Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Επίσημα παρελθόν από τη Φενέρμπαχτσε ο Μαριάνοβιτς

Μετά την απόφαση της διοίκησης της Φενέρμπαχτσε με εντολή Γιασικεβίτσιους για...

Επίσημο: Ο Μουζακίτης υπέγραψε το νέο πολυετές συμβόλαιό του με τον Ολυμπιακό

Ο Ολυμπιακός δίνει δόξα στα παιδιά του και φρόντισε να ανανεώσει τη συνεργασία του με τον Χρήστο Μουζακίτη δύο ημέρες πριν γίνει 18 ετών

Νέα CEO της Νότιγχαμ η Σουλούκου: «Τιμή μου να επιστρέφω στην ποδοσφαιρική οικογένεια Μαρινάκη»

Επίσημη μορφή πήρε η συνεργασία της Νότιγχαμ Φόρεστ με...

Κλείνει στον Παναθηναϊκό ο Γκάμπριελ, αναφέρουν οι Ισραηλινοί

Ο Παναθηναϊκός φαίνεται πως καταλήγει οριστικά στην περίπτωση του Σουδανού σέντερ για να καλυφθεί το κενό του τραυματία Λεσόρ, με τους Ισραηλινούς να τον στέλνουν από τώρα στο ΟΑΚΑ

Ολυμπιακός: Κυκλοφορούν τα εισιτήρια για τα ματς του Γενάρη στη Euroleague

Σε κυκλοφορία τίθενται από το μεσημέρι της Δευτέρας τα εισιτήρια του Ολυμπιακού για τις τρεις αναμετρήσεις του Ιανουαρίου στην Ευρωλίγκα

Λεβαδειακός για τη διαιτησία με ΑΕΚ: «Μία φάση που έκανε όλη την Ελλάδα να απορεί μας στέρησε τη νίκη»

Η ομάδα της Βοιωτίας εκφράζει την απορία αλλά και τον εκνευρισμό της για όσα έγιναν στην OPAP Arena τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «πρόθεση του διαιτητή φαίνεται πως ήταν να κάνουν οι παίκτες μας Χριστούγεννα στο γήπεδο»

Αφήνει ελεύθερο τον Μαριάνοβιτς η Φενέρ, σύμφωνα με το «BasketNews»

Μετά την απόφαση της διοίκησης της Φενέρμπαχτσε με εντολή...

Επίσημα παρελθόν από τη Φενέρμπαχτσε ο Μαριάνοβιτς

Μετά την απόφαση της διοίκησης της Φενέρμπαχτσε με εντολή Γιασικεβίτσιους για...

Παναθηναϊκός: Έγινε επαγγελματίας ο Σταύρος Ιωάννου

Ο Σταύρος Ιωάννου υπέγραψε το πρώτο του επαγγελματικό συμβόλαιο...

Μαντσίνι: Ήταν λάθος η επιλογή μου να πάω στη Σαουδική Αραβία

Ο πρώην προπονητής της εθνικής Ιταλίας Ρομπέρτο Μαντσίνι παραδέχθηκε...

Επίσημο: Ο Μουζακίτης υπέγραψε το νέο πολυετές συμβόλαιό του με τον Ολυμπιακό

Ο Ολυμπιακός δίνει δόξα στα παιδιά του και φρόντισε να ανανεώσει τη συνεργασία του με τον Χρήστο Μουζακίτη δύο ημέρες πριν γίνει 18 ετών

Εμπαπέ: Προσαρμόστηκα και παίζω πολύ καλύτερα

Ο Κιλιάν Εμπαπέ δήλωσε ότι αποδίδει πολύ καλύτερα, χάρη...

«Στην έξοδο από τη Μονακό ο Κορκμάζ»

Παρελθόν από τη Μονακό αναμένεται να αποτελέσει ο Φουρκάν...