Η Ομοσπονδιακή Μετεωρολογική Υπηρεσία (DWD) προειδοποιεί για «ακραία ζέστη» σε μεγάλο μέρος της χώρας και συνδέει την έξαρση με την κλιματική κρίση, επισημαίνοντας ότι οι ημέρες με θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών έχουν αυξηθεί σημαντικά. Το νερό του ποταμού Μάιν έφτασε ήδη τους 30 βαθμούς, ενώ από τη νύχτα της Κυριακής αναμένονται καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι κυρίως στα βόρεια και βορειοδυτικά.
Οι αρχές απευθύνουν αυστηρές συστάσεις προς ευάλωτες ομάδες: να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα, να πίνουν άφθονο νερό και να αποφεύγουν τη σωματική δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους. Προειδοποιούν επίσης για κίνδυνους σε θάλασσες, λίμνες και ποτάμια και υπενθυμίζουν ότι τα ζώα δεν πρέπει να μένουν σε σταθμευμένα αυτοκίνητα, ούτε για λίγα λεπτά.
Η ζέστη δεν είναι μόνο πρόβλημα υγείας και καθημερινότητας· έχει και οικονομική πλευρά. Σύμφωνα με τον Όλιβερ Τσάντερ της Arthur D. Little, «η ζέστη εξελίσσεται από μετεωρολογικό φαινόμενο σε οικονομικό κίνδυνο» και πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα ή οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι. Μελέτη της Allianz Trade εκτιμά ότι η Γερμανία θα μπορούσε να υποστεί ζημία ύψους 112,5 δισ. ευρώ έως το 2030, αν συνεχιστούν οι περίοδοι καύσωνα, ενώ για κάθε βαθμό πάνω από τους 30 η παραγωγικότητα μειώνεται κατά 3%.
Πιο ευάλωτες είναι οι βιομηχανίες που στηρίζονται στη σωματική εργασία ή λειτουργούν σε εξωτερικούς χώρους, καθώς και κλάδοι όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η μηχανολογία και η ηλεκτρονική, οι οποίοι μπορεί να δουν διακοπές στην παραγωγή λόγω περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Η υπερβολική ζέστη αποκαλύπτει επίσης αδυναμίες στις υποδομές: τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας πιέζονται από την αυξημένη ζήτηση για ψύξη και τα ίδια τα τεχνικά συστήματα βλέπουν τη λειτουργική τους απόδοση να μειώνεται. Τα χαμηλά επίπεδα στα ποτάμια περιορίζουν την ικανότητα της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, με άμεσες επιπτώσεις στη βιομηχανία και στον εφοδιασμό.
Στην Αυστρία η υψηλότερη θερμοκρασία καταγράφηκε στο Μπαντ Ντόιτς-Άλτενμπουργκ με 37,8 βαθμούς Κελσίου, ενώ στη Βιέννη το θερμόμετρο άγγιξε τους 37 και αναμένεται να φτάσει τους 40 μέσα στο Σαββατοκύριακο. Η υπουργός Υγείας και Εργασίας Κορίνα Σούμαν τόνισε την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας, και το Υπουργείο Αθλητισμού προειδοποίησε για τους κινδύνους άσκησης σε εξωτερικούς χώρους.
Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) εξέδωσαν δελτίο Τύπου, προειδοποιώντας ότι η ζέστη «επηρεάζει τις υποδομές» και μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί στην Ελβετία: ο Έριχ Φίσερ, ερευνητής του κλίματος στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, προειδοποίησε ότι «η ζέστη είναι ο πιο υποτιμημένος κίνδυνος της κλιματικής αλλαγής» και σημείωσε πως σήμερα υπάρχουν πέντε έως έξι φορές περισσότερες ζεστές μέρες ετησίως σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες.
Η ενεργειακή εταιρεία Axpo ανακοίνωσε ότι ο πυρηνικός σταθμός στο Μπετσνάου τέθηκε εκτός λειτουργίας επειδή η θερμοκρασία του ποταμού Άαρε, που χρησιμοποιείται για ψύξη, είναι υπερβολικά υψηλή· η διακοπή αποφασίστηκε για την προστασία του οικοσυστήματος και την αποφυγή θανάτωσης ψαριών.

