Aλλάζουν όλα σε λεωφορεία-τρόλεϊ: Είσοδος μόνο από την μπροστινή πόρτα για έλεγχο εισιτηρίων

Στόχος η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής • Αντιδρούν έντονα οι οδηγοί που θα πρέπει να έχουν και ρόλο ελεγκτών σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Ενα διαφορετικό μέτρο, προκειμένου να μειωθεί η εισιτηριοδιαφυγή σε λεωφορεία και τρόλεϊ προωθεί από σήμερα ο ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το οποίο η είσοδος των επιβατών θα πρέπει να γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα. Ομως, αυτό το μέτρο βρίσκεται αντίθετους τους οδηγούς, καθώς είναι υποχρεωμένοι να μετατραπούν σε… ελεγκτές!

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή τους, ο δικός τους στόχος είναι η ασφαλής συγκοινωνία και όχι η ταλαιπωρία των επιβατών και η δική τους μετατροπή για άλλη μια φορά σε «πολυμηχανήματα των προχειροτήτων» του ΟΑΣΑ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο, που είναι προγραμματισμένο να τεθεί σε εφαρμογή από σήμερα, προβλέπει την επιβίβαση των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα για να γίνεται… ο έλεγχος των εισιτηρίων από τον οδηγό, να τσεκάρει δηλαδή ποιοι ακυρώνουν το εισιτήριό τους και ποιοι όχι, ποιοι περνάνε την κάρτα τους και το ηλεκτρονικό εισιτήριό τους από το ηλεκτρονικό μηχάνημα του λεωφορείου.

Φυσικά θα γίνονται και οι γνωστοί έλεγχοι των εισιτηρίων από τους αρμόδιους ελεγκτές κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής. Ηδη, μάλιστα, 65 νέοι ελεγκτές ετοιμάζονται να ενταχθούν στο υπάρχον προσωπικό ελεγκτών, ενώ ο ΑΣΕΠ έχει εγκρίνει ήδη 140 ακόμη προσλήψεις.

«Η είσοδος των επιβατών από τη μπροστινή πόρτα θα ξεκινήσει σταδιακά σε κάποιες γραμμές, ώστε το φθινόπωρο να εφαρμοστεί πλήρως», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Αντιδρούν οι οδηγοί

Ωστόσο, το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ, είναι αντίθετο στην εφαρμογή του μέτρου.

Σε επιστολή τους που έχει αποδέκτες τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κάνουν λόγω για μία αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση, που θα έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία των επιβατών.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία, δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε “πολυμηχανήματα” των προχειροτήτων σας», ενώ καταλήγει: «Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφασή σας».

Σε σχετικό blog που διαθέτουν αναφέρουν ότι «αν οι αρμόδιοι είχαν κάνει μελέτη για το συγκεκριμένο μέτρο, θα καταλάβαιναν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Aν πάρουμε παράδειγμα την οδό Δροσοπούλου, ο οδηγός θα πρέπει να πλαισιώσει την μπροστινή πόρτα στο πλήθος του κόσμου που πρέπει να επιβιβαστεί, επομένως είναι αδύνατη η αποβίβαση, καθώς στην συγκεκριμένη οδό, παρόλο που υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες ανοίγουν μόνο δύο πόρτες. Το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των στάσεων, οι οποίες είναι γεμάτες εμπόδια. Nα μην ξεχάσουμε τις στάσεις που είναι δίπλα σε φανάρια και σε διασταυρώσεις. Mε την εφαρμογή του μέτρου “είσοδος από εμπρός” το λεωφορείο θα πρέπει να σταθμεύσει αρκετά μέτρα πιο πίσω και θα προκύψουν ατυχήματα κατά την επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών, καθώς όλα αυτά, αυτή τη στιγμή ελέγχονται από τον οδηγό που σταθμεύει το λεωφορείο ανάλογα με τα εμπόδια, τραβώντας το λεωφορείο όσο εμπρός ή πίσω χρειάζεται για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση».

