Περίσσεψαν οι αναλύσεις (και οι «αναλύσεις» με mail από τα κεντρικά) για τους πίνακες διαιτησίας που ανακοίνωσε ο κ. Μαρκ Κλάτενμπεργκ (η ΕΠΟ είχε απλή επιμέλεια διαβίβασης). Ανάλογα με τον «ποδοσφαιρικό φορέα» που έκρινε τα ονόματα διατυπώθηκαν ενστάσεις, εντάσεις, συμφωνίες, αποδοχές ή απορρίψεις. Γνωστά αυτά χρόνια τώρα, μια μανιέρα που επαναλαμβάνεται κάθε καλοκαίρι χωρίς να κάνει τον κόπο να αλλάξει σε κάτι …
Προσφέρεται η ανακοίνωση των φετινών πινάκων για μια διαφορετική, περισσότερο αντικειμενική, προσέγγιση;
Βεβαιότατα ναι, προσφέρεται και με το παραπάνω, μάλιστα είναι, ίσως, η πρώτη φορά μετά από την πρώτη περίοδο Μπίκα, Τεβεκέλη, Γιαννόπουλου στην ΚΕΔ στις αρχές της δεκαετίας του 2000 που οι πίνακες λένε πολλά περισσότερα από την παράθεση μερικών ονομάτων ατάκτως ειρημένων…
Γενική εκτίμηση: Οι πίνακες είναι «made in Mark Klattenburg», δικής του απόφασης και επιλογής χωρίς καμία διαμεσολάβηση ή επιρροή. Η διακηρυγμένη (και προς τον Κλάτενμπεργκ) απόφαση του Ζαγοράκη «να μην ασχοληθεί στο παραμικρό με τη διαδικασία» και να επιβεβαιώσει δημοσίως την αποκλειστική αρμοδιότητα του προέδρου της ΚΕΔ στέρησε από τα γνωστά «συνεργεία» προέδρων Ενώσεων, σφουγγοκωλάριων, παρατρεχάμενων, ενδιαφερόμενων, διαιτητοπατέρων και από το «μεγάλο συνεργείο των νοτίων προαστίων» κάθε δυνατότητα να πουν έστω μια καλή κουβέντα για κάποιον δικό τους.
Σημείωση: Έτσι ή αλλιώς δυσκολεύονται όλοι αυτοί καθώς μιλάνε μόνο τη ντοπιολαλιά τους και αυτή με δυσκολία σε κάποιες περιπτώσεις, πώς να συνεννοηθούν με τον Κλάτενμπεργκ;
Χρειάστηκε να περάσει ένα χρόνος από την άφιξη του Άγγλου στην Ελλάδα, απαιτήθηκε να περάσει μια ολόκληρη διοργάνωση με τους πίνακες του νταραβεριτζή της εξυγίανσης Μέλο Περέϊρα (που τους ανακοίνωσε μια μέρα πριν εξαφανιστεί από το Πάρκο Γουδή για να προλάβει τις εξελίξεις), αλλά τώρα όλη η ευθύνη είναι δική του και όλες οι επιλογές. Μπορεί, πλέον, να κριθεί με ασφάλεια!
Ειδικότερες εκτιμήσεις:
1. Και στην αγωνιστική περίοδο 2021/2022 οι ξένοι διαιτητές θα είναι παρόντες, με ενισχυμένη (πιθανόν) παρουσία, σε κάθε περίπτωση δεν φαίνεται ότι θα μειωθεί ο αριθμός τους. Ο Κλάτενμπεργκ (τουλάχιστον στην αρχή) θα συνεχίσει να μετακαλεί ξένους, ώστε να δει πως πάνε οι επιλογές του στον πίνακα της πρώτης κατηγορίας για να κρίνει πως θα συνεχίσει.
2. Ο Κλάτενμπεργκ με τις επιλογές του έστειλε σαφές μήνυμα προς τους διαιτητές του πίνακα της πρώτης κατηγορίας πως αυτός μόνο είναι υπεύθυνος για την πορεία τους, την αξιολόγηση τους και την διατήρηση τους στον πίνακα, συνεπώς καλά θα κάνουν να σταματήσουν να «ακούν» τα συνεργεία γιατί και δουλειά δεν πρόκειται να γίνει και πιθανόν να τους φάει το μαύρο φίδι.
