Με μια ανακοίνωση που φέρει τον τίτλο «Σταματήστε να σφυράτε κλέφτικα», ο Παναθηναϊκός Α.Ο. διαμαρτυρήθηκε για τη διαιτησία του πρώτου τελικού της Α1 Γυναικών, εκεί όπου ο Ολυμπιακός έκανε το 1-0 στην αίθουσα 5 του ΣΕΦ.
Μεταξύ άλλων, οι Πράσινοι κάνουν λόγο για δέκα βολές υπέρ των Ερυθρόλευκων στα τελευταία δυο λεπτά του αγώνα, επισήμανση που είναι ακριβέστατη και που δημιουργεί ακριβώς τις εντυπώσεις που επιθυμεί να δημιουργήσει ο συντάκτης της ανακοίνωσης σε όσους δεν είδαν το παιχνίδι ή δεν είχαν την τύχη (την προνοητικότητα καλύτερα) να ενημερωθούν από σάιτ τα οποία δεν βρίσκονται σε μόνιμη κόντρα με την αλήθεια.
Ο Ολυμπιακός πήρε όντως δέκα βολές στο τελευταίο δίλεπτο. Οι τέσσερις εξ αυτών ήρθαν στα τελευταία 15 δευτερόλεπτα για τον λόγο που ενδεχομένως να αντιλαμβάνεστε: εντολή της Ελένης Καπογιάννη σε τάιμ άουτ προκειμένου να σταματήσει ο χρόνος αφού οι Ερυθρόλευκες ήταν μπροστά με έναν πόντο. Αντίστοιχη οδηγία δόθηκε και από τον Θάνο Νίκλα μόλις η Ρεμπέκα Τόμπιν πήγε τη διαφορά στο +3, με τη Σταμολάμπρου να κατεβάζει ξανά τη διαφορά στο +1 και τον ΠΑΟ να ξανακάνει φάουλ στα 3” πριν το τέλος.
Υπάρχει μια άλλη λεπτομέρεια που σκοπίμως παραλείπεται από τον συντάκτη της πράσινης ανακοίνωσης. Σε 39’45” οι βολές ήταν 15-22 υπέρ του Παναθηναϊκού, μέχρι να φτάσουμε στο τελικό 19-24 με τον τρόπο που σας περιέγραψα. Δηλαδή ακόμα και με τις τέσσερις σκόπιμες βολές που έδωσαν στο τέλος, οι Πράσινες εκτέλεσαν πέντε βολές παραπάνω από τις πρωταθλήτριες.
Για να ενισχύσει τα επιχειρήματά του, ο συντάκτης της πράσινης ανακοίνωσης θεώρησε ευφυές να παραθέσει δυο βίντεο. Ίσως με την ελπίδα ότι κανείς δεν θα κάτσει να τα δει και ότι όλοι θα βασιστούν στην άποψή του. Το πρώτο είναι αυτό με την αποβολή της Τσβίτκοβιτς: η Τόμπιν έχει κάνει άψογο μπλοκ άουτ, η παίκτρια του Παναθηναϊκού τη σπρώχνει καθαρά την ώρα που επιχειρεί το άλμα για το ριμπάουντ και η υπόδειξη του φάουλ ήταν απολύτως επιβεβλημένη.
Το δεύτερο βίντεο είναι από το 5ο φάουλ της Σωτηρίου. Η παίκτρια του Παναθηναϊκού έχασε το ριμπάουντ από την Τόμπιν και στη συνέχεια προσπάθησε να πετάξει με το σώμα της εκτός τελικής γραμμής την MVP του Ολυμπιακού που επιχειρούσε διείσδυση από την εσωτερική. Ακόμα κι αν το δεξί πόδι της Σωτηρίου δεν πατάει στο ημικύκλιο (που μάλλον πατάει όπως μπορεί να προσέξει κάποιος σε παγωμένη εικόνα), η πλάγια κίνησή της για να φράξει τον δρόμο στην αντίπαλό της είναι οφθαλμοφανής και το ίδιο η παράβαση του αμυντικού φάουλ.
Θα μπορούσαμε να πούμε «άστον τον τρελό στην τρέλα του» και να πάμε παρακάτω. Έτσι κι αλλιώς, δεν θα ήταν η πρώτη φορά που κάποιος βγάζει μια άστοχη ανακοίνωση για εσωτερική κατανάλωση. Που αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις των Παναθηναϊκών στα social, ούτε αυτόν τον σκοπό κατάφερε να εξυπηρετήσει.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Διότι δεν πρόκειται για μια άστοχη ανακοίνωση αλλά για ένα μνημείο πράσινου θράσους, προερχόμενο από συντάκτη (ή υποβολέα) που ο πόνος του δεν περιορίζεται στο γυναικείο μπάσκετ, αλλά απλώνεται και στο ανδρικό. Καρφώθηκε άλλωστε με την ατάκα «όπως φαίνεται ο… νόμος του ΣΕΦ είναι διαχρονικός σε ότι αφορά τη διαιτησία ανεξάρτητα αν οι αγώνες γίνονται στην κεντρική σάλα ή στις γύρω αίθουσες και δεν έχει σημασία αν αγωνίζονται άνδρες ή γυναίκες».
