Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Το «τώρα ξεκινάμε» του Μπαρτζώκα και η ξεχωριστή αναφορά σε Βιλντόσα και Ντόρσεϊ (vid)

Το μήνυμα του Μπαρτζώκα στους παίκτες του Ολυμπιακού μετά τη μεγάλη νίκη επί της Μπαρτσελόνα και η ιδιαίτερη αναφορά σε Βιλντόσα και Ντόρσεϊ που έδειξαν τι θα πει ομαδικότητα

ΘΥΡΑ 7: «Μετά τη Ρεάλ προσκύνησε και η Μπαρτσελόνα, στήριξη στην ομαδάρα του Μπαρτζώκα»

Ο απίθανος Ολυμπιακός του Μπαρτζώκα έκανε μια χαψιά την...

Ολυμπιακός – Μπαρτσελόνα 95-74: Ερυθρόλευκος τιμωρός πάτησε σαν μυρμήγκια τους Καταλανούς

Ο απίθανος Ολυμπιακός του Μπαρτζώκα έκανε μια χαψιά την πιο φορμαρισμένη ομάδα της Euroleague που έφτασε με 5 σερί νίκες στο ΣΕΦ για να συνεχίσει να... πληρώνει τα περυσινά σπασμένα των πλέι οφ

Μακάμπι – Ρεάλ 79-78: Ο Λι «σκότωσε» τη Βασίλισσα στην εκπνοή σε ένα απίθανο comeback των Ισραηλινών (vid)

Απίθανο, εξωπραγματικό, άκρως «ευρωλιγκάτο» φινάλε στη ματσάρα της Μακάμπι...

Παναθηναϊκός: Έπιασε δουλειά στο Κορωπί και μίλησε για πρωταθλητισμό στους παίκτες του ο Ρουί Βιτόρια

Επίσημη μορφή πήρε η συμφωνία του Ρουί Βιτόρια με τον Παναθηναϊκό, με τον Πορτογάλο...

Ο Λανουά τιμωρεί τον Σιδηρόπουλο για την απόφασή του να μην αποβάλει τον Μπρινιόλι

Πολλές διαμαρτυρίες στο στρατόπεδο του Άρη σήκωσε η απόφαση του Τάσου...

Μεντιλίμπαρ: Οι καινούργιοι παίκτες πρέπει να μάθουν από τους παλιούς, δουλεύουμε για να βρούμε το αντίδοτο στις κλειστές άμυνες

Ο Βάσκος τεχνικός τόνισε ότι το παιχνίδι του Ολυμπιακού φέτος βασίζεται στους παίκτες που ήταν και πέρυσι στην ομάδα, που πρέπει να δείξουν τον δρόμο στους καινούργιους, ενώ πρόσθεσε πως γίνεται δουλειά στις προπονήσεις για να ανοίγουν οι Ερυθρόλευκοι πιο εύκολα τις κλειστές άμυνες

Μιλουτίνοφ: Νιώθω καλά που έχω μεγαλύτερο ρόλο, ευχαριστώ τους προπονητές

Ο φανταστικός Ολυμπιακός δεν σταμάτησε στη Ρεάλ αλλά φρόντισε να κάνει...

Ολυμπιακός – Μπαρτσελόνα 95-74: Τα highlights του ερυθρόλευκου θριάμβου

Ο φανταστικός Ολυμπιακός δεν σταμάτησε στη Ρεάλ αλλά φρόντισε να κάνει...

Το «τώρα ξεκινάμε» του Μπαρτζώκα και η ξεχωριστή αναφορά σε Βιλντόσα και Ντόρσεϊ (vid)

Το μήνυμα του Μπαρτζώκα στους παίκτες του Ολυμπιακού μετά τη μεγάλη νίκη επί της Μπαρτσελόνα και η ιδιαίτερη αναφορά σε Βιλντόσα και Ντόρσεϊ που έδειξαν τι θα πει ομαδικότητα

ΘΥΡΑ 7: «Μετά τη Ρεάλ προσκύνησε και η Μπαρτσελόνα, στήριξη στην ομαδάρα του Μπαρτζώκα»

Ο απίθανος Ολυμπιακός του Μπαρτζώκα έκανε μια χαψιά την...