Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ο ΠΑΟΚ τα δίνει όλα για Ζαφείρη: Νέα πρόταση στη Σλάβια που φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ με τα μπόνους

Ο ΠΑΟΚ δείχνει αποφασισμένος για την υπέρβαση με την απόκτηση του Έλληνα διεθνή μέσου και πιέζει τη Σλάβια Πράγας να πει το «ναι» καταθέτοντας νέα πρόταση που μαζί με τα μπόνους φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ

Ντόρσεϊ: Πάντα τιμή μου να εκπροσωπώ την Ελλάδα

Ο Τάιλερ Ντόρσεϊ φόρεσε ξανά τη φανέλα της εθνικής...

Ο απαραίτητος Τσικίνιο σε μία από τις πιο win-win μεταγραφές στην ιστορία του Ολυμπιακού

Ο Πορτογάλος ήρθε στον Πειραιά... τζάμπα τον Γενάρη του 2024 και μέχρι σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο σταθερούς και κομβικούς παίκτες του Ολυμπιακού, έχοντας ζήσει τα πάντα στην Ελλάδα μέσα σε μόλις 1,5 χρόνο

Παναθηναϊκός: Η Αλ Σαμπάμπ μπορεί να φτάσει τα 6 εκατ. ευρώ για τον Μαξίμοβιτς

Ζωηρό και υπαρκτό είναι το ενδιαφέρον από Σαουδική Αραβία...

Παναθηναϊκός: Έβγαλε μέρος της προπόνησης ο Ιωαννίδης ενόψει της ρεβάνς με Σαχτάρ

Θετικά είναι τα νέα στον Παναθηναϊκό αναφορικά με την...

Ο κάπτεν Ρέτσος και το μυστικό της επιτυχίας του Ολυμπιακού επί εποχής Μεντιλίμπαρ

Ο αρχηγός του Ολυμπιακού επισήμανε αυτό που βλέπουν όλοι στον Ολυμπιακό του Μεντιλίμπαρ και έχει μετατρέψει τους Πειραιώτες σε μία ομάδα που «σκυλιάζει» ακόμα και στα φιλικά προετοιμασίας

«Ο Παναθηναϊκός προσφέρει τριετές συμβόλαιο στον Καλάμπρια, στο κόλπο και ομάδα της Premier League»

Σύμφωνα με Ιταλό δημοσιογράφο οι Πράσινοι έχουν καταθέσει πρόταση στον Καλάμπρια για τριετές συμβόλαιο ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον κι από ομάδα της Premier League

Αμπερντίν – Σέλτικ 0-2: Έκανε το 2/2 με Νίγκρεν και Χατάτε και άνοιξε τη διαφορά

Με τον καλύτερο τρόπο έχει ξεκινήσει την πορεία της...

Ελλάδα – Σλοβακία 54-68: Η εθνική Νέων Γυναικών κατέλαβε την 6η θέση στο Ευρωμπάσκετ U20 Β’ κατηγορίας

Την 6η θέση στο Ευρωμπάσκετ Γυναικών U20 Β' κατηγορίας...

Ο ΠΑΟΚ τα δίνει όλα για Ζαφείρη: Νέα πρόταση στη Σλάβια που φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ με τα μπόνους

Ο ΠΑΟΚ δείχνει αποφασισμένος για την υπέρβαση με την απόκτηση του Έλληνα διεθνή μέσου και πιέζει τη Σλάβια Πράγας να πει το «ναι» καταθέτοντας νέα πρόταση που μαζί με τα μπόνους φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ

Συμφώνησε με Σαγκάλ για τα εξτρέμ η ΑΕΛ, τη Δευτέρα στην Ελλάδα

Έτοιμη να ολοκληρώσει μία ακόμη μεταγραφή είναι η ΑΕΛ,...

Παναθηναϊκός: Πέρασε με επιτυχία τις ιατρικές εξετάσεις ο Χολμς

Παίκτης του Παναθηναϊκού είναι κι επίσημα από το μεσημέρι...