BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση για τον Κώστα Αντετοκούνμπο ο Αταμάν

Ο Εργκίν Αταμάν είναι από τους προπονητές που μιλούν...

Παναθηναϊκός – Φενέρμπαχτσε 91-90: Πράσινη νίκη με τη βολή του Ναν, ο Χέιζ-Ντέιβις «αρνήθηκε» το ενδεχόμενο παράτασης

Το φάουλ του Χέιζ-Ντέιβις στον Ναν έδωσε τη δυνατότητα στον Αμερικανό να βάλει τη βολή και να δώσει τη νίκη-θρίλερ στον Παναθηναϊκό που άρπαξε το δώρο 1.1" πριν το ματς με τη Φενέρ πάει στην παράταση

Γιαντράν – Ολυμπιακός 11-12: Θρυλική πρεμιέρα στο Σπλιτ με κορυφαίο Γενηδουνιά

Γενηδουνιάς και Παπαναστασίου σκόραραν ασταμάτητα στην Κροατία και ο Ολυμπιακός μπήκε με φόρα στην προημιτελική φάση του LEN Champions League

Εφές – Ρεάλ 79-73: Ο καταπληκτικός Μπράιαντ έριξε στο καναβάτσο τη Βασίλισσα

Η επιστροφή στις νίκες ήρθε με τεράστια εμφάνιση για...

ΑΕΚ: «Απόλυτη δικαίωση από τον κ. Λανουά, ζητήσαμε πρόσβαση στο ηχητικό των διαλόγων του VAR»

Ο Στεφάν Λανουά δικαίωσε την ΑΕΚ μέσω της ανάλυσης...

Μεντιλίμπαρ: Οι εσωτερικές μεταγραφές μας έχουν βοηθήσει πάρα πολύ, να μπούμε το ίδιο δυνατά με τον Παναθηναϊκό

Ο προπονητής του Ολυμπιακού αναφέρθηκε στην πρωτοφανή επιρροή των παιδιών από την ακαδημία και περιμένει από τους ποδοσφαιριστές του να μπουν πολύ δυνατά στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό

Λανουά: Έπρεπε να αποβληθούν δύο παίκτες του ΠΑΟΚ – Πέναλτι υπέρ της ΑΕΚ

Ο Γάλλος αρχιδιαιτητής υποστήριξε ότι έπρεπε να αποβληθούν οι Ότο και Βιετέσκα από πλευράς ΠΑΟΚ καθώς και να δοθεί πέναλτι υπέρ της ΑΕΚ

Σλούκας: Προσπαθώ να δίνω το παράδειγμα, ήταν μια τέλεια νίκη

Ο Κώστας Σλούκας αναδείχθηκε MVP στη νίκη του Παναθηναϊκού...

Οι αθλητικές μεταδόσεις (5/2): Πού θα δείτε το ντέρμπι Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός

Ο επαναληπτικός αγώνας Κυπέλλου Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός στο Καραϊσκάκη...

Τα πρωτοσέλιδα του αθλητικού και πολιτικού Τύπου στον ΑΘΛΟ

Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της ημέρας από τον αθλητικό αλλά και πολιτικό Τύπο στο athlosnews.gr

Λε Μαν – Παρί 0-2: Κυνική πρόκριση στα προημιτελικά του Coupe de France

Από τη Λανς στους «64», στην Εσπαλί στους «32»...

Ατλέτικο – Χετάφε 5-0: Σκόρπισε την ομάδα του Μπορδαλάς και πέρασε στην 4άδα του Copa del Rey

Με το ευρύ 5-0 πανηγύρισε η Ατλέτικο Μαδρίτης μια...

Απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση για τον Κώστα Αντετοκούνμπο ο Αταμάν

Ο Εργκίν Αταμάν είναι από τους προπονητές που μιλούν...