Ford Puma: Ένα «γυμνασμένο» κορμί με διαχρονική ομορφιά (pics)

Με την προσθήκη του ολοκαίνουργιου Ford Puma, η γκάμα της εταιρίας δείχνει ξεκάθαρα τη δύναμη που έχουν αποκτήσει σήμερα τα μικρά SUV και crossover. Χωρίς να διαδεχθεί το EcoSport, το νέο μοντέλο σκοπεύει να καλύψει την καθημερινότητα μιας σύγχρονης μικρής οικογένειας με έμφαση στο στιλ, στην πρακτικότητα και στην τεχνολογία.

Καινοτόμο

Η εικόνα του ακολουθεί ήρεμα μοτίβα χωρίς ακμές, υιοθετώντας την αυτοπεποίθηση που έχει ένα αθλητικό, σωστά γυμνασμένο κορμί. Και η παρατήρηση των σχεδιαστών πως έτσι θα διατηρηθεί επίκαιρο για μεγάλο διάστημα μοιάζει πολύ εύστοχη.

Όπως και στο Puma του 1999 που ήταν ένα μικρό fun-to-drive κουπέ, η βάση είναι εκείνη του Fiesta αν και αισθητά μεγαλύτερη. Ξεκινώντας από αυτά που δεν φαίνονται με το μάτι, το μεταξόνιο των 2.588 mm είναι 9,5 cm πιο μακρύ, το εμπρός μετατρόχιο 5,9 πιο φαρδύ και το πίσω 5,5 cm. Οπότε με μήκος 4.186 mm (+14,6 cm από το Fiesta), πλάτος 1.805 mm (+71) και ύψος 1.537 mm (+54), το Puma αγγίζει την καρδιά της κατηγορίας σε ένα πακέτο που παρκάρει εύκολα και χωράει ό,τι χρειάζεται.

Η καμπίνα σχεδιάστηκε με κύριο άξονα τον άνθρωπο και την άνεσή του. Ο οδηγός με τον συνοδηγό κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα που προαιρετικά έχουν δυνατότητα μασάζ στην οσφυϊκή περιοχή (έκδοση Titanium X). Η γραμμή του ταμπλό ουσιαστικά ταυτίζεται με του Fiesta, μα ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” αναβαθμίζει ριζικά την εικόνα και προβάλλει όλη την πληροφορία που χρειάζεσαι, σε συνεργασία με την κλασική οθόνη 8” του SYNC 3 συστήματος infotainment.

Ford Puma

Στο πίσω κάθισμα το μπες βγες είναι απροβλημάτιστο και ο διαθέσιμος χώρος άνετος. Τα ακόμα καλύτερα νέα έρχονται από το χώρο αποσκευών που, με χωρητικότητα 456 lt είναι -έστω και οριακά, ο μεγαλύτερος της κατηγορίας σε απόλυτο νούμερο. Θα πρέπει να αναφέρουμε ωστόσο ότι τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος -όπου υπάρχει- τον μειώνουν στα 401 lt. Όπως και να έχει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων χωρά αντικείμενα μήκους έως 1 m, ενώ είναι ακόμα πιο σημαντικό το ότι φορτώνεται εύκολα, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μια εύκαμπτη εταζέρα που ανοίγει μαζί με την πίσω πόρτα.

Η μαγική λέξη πάντως είναι «Megabox» και πρόκειται για ένα πλαστικό, στεγανό χώρο με πλάτος 763 mm, μήκος 752 και βάθος 305 mm που χωράει 80 lt και φωλιάζει στο πάτωμα. Αντέχει 50 kg, οπότε μπορείς να φορτώσεις πρακτικά οτιδήποτε χωρίς να σε απασχολεί εάν είναι καθαρό ή βρώμικο, στεγνό ή βρεγμένο. Το Megabox είναι σκληροτράχηλο και μπορεί να πλυθεί ακόμα και με λάστιχο μέσα στο αυτοκίνητο, αφού μια υδρορροή φροντίζει για την αποστράγγιση του νερού.

Την πρακτικότητα συμπληρώνει μια σειρά από λεπτομέρειες όπως οι επενδύσεις των καθισμάτων που βγαίνουν και πλένονται (Titanium X), οι επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα, το ηχοσύστημα της B&O αλλά και το WiFi που φιλοξενεί δέκα συσκευές.

