BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Τα νούμερα αλλά και η σπάνια ποδοσφαιρική ωριμότητα: Αυτά έκαναν την Μπράιτον να υπογράψει τον Κωστούλα

Ένα παιδί με μεγάλα όνειρα κι ακόμα μεγαλύτερα «μπορώ» ετοιμάζεται για τη μεγάλη πίστα της καριέρας του στο Νησί με την... προίκα του πρωταθλητή Ευρώπης κι ενός 17χρονου που δεν φοβήθηκε να πάρει στις πλάτες του τον Ολυμπιακό

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (13/6)

Ο πέμπτος τελικός της Handball Premier, που θα κρίνει...

Κωστούλας: Το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα στον Ολυμπιακό, θα ξανασυναντηθούμε

Ο Μπάμπης Κωστούλας αποχαιρέτησε τους πάντες με μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή και υποσχέθηκε να ξανασυναντηθεί με τον Ολυμπιακό, στον οποίο εκπλήρωσε το όνειρό του

Συμφώνησε με τον Κάρλες Πέρεθ ο Άρης, αυτό είναι το συμβόλαιο που θα υπογράψει

Προβάρει τα χρώματα του Άρη ο Κάρλες Πέρεθ! Οι Κίτρινοι...

ΚΑΕ Ολυμπιακός: «Κουραστήκαμε από δήθεν αποκαλύψεις των insiders»

Η ερυθρόλευκη ΚΑΕ ζήτησε από κάθε λογής insider να σταματήσει να διακινεί fake μεταγραφικά σενάρια τα οποία στη συνέχεια χρεώνονται ως «αποτυχία» της ομάδας

Το συγκινητικό αντίο του Ολυμπιακού στον Κωστούλα: «Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τις μοναδικές στιγμές που ζήσαμε μαζί»

Με ένα κολάζ φωτογραφιών και ένα συγκινητικό μήνυμα, ο Ολυμπιακός αποχαιρέτησε τον Μπάμπη Κωστούλα και του ευχήθηκε καλή τύχη υπενθυμίζοντας πως θα αποτελεί για πάντα μέλος της ερυθρόλευκης οικογένειας

Οι αποδείξεις για το πιο μάγκικο πρωτάθλημα και η άστοχη σύγκριση Μιλουτίνοφ και Βεζένκοφ με μια ανόμοια περίπτωση…

Ο Γιώργος Χαλάς καταθέτει ΕΥΘΕΩΣ τα αποδεικτικά στοιχεία του πιο μάγκικου ερυθρόλευκου πρωταθλήματος και εξηγεί για ποιον λόγο είναι εντελώς ανόμοιες οι περιπτώσεις Μιλουτίνοφ και Βεζένκοφ με τον παίκτη που οδηγήθηκε στην έξοδο του ΣΕΦ πριν από δυο χρόνια

Τα νούμερα αλλά και η σπάνια ποδοσφαιρική ωριμότητα: Αυτά έκαναν την Μπράιτον να υπογράψει τον Κωστούλα

Ένα παιδί με μεγάλα όνειρα κι ακόμα μεγαλύτερα «μπορώ» ετοιμάζεται για τη μεγάλη πίστα της καριέρας του στο Νησί με την... προίκα του πρωταθλητή Ευρώπης κι ενός 17χρονου που δεν φοβήθηκε να πάρει στις πλάτες του τον Ολυμπιακό

Σκέψεις μετακόμισης στην Αθήνα από τον Τζόκοβιτς: Είδε σπίτια και σχολεία στην Κηφισιά

Στην Αθήνα, σε ένα ταξίδι-αστραπή, βρέθηκε την Πέμπτη ο...

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (13/6)

Ο πέμπτος τελικός της Handball Premier, που θα κρίνει...

Η Νάπολι ανακοίνωσε ως… βασιλιά τον Κέβιν Ντε Μπρόινε

Η εντυπωσιακή μεταγραφή του Κέβιν Ντε Μπρόινε στη Νάπολι...