Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε τη νίκη στην έδρα της Red Bull Racing, κατακτώντας την καρό σημαία στο Grand Prix Στυρίας, όγδοο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton να χάνει κι άλλο έδαφος στη βαθμολογική μάχη με τον Ολλανδό οδηγό.
Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε ο αγώνας στο οροπέδιο του Spielberg. Ο καιρός ήταν καλός παρά την πρόβλεψη για απειλή βροχής. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 26 βαθμούς ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 48.
Ο Φερστάπεν είχε εξασφαλίσει την τρίτη φετινή pole position και έκτη της καριέρας του. Παρότι είχε σημειώσει τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, ο Valtteri Bottas εκκινούσε πέμπτος καθώς είχε ποινή 3 θέσεων για το τετ α κε που είχε κάνει στα ελεύθερα δοκιμαστικά μέσα στο pit lane. Αυτό είχε προβιβάσει τον Hamilton στην πρώτη σειρά του grid ενώ στη δεύτερη ήταν η McLaren του Lando Norris και η Red Bull του Sergio Perez.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Verstappen διατήρησε τα ηνία, με το χαμό να αφορά περισσότερο τις μάχες στις πιο πίσω θέσεις. Η Ferrari του Charles Leclerc και η Scuderia AlphaTauri του Pierre Gasly είχαν πρώτη επαφή στη στροφή 1 και δεύτερη επαφή στην ανηφόρα για τη στροφή 3.
Ο Μονεγάσκος πλήγωσε την εμπρός αεροτομή του προκαλώντας κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό του Γάλλου που στα φρένα για τη στροφή 3 είχε
επίσης επαφή με την Alfa Romeo του Antonio Giovinazzi και τη Williams του Nicholas Latifi. Από όλους αυτούς, ο μόνος που εγκατέλειψε ήταν ο Gasly.
Στην κορυφή ο Verstappen άρχισε σταδιακά να ανοίγει τη διαφορά του από τον Χάμιλτον και μαζί, να χάνονται στον ορίζοντα έχοντας μάλιστα τη μέση γόμα ελαστικών. Πιο πίσω, ο Norris αντάλλαξε θέσεις με τον Perez και τον πονοκεφάλιαζε μέχρι τον δέκατο γύρο.
Εκεί ο Μεξικανός πέρασε τον Βρετανό, που δεν ήταν διατεθειμένος να ταλαιπωρήσει τα ελαστικά του, δεδομένου πως η μάχη της McLaren στην πραγματικότητα είναι με τη Ferrari, για την 3η θέση στους κατασκευαστές.
Ελλείψει απροόπτων, η προσοχή στράφηκε στη στρατηγική και τα pit stop. Εκεί δεν είχαμε εκπλήξεις. Ο Perez άνοιξε το χορό των πρωτοπόρων στον γύρο 28, με τον Bottas να ακολουθεί ένα γύρο μετά. Άλλαξαν θέσεις αλλά αυτό συνέβη γιατί υπήρξε καθυστέρηση στην αλλαγή του πίσω αριστερά ελαστικού του οδηγού από τη Γουαδαλαχάρα.
Στον γύρο 29 μπήκε ο Χάμιλτον, στον γύρο 30 ο Verstappen, αμφότεροι δίχως προβλήματα, αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα να πάνε μέχρι τέλους.
Και πήγαν, με τον Verstappen να ανοίγει τη διαφορά και παρά κάποιους προβληματισμούς για τα φρένα του, έφτασε στη νίκη που ήταν η τέταρτη φετινή και δέκατη-τέταρτη στην καριέρα του. Μία επιτυχία που του επέτρεψε να ανοίξει κι άλλο το βαθμολογικό του προβάδισμα.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Bottas, παρότι στο τέλος δέχθηκε πίεση από τον Perez που επέλεξε να κάνει και δεύτερο pit stop, για να κάνει τον ταχύτερο γύρο και να «κλέψει» τον ένα βαθμό που αυτός χαρίζει. Όμως βάζοντας νέο σετ ελαστικών στον προτελευταίο γύρο, ο Hamilton ανέκτησε τον ταχύτερο γύρο στο φινάλε. Έτσι, είναι πλέον 18 πόντους πίσω από τον Verstappen.
Στους κατασκευαστές, η τέταρτη θέση του Perez φέρνει τη Red Bull Racing 40 πόντους μπροστά από τη Mercedes. Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως μόνο αυτοί οι τέσσερις κινήθηκαν στον ίδιο γύρο!
Ένα γύρο πίσω λοιπόν, ήταν ο πέμπτος Norris με τη McLaren, που είχε τις δύο Ferrari να τον ακολουθούν – έκτο τον Carlos Sainz και έβδομο τον Charles Leclerc που ανέκαμψε από το συμβάν του πρώτου γύρου.
Τους βαθμούς συμπλήρωσαν o Lance Stroll με την Aston Martin, o Fernando Alonso με την Alpine και ο Yuki Tsunoda με τη Scuderia AlphaTauri.
Η συνέχεια είναι σε μία εβδομάδα, στην ίδια πίστα, με το Grand Prix Αυστρίας.