Ford Puma

Bring on tomorrow

Η κορυφαία τεχνολογία δεν αφορά μόνο στην καμπίνα και στη συνδεσιμότητα του Ford Puma. Έχει να κάνει και με τα μηχανικά μέρη, καθώς πρόκειται για το πρώτο από τα 14 Ford που θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020 και θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια στο σύστημα κίνησής τους.

Ουσιαστικά, εδώ μιλάμε για το πέρασμα του πολυβραβευμένου 1.000άρη 3κύλινδρου EcoBoost στην επόμενη ημέρα. Το κλειδί αποτελεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί αερόψυκτη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου σε τάση 48V και στην αστική χρήση υπόσχεται οικονομία καυσίμου έως και 10%. Ουσιαστικά αποτελείται από τη μίζα-δυναμό, την μπαταρία και το σύστημα που μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Όταν επιταχύνει, το δυναμό λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας που μεταδίδει ενέργεια στο στροφαλοφόρο άξονα του EcoBoost μέσω ιμάντα.

Η μέγιστη ηλεκτρική ισχύς είναι 11,5 kW και η ροπή 50 Nm, ωστόσο σύμφωνα με τη Ford το μεγάλο κέρδος φαίνεται στις 1.500 rpm όπου η ροπή του EcoBoost διπλασιάζεται από την ηλεκτρική συνδρομή. Με αυτή την παράμετρο να αντικρούει το τούρμπο lag, τοποθετήθηκε μεγαλύτερο τούρμπο και ελαττώθηκε η σχέση συμπίεσης, οπότε η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε. Έτσι ο ισχυρότερος EcoBoost Hybrid αποδίδει 155 PS με μέγιστη ροπή 240 Nm στις 2.500 rpm (θερμικό μοτέρ με overboost και e-assist). Οι αντίστοιχες τιμές για το βασικό EcoBoost Hybrid μοτέρ είναι 125 PS στις 6.000 rpm με 210 Nm στις 1.750 rpm.

Τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα δεν την αντιλαμβάνεσαι, ακόμα κι εάν προσπαθήσεις. Αποτυπώνεται ωστόσο στον πίνακα οργάνων ώστε να ξέρεις πότε το σύστημα φορτίζει και πότε διοχετεύει ισχύ, καθώς και σε μια αόρατη ώθηση που καθιστά το κατέβασμα σχέσης περιττό ακόμα και στην έξοδο ανηφορικής φουρκέτας με 3η στο κιβώτιο. Οπότε αυτό που μένει ανεξάρτητα από το επιλεγμένο προφίλ λειτουργίας (Normal, Sport, Eco, Slippery, Trail) είναι το παραπάνω από επαρκές απόθεμα ισχύος που απλώνεται γραμμικά σε όλο το εύρος του στροφομέτρου.

Η υπεροχή της ισχυρότερης έκδοσης εκδηλώνεται πάνω από τις 4.000 rpm, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως και με τις δύο προσπερνάς δυνατά και ταξιδεύεις ήσυχα, χωρίς να καις πολύ: Η μέση τιμή στον υπολογιστή ταξιδιού της 155άρας έκδοσης ύστερα από σχεδόν 200 km ήταν 7,4 lt/100 km, με ρυθμό αρκετά σβέλτο για αναδείξει το καλύτερο πάτημα στο δρόμο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία.

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι κορυφαία, αποσβένοντας με μαεστρία και στιβαρότητα τις κακοτεχνίες του δρόμου. Το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι ελάχιστο και η ποιοτική κύλιση σε διατηρεί ξεκούραστο σε όποια θέση κι εάν κάθεσαι. Το ίδιο και η ευκολία στην οδήγηση, που τονίζεται από λεπτομέρειες όπως το εξαιρετικό σύστημα stop/start που ενεργοποιεί τον κινητήρα σχεδόν ανεπαίσθητα σε μόλις 300 ms, αλλά και το τιμόνι που είναι όσο ελαφρύ θέλουν οι πελάτες αυτής της κατηγορίας.

Σε σχέση με το Fiesta τα εμπρός γόνατα με τα αμορτισέρ είναι ανασχεδιασμένα, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω 50% πιο στιβαρός, η σκληρότητα στα αμορτισέρ/ελατήρια μελετημένη εκ νέου, ενώ η συνολική διάμετρος των τροχών έχει αυξηθεί κατά 50 mm. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, το Puma που απέχει 16,6 cm από το έδαφος ανταποκρίνεται με κάθε ευκαιρία θετικά στο κάλεσμα όποιου θέλει να ευχαριστηθεί οδήγηση. Η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη και ο έλεγχος άψογος, τόσο στην έκδοση ST-Line X με τη λίγο πιο σκληρή ρύθμιση όσο και στην Titanium X. Παρά το ελαφρύ τιμόνι λαμβάνεις τελικά όλη την απαραίτητη πληροφορία για να αποκτήσεις αυτοπεποίθηση και να οδηγήσεις σβέλτα ακόμα και σε άγνωστη, βρεγμένη διαδρομή που γλιστράει πολύ.

