελτίωσης της οδικής σύνδεσης του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος – ‘Αμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται στο σύνολό του από το ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «πρόκειται για ένα από τα πλέον απαιτητικά τεχνικά τμήματα μήκους 24 χιλιομέτρων του διαγώνιου άξονα, ο οποίος θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή, κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής και Κεντρικής Ελλάδας».

Στα οφέλη του έργου, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, περιλαμβάνονται «η μείωση του χρόνου από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία, η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου, καθώς και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας».

Μεγάλης σημασία είναι και το οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, που επίσης απασχόλησε την επιτροπή: «Είναι ένα έργο που έχει περάσει από σαράντα κύματα στο παρελθόν και πλέον προχωρά. Το έργο θα βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και παράλληλα συντελεί στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Νέας Αρτάκης και των Ψαχνών από τη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ήταν 210 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται και τρεις προαιρέσεις που αφορούν στην κατασκευή:
– του τμήματος Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος
– της Παράκαμψης Ψαχνών
– της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας

Το τρίτο οδικό έργο που παρουσιάστηκε στην επιτροπή, αφορά τον κάθετο άξονα 61 της Εγνατίας και συγκεκριμένα το τελευταίο υποτμήμα του, από τον ανισόπεδο κόμβο Κρηνίδων έως τον ισόπεδο κόμβο Σταυρού.

«Η ολοκλήρωση του άξονα θα εξυπηρετήσει, τόσο τις τοπικές, όσο και τις περιφερειακές ανάγκες, καθώς αποσκοπεί στην τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών που βρίσκονται μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων της Δράμας και της Καβάλας διευκολύνοντας παράλληλα την πρόσβαση στην Εγνατία Οδό» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών. Υπογράμμισε μάλιστα, ότι «εκτός των άλλων, συμβάλλει στην καλύτερη πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, που παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα και έχει ήδη προταθεί από την Ελλάδα να ενταχθεί στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO».

«Κλείνουμε εκκρεμότητες ετών»

Στα έργα που παρουσίασε στην επιτροπή ο υφυπουργός Υποδομών, ήταν και το έργο ανάπτυξης και βελτίωσης υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, στόχος είναι «η περαιτέρω αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου, ώστε να αποκτήσει αφενός νέα εικόνα και αφετέρου να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση πολλαπλάσιου αριθμού τουριστών, λαμβάνοντας υπ’ όψη και θέλοντας να ανταποκριθούμε στις ολοένα και αυξανόμενες επιβατικές ανάγκες του νησιού».

Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «έμπρακτη στήριξη της δυναμικής του τουριστικού κλάδου ως ενός βασικού πνεύμονα της ελληνικής οικονομίας και του ίδιου του νησιού που αποτελεί έναν διεθνώς αναγνωρισμένο τουριστικό προορισμό και αξίζει να στηριχθεί».

«Πρόκειται για ακόμα τέσσερα έργα του μεγάλου προγράμματος 13 δισ. ευρώ που προχωράμε. Έργα προϋπολογισμού κοντά στα 600 εκατομμύρια ευρώ, έρχονται να κλείσουν εκκρεμότητες ετών, να θέσουν νέες βάσεις για την εκμετάλλευση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της οικονομίας μας, όπως στη Πάρο, να στηρίξουν την Εύβοια που είχε αλλεπάλληλες καταστροφές τα τελευταία χρόνια και να ενισχύσουμε τη δυναμική της Κεντρικής Ελλάδας» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη

Ο υφυπουργός Υποδομών ενημέρωσε την Επιτροπή και για τη σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού για το μετρό της Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά. Η σύμβαση περιλαμβάνει 15 νέους συρμούς, έξι εκ των οποίων θα κατευθυνθούν στο βασικό έργο και εννέα στην επέκταση της Καλαμαριάς.

Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με την προμήθεια αυτή, γίνεται άλλο ένα σημαντικό βήμα για τη πραγματοποίηση του μεγάλου έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, αφού με τους συρμούς που αποκτάμε θα εξυπηρετείται, τόσο η επέκταση προς Καλαμαριά που προχωρά, όσο και το βασικό έργο, με μικρότερες μάλιστα χρονοαποστάσεις, από τις αρχικά προδιαγραφείσες».

«Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη, με συρμούς που θα κατασκευάζονται με πάνω από 90% με ανακυκλώσιμα υλικά, με τρένα χωρίς οδηγούς, με την ιστορία των σταθμών να χαρίζεται απλόχερα στους επιβάτες και με μοναδική αισθητική» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ακολούθως ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «έχουμε αποδείξει κατ’ επανάληψη πως ό,τι λέμε το εννοούμε. Και αυτό κάνουμε πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και ολόκληρη τη χώρα…Με σχέδιο και όραμα, αναβαθμίζουμε τις δημόσιες υποδομές και κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» ανέφερε κλείνοντας.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ο Γιώργος Ντόσκας επέστρεψε στον Ολυμπιακό ως πρώτος προπονητής

Ο Γιώργος Ντόσκας ανέλαβε την ομάδα πόλο ανδρών του Ολυμπιακού ως αντικαταστάτης του Χέρβο Κόλιανιν και επιστρέφει εκεί όπου κατέκτησε 23 εγχώριους τίτλους

Θρήνος στο ελληνικό μπάσκετ: Πέθανε ο Βαγγέλης Νικητόπουλος

Ο Βαγγέλης Νικητόπουλος, γνωστός με το προσωνύμιο «Σουηδός», έφυγε...

Παναθηναϊκός: Με Τόνι Μοντάνα και τρεις κούπες ανακοινώθηκε η ανανέωση του Ναν στο πλάι του Γιαννακόπουλου

Ο Κέντρικ Ναν θα αγωνίζεται και με τη βούλα έως το 2028 στον Παναθηναϊκό, με την πράσινη ΚΑΕ να ανακοινώνει την ανανέωσή του με τρεις φωτογραφίες στο πλάι του Δ. Γιαννακόπουλου και με άρωμα... «Scarface»

Ο Ολυμπιακός που θέλει και αξίζει την πρωτιά και τα τρία σενάρια για την τελική του κατάταξη ενόψει playoffs

Οι Ερυθρόλευκοι θέλουν τη νίκη με τη Μακάμπι στο ΣΕΦ για να πιστοποιήσουν και στη βαθμολογία με την πρώτη θέση την αγωνιστική τους ανωτερότητα στην regular season της Ευρωλίγκας: ποια τα δύο σενάρια για την 1η θέση σε περίπτωση ήττας από τους Ισραηλινούς

Ολυμπιακός: Κυκλοφορούν από την Παρασκευή και εξαφανίζονται τα εισιτήρια για τα πρώτα δύο ματς των playoffs στο ΣΕΦ

Κυκλοφορούν αύριο (11/4) και γίνονται... καπνός τα εισιτήρια για τα δύο πρώτα ματς των playoffs στο ΣΕΦ, παρότι ο αντίπαλος ακόμη αγνοείται

Κανονικά το Μπόντο Γκλιμτ – Λάτσιο παρά τη χιονοθύελλα

Η UEFA επιβεβαίωσε ότι ο αγώνας μεταξύ της Λάτσιο...

Σφαιρόπουλος: Το έργο μας δεν είναι εύκολο στο ΟΑΚΑ, πρέπει να παίξουμε καλά μακριά από την έδρα μας

Ο Γιάννης Σφαιρόπουλος χαρακτήρισε πολύ καλή ομάδα τον Παναθηναϊκό...