Τι δείχνουν τα στοιχεία για την εισιτηριοδιαφυγή

Τα στοιχεία από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δείχνουν ότι μόλις το 20% όσων έχουν αγοράσει κάποιο από το προϊόν αυτό φθάνουν στα επικυρωτικά μηχανήματα. Πάντως, δεν εκτιμάται ότι πρόκειται για τζαμπατζήδες, αλλά πρόκειται για όχι ιδιαίτερα καλά ενημερωμένους επιβάτες, που είτε διαθέτουν μηνιαία κάρτα, είτε μετεπιβιβάζονται από το ένα μέσο στο άλλο με το ενιαίο εισιτήριο και είτε βαριούνται, είτε δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να επικυρώνουν συνεχώς την κάρτα τους ή το εισιτήριό τους.

Να σημειωθεί ότι υπολογίζεται, πως οι επικυρώσεις εισιτηρίων ξεπερνούν το 1,5 εκατ. την ημέρα, ενώ οι ημερήσιες εισπράξεις φτάνουν τα 2,2 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την εποχή των «χάρτινων» εισιτηρίων.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Σοκ με Φαλ: Ρήξη επιγονατιδικού τένοντα και ως 12 μήνες εκτός παρκέ!

Ο Γάλλος σέντερ του Ολυμπιακού υπέστη τον χειρότερο δυνατό τραυματισμό στο γόνατο και θα χάσει όλη την επόμενη σεζόν...

Καταγγελία της ΚΑΕ Ολυμπιακός κατά του Ναν: «Επιτέθηκε και προσπάθησε να χτυπήσει τον διαιτητή κ. Γιώργο Θεωνά»

Καταγγελία κατά του Κέντρικ Ναν κατέθεσε η ΚΑΕ Ολυμπιακός με βίντεο και φωτογραφίες που αποτελούν αδιάψευστα στοιχεία και κατατέθηκαν στον αθλητικό δικαστή

Ολυμπιακός: Λουίς Μίγια, ο εκλεκτός του Μεντιλίμπαρ για την ενίσχυση στη μεσαία γραμμή

Ο 30χρονος Ισπανός μέσος της Χετάφε βρίσκεται πολύ ψηλά στη μεταγραφική λίστα του Ολυμπιακού και ταιριάζει απόλυτα στα «θέλω» του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ για την ενίσχυση στα χαφ

«Ο ορισμός του ντισκαλιφιέ, κυρία μου»: Τα πολλαπλά χτυπήματα του Ναν στον Φουρνιέ και η μόνιμη διαιτητική ατολμία του ΟΑΚΑ (vid)

Ο Mythbuster αναλύει καρέ-καρέ τη φάση που ο Κέντρικ Ναν προσπάθησε με κάθε τρόπο να τραυματίσει τον Φουρνιέ και δίνει μόνο μια εξήγηση στο γιατί ο Αμερικανός δεν αποβλήθηκε απευθείας, όπως θα συνέβαινε σε οποιοδήποτε άλλο γήπεδο του κόσμου

Sky Sports: «Αγγίζει τα 47 εκατ. ευρώ το πακέτο για τη μεταγραφή Κωστούλα στην Μπράιτον»

Με ποσό-ρεκόρ για την ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου θα πάει στην Μπράιτον ο Κωστούλας, εφόσον ο Ολυμπιακός αποδεχθεί τη χρυσή πρόταση των Γλάρων

Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον Φαλ

Ο Μουσταφά Φαλ υπέστη έναν σοκαριστικό και πολύ σοβαρό...

Ο Άγγελος Βλαχόπουλος ανακοινώθηκε από τη Ραντνίτσκι

Ο Άγγελος Βλαχόπουλος ολοκλήρωσε την πολυετή θητεία του στη...

Ο Κολοσσός ανανέωσε με τον Πετρόπουλο

Στο ρόστερ του Κολοσσού Ρόδου παρέμεινε ο Ανδρέας Πετρόπουλος,...

Σοκ με Φαλ: Ρήξη επιγονατιδικού τένοντα και ως 12 μήνες εκτός παρκέ!

Ο Γάλλος σέντερ του Ολυμπιακού υπέστη τον χειρότερο δυνατό τραυματισμό στο γόνατο και θα χάσει όλη την επόμενη σεζόν...

Παναθηναϊκός βόλεϊ: Για τρίτη σερί χρονιά στα πράσινα ο Βουλκίδης

Νέο συμβόλαιο με τον Παναθηναϊκό υπέγραψε ο Θοδωρής Βουλκίδης,...

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στο Άγιο Όρος

Σεισμός μεγέθους 5,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στην...