Αν νομίζατε ότι ξεμπερδέψαμε με την Ευρωπαϊκή Σούπερ Λίγκα, είστε γελασμένοι! Ρεπορτάζ του εξωτερικού, και πιο συγκεκριμένα από τους Financial Times, αναφέρουν ότι Ρεάλ Μαδρίτης, Μάντσεστερ Σίτι, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Γιουβέντους, Ίντερ, Μίλαν, Μπαρτσελόνα, Ατλέτικο Μαδρίτης, Λίβερπουλ και Τσέλσι ετοιμάζονται για ‘αντεπίθεση’, προωθώντας τη Νέα Ευρωπαϊκή Σούπερ Λίγκα.
Ας δούμε γιατί αυτή τη φορά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά και μπορεί να δούμε όντως αυτή τη νέα Σούπερλιγκ:
Τηλεοπτικά δικαιώματα και Στοίχημα
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης στα τηλεοπτικά δικαιώματα, είναι η Premier League. Η πρωταθλήτρια Μάντσεστερ Σίτι το 2013 πήρε 114.000.000€, ενώ η τελευταία Νόριτς το 2020 πήρε 112.000.000€, από τηλεοπτικά δικαιώματα.
Αυτό μας λέει ότι προφανώς οι οπαδοί του ποδοσφαίρου με τα χρόνια πολλαπλασιάζονται και ξοδεύουν χρήματα για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα.
Το ίδιο συμβαίνει και με το στοίχημα. Οι λάτρεις του στοιχήματος, εκτός από το να βλέπουν την ομάδα τους γουστάρουν και να στοιχηματίζουν σε αυτές, σε δημοφιλείς πλατφόρμες online στοιχήματος όπως η betkings, η Novibet, η Stoiximan και άλλες.
Τι θα φέρει μία Ευρωπαϊκή Σούπερ Λίγκα;
Μα φυσικά, τις πιο εμπορικές ομάδες που θα παίζουν μεταξύ τους σε εβδομαδιαία βάση, με τα έσοδα από τα τηλεοπτικά και το στοίχημα να φτάνουν στον Θεό!
Μισθοί παικτών, Μεταγραφές και Πληθωρισμός
Και ποιος δεν έχει πει με αγανάκτηση “Καλά εγώ δουλεύω για τρεις και εξήντα και ο Μέσι παίρνει 60.000.000€”. Η αλήθεια είναι ότι οι μισθοί των παικτών τα τελευταία χρόνια έχουν ξεφύγει.
Το τελευταίο μεγάλο άλμα στις αξίες των ποδοσφαιριστών έγινε με τη μεταγραφή του Κριστιάνο Ρονάλντο στη Ρεάλ Μαδρίτης με 100.000.000€ το καλοκαίρι του 2009. Από τότε η μεταγραφή ενός μέτριου-προς καλό ποδοσφαιριστή έχει πάτο τα 50.000.000€.
Λογικό είναι λοιπόν οι μεγάλες ομάδες, οι οποίες μόνες τους ‘κατέστρεψαν’ την αγορά, να επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους μέσω μιας Λίγκας από ελίτ ομάδες.
Περισσότεροι οπαδοί, Περισσότερο θέαμα
Όπως είπαμε προηγουμένως, οι οπαδοί πολλαπλασιάζονται με τα χρόνια και η νέα γενιά φιλάθλων θέλει να ξοδεύει λεφτά στην ομάδα τους. Μπλούζες, κασκόλ, φόρμες, εισιτήρια και πολλά άλλα προϊόντα με διακριτικά των ομάδων, αποτελούν σημαντικές πηγές εσόδων.
Άραγε τι θα μπορούσε να ‘σπρώξει’ τις πωλήσεις;
Εννοείται οι δυνατές αναμετρήσεις ανάμεσα στις καλύτερες – ή πιο εμπορικές για να είμαστε πιο ακριβείς – ομάδες. Άρα, δημιουργούμε μία Σούπερ Λίγκα και βλέπουμε ‘El Clasico’ μία φορά τον μήνα!
Συμπέρασμα
Είτε το θέλουμε είτε όχι, μία Ευρωπαϊκή Σούπερ Λίγκα είναι προ των πυλών. Η ρομαντική εποχή του ποδοσφαίρου φτάνει και επισήμως στο τέλος της, άρα προετοιμαστείτε για την αλλαγή εποχής, η οποία ωστόσο δε θα μας σταματήσει ποτέ από το να λατρεύουμε τη στρογγυλή Θεά!