Είναι ορισμένοι πιλότοι, οι οποίοι είναι γεννημένοι πρωταθλητές. Είναι και κάποιοι άλλοι, οι οποίοι θα είναι για πάντα δεύτεροι. Για να ξεφύγεις από την τελευταία κατηγορία και να μπεις στην πρώτη θα πρέπει να κάνεις τη μεγάλη υπέρβαση. Την οποία δεν δείχνει τούτη τη στιγμή ικανός να κάνει ο Βάλτερι Μπότας. Σε αντίθεση με τον Κίμι Ράικονεν, ο οποίος την έκανε, και γι’ αυτό θα μείνει στην ιστορία της Formula 1 ως ένας από τους κορυφαίους του σπορ.
Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Διότι ο Μπότας εξακολουθεί να αδικεί τον εαυτό του. Το έκανε και πάλι, αυτή τη φορά στη Μόντσα. Με μεγάλη ευκαιρία δέχθηκε να εκτελέσει κατά γράμμα τις οδηγίες της ομάδας του, «θυσιάζοντας» κάθε προσωπική φιλοδοξία και «εξοργίζοντας» αυτούς που αλλιώς έχουν συνηθίσει τη Formula 1.
Βεβαίως, σε μια ομάδα, όπως η Mercedes, η οποία έχει βιώσει πολύ καλά τι σημαίνει «ενδοοικογενειακή μονομαχία για τον τίτλο», όπως συνέβη τοπ 2016, είναι ξεκάθαρο πως δίπλα σε έναν πιλότο Παγκοσμίου βεληνεκούς όπως ο Λιούις Χάμιλτον, θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε ένας «χαμηλών τόνων». Μόνο που η περίπτωση Μπότας αγγίζει ή ακόμα και ξεπερνά ακόμα και τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις «δεύτερων» πιλότων, οι οποίοι επιβίωναν μόνο και μόνο επειδή βρίσκονταν στη «σκιά» ενός μεγάλου «αστέρα».
Είναι ξεκάθαρο πως ο Μπότας θα είναι… μια χαρά για τη Mercedes όσο θα υπάρχει Χάμιλτον. Όταν ο Βρετανός σταματήσει να αγωνίζεται ή φύγει από το «αστέρι», θα πάψει να υφίσταται και ο Μπότας. Δεν φαίνεται να έχει την προσωπικότητα π.χ. του Φελίπε Μάσα, ο οποίος μπόρεσε να γίνει έστω και για μία σεζόν (το 2008) πρώτος πιλότος της «σκουντερία». Κι όσο καθυστερεί να το αντιληφθεί, τόσο πιο άδοξο θα είναι το φινάλε του στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ.
Κι όσο θα γίνεται αντικείμενο σύγκρισης με πιλότους όπως ο Κίμι Ράικονεν, τόσο θα επιβαρύνεται η θέση του. Ο «Iceman» στη Μόντσα όχι μόνο δεν «χάρισε» τον αγώνα στον teammate του, αλλά έδωσε τον καλύτερο εαυτό του για να περισώσει την πληγωμένη αξιοπρέπεια της Ferrari, έπειτα από το συμβάν του πρώτου γύρου και τον Φέτελ να πέφτει στην τελευταία θέση.
Γι’ αυτό ακόμα και στα 39 του ο Ράικονεν είναι ένα πρόσωπο επιθυμητό στη Formula 1. Και πολύ αμφιβάλλω αφενός εάν ο Μπότας θα είναι στη Formula 1 μέχρι τα 39 του, αφετέρου εάν θα βρίσκεται σε μια ομάδα του βεληνεκούς της Mercedes ή της Ferrari.
Κατά τα λοιπά, το Πρωτάθλημα έπειτα από τη νίκη του Χάμιλτον μέσα στη Μόντσα, αρχίζει και πάλι να γέρνει υπέρ του Βρετανού, αν και απομένουν επτά αγώνες για την ολοκλήρωση μιας λίαν συναρπαστικής σεζόν. Βέβαια, επειδή πολλάκις η έπαρση έχει οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα, καλό θα είναι στη Mercedes να αποφύγουν στο μέλλον κινήσεις όπως αυτή μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, όταν έδωσαν εντολή στον Μπότας να φτάσει στα πιτ σε παράταξη με τον Χάμιλτον «για να στείλουμε ένα καλό μήνυμα στους φίλους μας τους Ιταλούς». Ο καιρός έχει γυρίσματα…