Τι μας λέει λοιπόν ο μάστορας; Ότι υπάρχει κάποιος «νόμος» του ΣΕΦ που θέλει τον Ολυμπιακό να ευνοείται από τη διαιτησία. Ακόμα και κάποιον φανατικό οπαδό του Παναθηναϊκού να προσπαθήσεις να πείσεις για διαιτητική εύνοια των μπασκετικών Ερυθρόλευκων και μάλιστα διαχρονικά, είναι πολύ πιθανό να γουρλώσει τα μάτια του και να σε παραπέμψει σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.
Το παραλήρημα του εμπνευστή της ανακοίνωσης (η άποψη του οποίου παραδόξως συμπίπτει με εκείνη που διατύπωσε το μοναδικό ΜΜΕ που «είδε» αδικία) γιγαντώνεται με την αναφορά στον Γιάννη Τηγάνη. Τον άνθρωπο που πριν από μερικούς μήνες ντύθηκε Αναστόπουλος, Παναγιώτου και Μάνος μαζί, προκειμένου να σπάσει με το ζόρι το απίθανο σερί νικών του Ολυμπιακού επί του ΠΑΟ στους τελικούς της Basket League.
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι Παπαπέτρου και Τσολάκος ήταν αμέτοχοι σε εκείνο το «έγκλημα», συνιστά ένδειξη τεράστιας αχαριστίας το να βάζεις στο στόχαστρο έναν άνθρωπο που πρόσφερε. Μόνο πρωτοφανές βέβαια δεν είναι αυτό για τον μπασκετικό Παναθηναϊκό, αφού κατά καιρούς έχουμε δει να «πυροβολούνται» παιδιά που έδωσαν το αίμα τους για την ομάδα. Δεν είναι τυχαία η φράση που χρησιμοποιώ, όπως δεν ήταν τυχαίες οι επιθέσεις που δέχτηκε κάποτε ο Τόμι Σχοινάς αλλά και αρκετοί ακόμη «αιμοδότες»…
Να λέγεσαι Παναθηναϊκός και να μιλάς για διαιτητικό «νόμο του ΣΕΦ» συνιστά πραγματικό μνημείο θράσους. Μεγαλύτερο και από το πάγιο και διαχρονικό αίτημα του Δημήτρη Γιαννακόπουλου για διαιτησία 100-0. Υπάρχει άνθρωπος σε ολόκληρη την Ευρώπη που να ασχολείται με το μπάσκετ και να μη γνωρίζει για ποιον λόγο αποφάσισε ο Ολυμπιακός να αποχωρήσει από τις εγχώριες διοργανώσεις;
Υπάρχει άνθρωπος που θα του δείξεις κάποιο από τα αμέτρητα αλησμόνητα βίντεο των τελικών της εποχής Βασιλακόπουλου και δεν θα αναρωτηθεί για την αξιοπρέπεια εκείνων που εκτελούσαν τις εντολές που έπαιρναν από τα αφεντικά;
Δε χρειάζεται να το κουράζουμε περισσότερο. Ο Παναθηναϊκός πανηγύρισε το τελευταίο του πρωτάθλημα στην Α1 Γυναικών το 2021. Εκείνος ο τίτλος είχε χαρακτηριστεί «επιθανάτιος ρόγχος» του τότε προέδρου της ΕΟΚ, ο οποίος έκανε το τελευταίο δώρο στον αγαπημένο του σύλλογο προτού αφήσει την καρέκλα του. Όσοι δεν θυμούνται τον τρόπο με τον οποίο μαγειρεύτηκε η «ενεργοποίηση» της Όλγας Χατζηνικολάου ενόψει τελικών αλλά και την απόφαση-σκάνδαλο με την οποία επαναλήφθηκε το πρώτο ματς, δίνοντας στις Πράσινες την ευκαιρία να νικήσουν εκεί που είχαν ηττηθεί και εν μέσω γενικευμένης αναταραχής να πανηγυρίσουν μια «σημαδεμένη» κούπα…
YΓ. Μπόνους, τρία τυχαία βίντεο από το ΟΑΚΑ…