BYD Atto 3: Η χειρότερη βαθμολογία στην ιστορία του Euro NCAP σε σύστημα υποβοήθησης οδηγού

Το SUV BYD Atto 3 έλαβε τη χειρότερη βαθμολογία Euro NCAP που έχει καταγραφεί ποτέ για μία από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του, με τους ειδικούς ασφάλειας να προειδοποιούν τους οδηγούς να τη χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη. Η είδηση αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την ανάκληση-μαμούθ 97.000 αυτοκινήτων της κινεζικής εταιρίας λόγω κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς.

Στην τελευταία παρτίδα δοκιμών ασφάλειας, η Euro NCAP έδωσε στο σύστημα «Έξυπνου Προσαρμοσμένου Cruise Control» του BYD Atto 3 την αξιολόγηση «Όχι Συστήνεται» – τη χαμηλότερη βαθμολογία που προσφέρει για τη δοκιμή συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, και που δεν έχει απονεμηθεί μέχρι τώρα.

Η Euro NCAP αναφέρει ότι ο λόγος για την απίστευτα χαμηλή βαθμολογία του Atto 3 ήταν η φαινομενική αδυναμία του συστήματος να αναλάβει τον έλεγχο σε σενάριο όπου ο οδηγός δεν αντιδρά σε εμπόδιο στον δρόμο. Οι ειδικοί δηλώνουν ότι «σε αυτό το κρίσιμο σενάριο, το σύστημα ουσιαστικά απενεργοποιεί την υποστήριξη διεύθυνσης μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αδράνειας, διατηρώντας ωστόσο τον έλεγχο ταχύτητας – αφήνοντας τον μη αντιδρώντα οδηγό στην τύχη του».

Η έλλειψη αντίδρασης απέφερε στο Atto 3 μηδέν πόντους από 25 στη δοκιμή Πα παρέμβαση Μη Αντιδρώντα Οδηγού, με μόλις «Αδύναμους» και «Επαρκείς» βαθμούς στις κατηγορίες Αποτυχία Συστήματος και Αποφυγή Σύγκρουσης αντίστοιχα. Τα συστήματα της BYD επίσης δυσκολεύτηκαν στις δοκιμές της Euro NCAP να αναγνωρίσουν σήματα κυκλοφορίας, σημειώνοντας μια «μέτρια» βαθμολογία 55 τοις εκατό για την Υποβοήθηση Οχήματος.

Με τη BMW Σειρά 5 και τη Mercedes C-Class να επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία «Πολύ Καλή» μετά από παρόμοιες δοκιμές την ίδια στιγμή με το BYD, ο τεχνικός διευθυντής της Euro NCAP, Adriano Palao Bernal, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα «παρέχουν στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά Υποβοηθούμενης Οδήγησης που είναι διαθέσιμα στα σημερινά οχήματα».

Ο Bernal συνέχισε, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού ότι «ενώ διευκολύνει μια άνετη εμπειρία οδήγησης, έχει ελαττώματα υπό ορισμένες συνθήκες και μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους όταν χρησιμοποιείται λανθασμένα – γι’ αυτό πρέπει να διασφαλίζεται η εποπτεία του οδηγού και η κατάσταση του περιβάλλοντος ανά πάσα στιγμή κατά τη λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Η BYD έχει αρνηθεί να σχολιάσει, ωστόσο, η εταιρεία έχει ενημερώσει την Euro NCAP ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα νεότερα μοντέλα της (όπως το Dolphin και το Seal) χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία, αν και παραμένει ασαφές αν αυτό θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής.

Το BYD Atto 3 υπεβλήθη στο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της Euro NCAP το 2022 και έλαβε πεντάστερη βαθμολογία ασφάλειας. Η Auto Express ρώτησε την Euro NCAP γιατί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας μπορεί ταυτόχρονα να έχει την κατάσταση «Όχι Συστήνεται» για ένα από τα συστήματα ασφαλείας του; Ο οργανισμός ανέφερε ότι το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης δεν λαμβάνει υπόψη τις λεπτομερείς δοκιμές Υποβοηθούμενης Οδήγησης, αναγνωρίζοντας μόνο αν τέτοια συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι παρόντα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2026, όταν θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης.