3. Ο Κλάτενμπεργκ αποφάσισε ότι όλοι οι διαιτητές του πίνακα της δεύτερης κατηγορίας στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου 2020/2021 είναι «σαπισμένοι». Κανένας δεν έχει τις ουσιαστικές ικανότητες και το ηθικό έρεισμα να διεκδικήσει τον προβιβασμό του, είναι στο σύνολο τους εκτός παιχνιδιού, θα χρειαστεί να καταβάλλουν πολύ μεγάλη, τεράστια προσπάθεια για να απεξαρτηθούν από το «συνεργείο της Γλυφάδας» και να αποκτήσουν «στον ήλιο μοίρα».
Μέχρι τότε θα παραμείνουν στην κατηγορία δαχτυλοδειχτούμενοι, ανήμποροι και με ανεπίγνωστη ευθύνη για την κατάσταση τους. Στο χέρι τους είναι να ξεκινήσουν τη δική τους «επανάσταση» για να αποτινάξουν την ηθική κακομοιριά τους και να διεκδικήσουν στην πορεία τη δικαίωση.
Σημείωση: Η συγκεκριμένη απόφαση (συν)τάραξε μια συνομοταξία προέδρων ενώσεων, άεργων και άνεργων νταραβεριτζήδων και μερικούς πασίγνωστους στοιχηματζήδες που είχαν προσφέρει διαβεβαιώσεις προβιβασμού και τις είδαν να χαντακώνονται.
δ. Οι είκοσι ένας (21) διαιτητές του πίνακα της πρώτης κατηγορίας θα αγωνίζονται σχεδόν συνέχεια, άρα θα πρέπει να είναι συνεχώς έτοιμοι, να σφυρίζουν «to the point», να ξεφύγουν από εκείνο το «έλα μωρά τώρα ένα λάθος έκανα», να διατηρούνται σε σταθερή επαφή με τους κανόνες του παιχνιδιού και να ξεχάσουν εκείνες τις ταρζανιές με κάτι διπλά πέναλτι και κάτι επιθετικά φάουλ –γκολ που τα είδε όλη η Ελλάδα εκτός από τους ίδιους.
Μπορούν να εξελιχθούν και να διεκδικήσουν μια αξιοπρεπή καριέρα μόνο αν αντιληφθούν την πραγματικότητα που διαμορφώνεται και σταματήσουν (όσο πιο σύντομα τόσο το καλύτερο) να είναι «σημειωμένοι» σε ατζέντες και κινητά.
Υπάρχουν και άλλα μηνύματα από τους πίνακες, περισσότερο εξειδικευμένα, όπως το κλάμα των Ενώσεων ή η απογοήτευση των «διοικητών» του Πάρκου Γουδή από τις ανακοινώσεις, αλλά «ανάγκα και Θεοί πείθονται», πώς να ξιφουλκήσει κατά του Κλάτενμπεργκ ο κάθε «εκτελεστικάριος» όταν το απαγορεύει η στάση του Ζαγοράκη και η από-σταση του Άγγλου αρχιδιαιτητή;
Το μέγα θέμα μετά την ανακοίνωση των πινάκων είναι πως το απόστημα της ελληνικής διαιτησίας άρχισε να πυορροεί και κανένας δεν ξέρει που θα φτάσει η αποσύνθεση. Οι είκοσι ένας (21) της πρώτης κατηγορίας είναι, σύμφωνα με τον Κλάτενμπεργκ, η ελάχιστη αποδεκτή ποιότητα για να διεξαχθεί ένα πρωτάθλημα με τις ελάχιστες απαιτήσεις ακεραιότητας των αγώνων και αξιοπιστίας της διοργάνωσης. Μακάρι να μην διαψευσθεί πανηγυρικά, γιατί πολλά νερά τάραξε και πολλά κάστρα υπονόμευσε.
Υ.Γ. Ωραίο το παραμύθι για την «παραγωγική διαδικασία που διακόπηκε». Άνθρωπος να το ακούσει δεν υπάρχει κανένας…