Ο Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) κατέκτησε τη νίκη στο αγώνα σπριντ του Γκραν Πρι Βελγίου στη διάσημη πίστα του Spa-Francorchamps, πραγματοποιώντας μια απόλυτα ελεγχόμενη εμφάνιση και επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του για το υπόλοιπο της φετινής σεζόν.
Ο Αυστραλός οδηγός ξεκίνησε από την pole position και παρέμεινε μπροστά από την αρχή μέχρι το τέλος, δημιουργώντας σταθερή διαφορά από τους διώκτες του ακόμα και μετά τα πιθανά pit stops ή εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας. Με αυτόν τον θρίαμβο κατοχύρωσε πολύτιμους βαθμούς για τον ίδιο και για τη McLaren στο κυνήγι των πρωταθλημάτων.
Η μάχη για τις θέσεις στο βάθρο ήταν έντονη, με τον Φερστάπεν να καταδιώκει τον Πιάστρι χωρίς όμως να καταφέρει να βρει τρόπο προσπέρασης. Ο Νόρις ολοκλήρωσε την εξαιρετική εμφάνιση της McLaren με την τρίτη θέση, μπροστά από τον δυναμικό Λεκλέρ και τον δυνατό Οκόν.
Η δεκάδα του σπριντ
- Όσκαρ Πιάστρι (McLaren)
- Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)
- Λάντο Νόρις (McLaren)
- Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari)
- Εστεμπάν Οκόν (Haas)
- Κάρλος Σάινθ (Williams)
- Όλι Μπέαρμαν (Haas)
- Πιερ Γκασλί (Alpine)
- Ιζάκ Χατζάρ (Racing Bulls)
- Γκάμπριελ Μπορτολέτο (Sauber)
Σημαντικές στιγμές
- Τα φαβορί της Mercedes και της Ferrari βρέθηκαν εκτός μάχης από νωρίς, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να αποκλείονται ήδη από το πρώτο κομμάτι των κατατακτήριων του σπριντ λόγω λαθών και προβλημάτων, κάτι που επηρέασε καθοριστικά τα τελικά αποτελέσματα.
- Ο Πιάστρι επέβαλε τον ρυθμό του, χωρίς να απειληθεί από τους υπόλοιπους, και επιβεβαίωσε τη συνεπή ανοδική πορεία του φέτος.
- Ο Φερστάπεν διατήρησε τη δεύτερη θέση, αλλά δεν είχε την ισχύ για να απειλήσει πραγματικά τον πρωτοπόρο της McLaren.
- Η Ferrari διασώθηκε με τον Λεκλέρ στην τέταρτη θέση, ενώ η Haas πανηγύρισε διπλή παρουσία στην πρώτη δεκάδα μέσω Οκόν και Μπέαρμαν.
Η εικόνα του sprint για το πρωτάθλημα
Η νίκη του Πιάστρι δίνει ουσιαστικούς βαθμούς στην McLaren και τον ίδιο, ενισχύοντας το ενδιαφέρον για τη συνέχεια της μάχης με τους Φερστάπεν και Νόρις. Η Red Bull παραμένει υπολογίσιμη δύναμη, αλλά η McLaren αποδεικνύει ότι μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια και στα σύντομα format.
Η Mercedes και η Aston Martin απέτυχαν να διεκδικήσουν κάτι σημαντικό, με τους ρυθμούς σε κατατακτήριες και αγώνα να μην επιτρέπουν περισσότερα. Η παρουσία της Haas και της Williams στην πρώτη δεκάδα αποτυπώνει τις πιθανότητες για βαθμούς και στους “δεύτερους” κατασκευαστές της F1.
Η πίστα του Σπα και ο χαρακτήρας του sprint
Το Spa-Francorchamps, η μακρύτερη και μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος (μήκος: 7,004 χλμ), θύμισε ξανά γιατί είναι από τους αγαπημένους προορισμούς οδηγών και φιλάθλων. Γρήγορες στροφές, εναλλαγές και επιβλητική φύση συνδυάστηκαν ιδανικά με τη γρήγορη και γεμάτη ένταση δράση του sprint format, προσφέροντας πλούσιο θέαμα με λίγες, αλλά ουσιαστικές ανακατατάξεις.
Αναλυτικά η κατάταξη και οι χρόνοι των οδηγών στο Σπριντ του Σπα
- Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) – 30:58.274
- Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) – +2.146
- Λάντο Νόρις (McLaren) – +5.402
- Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) – +8.134
- Εστεμπάν Οκόν (Haas) – +9.895
- Κάρλος Σάινθ (Williams) – +13.282
- Όλι Μπέαρμαν (Haas) – +16.020
- Πιερ Γκασλί (Alpine) – +18.460
- Ιζάκ Χατζάρ (Racing Bulls) – +21.185
- Γκαμπριέλ Μπορτολέτο (Sauber) – +23.770
- Λίαμ Λόσον (Racing Bulls) – +28.301
- Γιούκι Τσουνόντα (Red Bull) – +29.114
- Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) – +33.195
- Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) – +34.403
- Λανς Στρολ (Aston Martin) – +36.790
- Άλεξ Άλμπον (Williams) – +38.540
- Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber) – +40.120
- Λιούις Χάμιλτον (Ferrari) – +42.490
- Φράνκο Κολαπίνο (Alpine) – +44.115
- Κίμι Αντονέλι (Mercedes) – +1 γύρος