Από το κακό στο χειρότερο η Scuderia Ferrari στην εκκίνηση της σεζόν στη Formula 1.
Κι αυτό γιατί, πέραν των κακών της εμφανίσεων στα δύο πρώτα Grand Prix, τιμωρήθηκε και με διπλό αποκλεισμό των μονοθέσιών της (Λεκλέρ – Χάμιλτον) από την 5η και την 6η θέση που κατέλαβαν αντίστοιχα στη Σανγκάη.
Ο λόγος; To μονοθέσιο του Μονεγάσκου βρέθηκε κάτω από το όριο βάρους που ορίζουν οι κανονισμοί. Η SF-25 του Βρετανού βρέθηκε με μεγαλύτερη φθορά στην ξύλινη πλάκα στο δάπεδο, με το όριο πάχους των κανονισμών να είναι 9 χιλιοστά.
Πρόκειται για δύο διαφορετικές τεχνικές παραβάσεις και οι ποινές που προβλέπονται για τέτοιου είδους παραβάσεις είναι αποκλεισμός από τα αποτελέσματα του Grand Prix, όπως κι έγινε με απόφαση της FIA μετά και τις απαραίτητες εξηγήσεις των ανθρώπων της Ferrari στους αγωνοδίκες.
Αναλυτικά όσα ανέφερε στη σχετική της ανακοίνωση η Scuderia Ferrari που είδε για πρώτη φορά στην ιστορία δύο μονοθέσιά της να αποκλείονται στον ίδιο αγώνα:
«Μετά τον τεχνικό έλεγχο της FIA, διαπιστώθηκε ότι και τα δύο μονοθέσια μας δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς, για διαφορετικούς λόγους.
Το μονοθέσιο 16 [Λεκλέρ] βρέθηκε να είναι ελαφρύτερο κατά 1 kg, ενώ η φθορά στο πίσω skid block του μονοθεσίου 44 [Χάμιλτον] ξεπερνούσε το όριο κατά 0.5 mm.
Ο Σαρλ ακολούθησε στρατηγική ενός πιτ στοπ, γεγονός που οδήγησε σε υψηλή φθορά ελαστικών, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να βρεθεί κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος.
Όσον αφορά τη φθορά στο skid block του Λούις, υπολογίσαμε λανθασμένα την κατανάλωση υλικού, με μια μικρή απόκλιση.
Δεν υπήρχε καμία πρόθεση να αποκτήσουμε αγωνιστικό πλεονέκτημα. Θα μάθουμε από το σημερινό περιστατικό και θα διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια λάθη στο μέλλον.
Προφανώς, αυτός δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλαμε να ολοκληρώσουμε το GP Κίνας – ούτε για εμάς, ούτε για τους φιλάθλους μας, των οποίων η υποστήριξη είναι αδιάκοπη».