Ford Puma

Απόλυτη επιτυχία

Είναι ξεκάθαρο πως το Ford Puma είναι ένα B-crossover κομμένο και ραμμένο πάνω στα δεδομένα της κατηγορίας. Έχει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει, μαζί με ιδιαίτερα αξιόλογο πακέτο τιμής-εξοπλισμού και βάση τις €20.097. Ο ελληνικός τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τα επίπεδα Titanium και ST-Line X με πληρέστατη προσφορά σε άνεση, συνδεσιμότητα και ασφάλεια.

Έως και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή περιμετρική επίβλεψη του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει ακόμα και το σύστημα Local Hazard Information για live ενημέρωση σχετικά με απρόοπτα στο δρόμο μεταξύ των αυτοκινήτων που το υποστηρίζουν. Επιπλέον, τον Μάιο που θα ξεκινήσει η διάθεση του νέου αυτόματου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις, το ενεργό cruise control ουσιαστικά θα ανοίξει και την πόρτα στον κόσμο της ημιαυτόνομης οδήγησης. Τι μένει; Μόνο η αναλυτική δοκιμή στη χώρα μας, που απέχει σχεδόν ένα μήνα από σήμερα.

Διαμόρφωσε το δικό σου Puma στον configurator της Ford Motor Hellas

Τι λέει το DRIVE

Όμορφο να το βλέπεις, υπέροχο να το οδηγείς και απολαυστικό να ζεις μαζί του, το νέο Ford Puma έχει παράλληλα το σωστό πακέτο τιμής/εξοπλισμού για να αλλάξει τις ισορροπίες στα B-SUV/crossover.

Τιμή Aπό €20.097

Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, Ti-VCT, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, 155 PS/6.000 rpm, 190 Nm/1.900-5.500 rpm (240 Nm/2.500 rpm), χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5-5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2126-133 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.186 x 1.805* x 1.550-1.554 mm
Χώρος αποσκευών 401 lt (456 lt στις εκδόσεις χωρίς το υβριδικό σύστημα)
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, σε παρένθεση τιμή με e-assist, *με αναδιπλωμένους καθρέφτες

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ζαλγκίρις – Παναθηναϊκός 84-77: Ο Λόνι Γουόκερ βύθισε τους Πράσινους

Ο Λόνι Γουόκερ σμπαράλιασε την άμυνα του Παναθηναϊκού, οι Λιθουανοί κυριάρχησαν και οι Πράσινοι με τον Χρήστο Σερέλη στον πάγκο υπέστησαν την ήττα σε μια έδρα που αποδεικνύεται διαρκώς αφιλόξενη για αυτούς

Athens Kallithea – Πανσερραϊκός 1-2: Ο ασταμάτητος Μπετανκόρ χάρισε τη νίκη στο 92′

Όλα έδειχναν πως το γκολ του Ματιέ Βαλμπουενά θα...

ΑΟ Θήρας – Ολυμπιακός 0-3: Τορπίλισε τη Σαντορίνη με 14 άσους

Η ήττα στο ντέρμπι με τον ΠΑΟΚ στο κλειστό...

Μεντιλίμπαρ: Ατυχία στην προπόνηση με τον Έσε – Μου άρεσε στο βόλεϊ, θέλω να βλέπω τον Ολυμπιακό και σε άλλα αθλήματα

Ο προπονητής του Ολυμπιακού αποκάλυψε πως... αγάπησε το βόλεϊ και θέλει να βλέπει την ομάδα του και σε άλλα αθλήματα - Πρόβλημα με Έσε, τι είπε ο Βάσκος ενόψει ΑΕΚ

ΠΑΟΚ: Από το πρωί του Σαββάτου στη διάθεση του κόσμου τα εισιτήρια για Τρίπολη

Τη διάθεση των εισιτηρίων για την εκτός έδρας αναμέτρηση...

Σερέλης: Δεν παίξαμε με επαφή, νομίζαμε ότι θα κερδίσουμε από την επίθεση

Ο Χρήστος Σερέλης συνεχάρη τη Ζαλγκίρις για τη νίκη...