Η Euro NCAP άρχισε να δοκιμάζει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2020, εισάγοντας νέες δοκιμές το 2024 για να ληφθούν υπόψη οι τοπικοί κίνδυνοι και τα χαρακτηριστικά του δρόμου (όπως οι κυκλικοί κόμβοι), καθώς και οι μοτοσικλετιστές και άλλοι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ευρωπαϊκά τρόπαια, drone show και μεγάλες στιγμές στην καρδιά του Πειραιά: Ο Ολυμπιακός γιόρτασε έναν αιώνα ζωής

Οι εορτασμοί για τα 100 χρόνια του Θρύλου κορυφώθηκαν τη Δευτέρα στην καρδιά του Πειραιά, με τον Ολυμπιακό να γιορτάζει τα 100ά του γενέθλια με τον καλύτερο τρόπο δίπλα στον κόσμο του

Πειραιάς ώρα 19:25: Το ανεπανάληπτο drone show του Ολυμπιακού για τα 100 χρόνια

Ο Ολυμπιακός παρουσίασε ένα ασύλληπτο drone show στο Λιμάνι του Πειραιά για τα 100 χρόνια του Θρύλου

Γ. Αγγελόπουλος: «Το 2025 ο Ολυμπιακός να αποκτήσει το δικό του σπίτι» – Π. Αγγελόπουλος: «Χρονιά ορόσημο για τον σύλλογο»

Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος ευχήθηκαν και μέσω γραπτής δήλωσης...

Μπαρτζώκας: Τρόπος ζωής και σπίτι μου ο Ολυμπιακός από τότε που ήμουν μικρό παιδί

Ο σπουδαίος Γιώργος Μπαρτζώκας με αφορμή τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού επανέφερε στη μνήμη του εικόνες από όταν πήγαινε μικρό παιδί στο Καραϊσκάκη και εμφανίστηκε ευλογημένος που αποτελεί μέρος της οικογένειας και της ιστορίας του συλλόγου

Ολυμπιακός είναι οι άνθρωποι που έγιναν οικογένεια γιατί φορούν το ίδιο χρώμα στην καρδιά

Για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού, ο ΑΘΛΟΣ δίνει βήμα στους οπαδούς του τιμώντας έτσι τον θεμέλιο λίθο του συλλόγου που έμελλε να γίνει ο μακράν μεγαλύτερος στην Ελλάδα και κορυφαίος πολυαθλητικός της Ευρώπης

Πέθανε η ηθοποιός Καίτη Κωνσταντίνου στα 61 της χρόνια

Την τελευταία της πνοή σε ηλικία 61 ετών άφησε...

Ευρωπαϊκά τρόπαια, drone show και μεγάλες στιγμές στην καρδιά του Πειραιά: Ο Ολυμπιακός γιόρτασε έναν αιώνα ζωής

Οι εορτασμοί για τα 100 χρόνια του Θρύλου κορυφώθηκαν τη Δευτέρα στην καρδιά του Πειραιά, με τον Ολυμπιακό να γιορτάζει τα 100ά του γενέθλια με τον καλύτερο τρόπο δίπλα στον κόσμο του

Ελ Κααμπί για τα 100 χρόνια Ολυμπιακού: «Τιμή μου να φοράω την ένδοξη φανέλα»

Ο Αγιούμπ Ελ Κααμπί έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα...

Άρης – Λαύριο 82-65: Περίπατος με Γούντμπερι και Τολιόπουλο, πήραν και τη διαφορά οι Κίτρινοι

Ένα δεκάλεπτο διήρκεσε η αντίσταση του Λαυρίου στο Αλεξάνδρειο...