Δεν γνωρίζω αν το γκολ του Μασούρα στην Τούμπα θα είχε ακυρωθεί ως οφσάιντ εάν «η ευθεία του VAR» είχε ορθώς τοποθετηθεί στον κοντινότερο αμυντικό του ΠΑΟΚ, αυτόν που στη φάση είναι μπροστά στον επιθετικό του Ολυμπιακού και όχι σε έναν άλλο που «έβοσκε» δέκα μέτρα παραπέρα και δεν είχε καμία συμμετοχή στη φάση.
Είναι πιθανό και πάλι ο Μασούρας «για ελάχιστα χιλιοστά» να ήταν οφσάιντ και να μην μετρούσε το γκολ, το ίδιο πιθανό είναι να διαμορφωνόταν μια νέα τάξη πραγμάτων και το γκολ να μετρούσε και να άλλαζαν τα δεδομένα του αγώνα, αν έτσι τοποθετούνταν η «γραμμή var» όλα ήταν πιθανά.
Δεν θα το μάθουμε ποτέ, επειδή ο VAR αποφάσισε πως η ορθή αντιμετώπιση της φάσης ήταν αυτή που ο ίδιος επέλεξε, στο κάτω-κάτω της γραφής «αυτός έχει το πεπόνι, αυτός και το μαχαίρι», οι υπόλοιποι όλοι εικασίες κάνουμε ανάλογα με την οπτική μας, τις δεσμεύσεις μας, τις προτιμήσεις μας ή και τη σχέση που διατηρούμε με την αλήθεια των κανόνων του παιχνιδιού.
Σημαντικότερη από το γκολ του Μασούρα που δεν μέτρησε είναι η φάση με πρωταγωνιστές τον Άκπομ και τον Μανωλά, τον πρώτο σε ρόλο θύτη και τον δεύτερο σε ρόλο θύματος σε μια περίπτωση επαφής από εκείνες που χρειάζεται πολύς κόπος για να μην βγει κόκκινη κάρτα.
Ο Ιταλός ρέφερι και στην περίπτωση αυτή αποφάσισε κατά το δοκούν, τιμώρησε μια βιαιότατη επαφή με τις τάπες στο γόνατος του Μανωλά με κίτρινη κάρτα κι έκανε τις επόμενες κίτρινες που έδειξε στον αγώνα να μοιάζουν με αστείες. Τέτοια ήταν η διαφορά τους από τη φάση Άκπομ – Μανωλά.
«Δικαιούται» ο Ολυμπιακός να φωνάζει για αυτές τις δύο φάσεις, όταν η διαφορετική αντιμετώπιση τους από τον διαιτητή θα οδηγούσε σε διαφορετικές αγωνιστικές συνθήκες και ίσως σε διαφορετικό αποτέλεσμα;
https://athlosnews.gr/o-12os-paiktis-tou-olybiakou-einai-kalyteros-apo-ton-12o-paikti-tou-paok/
Για τη δεύτερη σίγουρα, για την πρώτη «ας όψεται η τεχνολογία» και μια γραμμή που τραβήχτηκε εκεί που δεν έπρεπε, ίσως για να μην τραβηχτεί εκεί που θα «δικαιούνταν» ο Μασούρας και ο Ολυμπιακός. Άλλωστε και το γκολ να μετρούσε κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως θα νικούσε οπωσδήποτε ο Ολυμπιακός, θα είχε όμως πολλές περισσότερες πιθανότητες.
Αν ένα θέμα προκύπτει από αυτές τις δύο κορυφαίες φάσεις του αγώνα της Τούμπας δεν είναι βεβαίως ο Κλάτενμπεργκ και οι ορισμοί του, αυτή η λογική δυστυχώς είναι εξαιρετικά αδύναμη και προϋποθέτει, για να ισχύει, έναν αρχιδιαιτητή που δεν κάνει τίποτε άλλο από το να ορίζει «περίεργους» διαιτητές ή να τους «μιλάει» για το πώς πρέπει να σφυρίξουν.
Όποιος αυτό ισχυρίζεται προφανώς δεν ξέρει ούτε τον Κλάτενμπεργκ, ούτε πως στήνονται τα κόλπα με τους «κοντοβράκηδες».
Το ερώτημα που χρειάζεται να απαντηθεί είναι «τι θα συνέβαινε αν οι φάσεις αυτές έρχονταν ανάποδα, αν ο ΠΑΟΚ ήταν η ομάδα που θα διαμαρτύρονταν για αυτές ακριβώς τις δύο περιπτώσεις εφαρμογής των κανόνων του παιχνιδιού».
Είναι σαφές σε όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο πως σε μια ανάλογη περίπτωση θα είχε σχισθεί το καταπέτασμα του ουρανού (μέρες πού ‘ναι). Μια νέα ελεγεία κάθαρσης και εξυγίανσης θα ξεκινούσε με εκβιασμούς στην ημερήσια διάταξη.
Θα είχαν ακροβολιστεί στα ΜΜΕ όλοι οι εργολάβοι πουτινιστές και ρουβλιοφάγοι, θα είχε ξεκινήσει μια νέα «επανάσταση των κολίγων», οι ποπολάροι της Μακεδονίας θα είχαν πάρει τα όπλα, η χώρα θα ζούσε στιγμές ανάλογες του Ιανουάριου 2020, όταν απειλούνταν πως θα χωριστεί στα δύο, ολόκληρη η επικοινωνιακή βιομηχανία της «μαύρης εξυγίανσης» θα είχε τεθεί στη διάθεση των «κυνηγημένων από τον Κλάτενμπεργκ» για να μην επιτρέψει να ξεπλυθεί η ντροπή και να ξεχαστεί «η σφαγή».
Με αστειότερες αποφάσεις διαιτητών έχουν ειπωθεί και γραφτεί πολύ χειρότερα, έχει μαυρίσει ο ουρανός της Τούμπας, έχουν απειληθεί πολιτικές αντιδράσεις και το ελληνικό ποδόσφαιρο έζησε στιγμές απείρου κάλλους με κούφιες απειλές και ολιγαρχικές προειδοποιήσεις.
Αυτή η διαφορά που δεν είναι μόνο επικοινωνιακή, αλλά βαθιά πολιτική και προκύπτει από τις ευρύτερες σκοπεύσεις του «καθεστώτος» που έχει εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη, είναι που σηματοδοτεί τα τελευταία χρόνια την ελληνική ποδοσφαιρική πραγματικότητα.
Καλή Ανάσταση, όπως την καταλαβαίνει ο καθένας, και του χρόνου με υγεία!