Τι αλλάζει στα συμβόλαια κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

Ελεύθερη η διακοπή συμβολαίου • Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών • Κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων

Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Ο Κανονισμός  καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο. Ετσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται και έχουν τεθεί σε ισχύ ήδη από χθες, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

  • Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
  • Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
  • Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
  • Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
  • Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

ΚΑΕ Ολυμπιακός: Θα παρουσιάσουμε πλούσιο υλικό από τις επιθέσεις σε Φουρνιέ – Μπαρτζώκα αλλά και τις προκλήσεις Ναν

Η ερυθρόλευκη ΚΑΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προλόγισε τη δημοσιοποίηση πλούσιου υλικού από όσα έγιναν στο ΟΑΚΑ, κάνοντας λόγο για επιθέσεις σε Φουρνιέ και Γιώργο Μπαρτζώκα αλλά και αναφορές σε βρόμικο και προκλητικό παιχνίδι από τον Κέντρικ Ναν

Τρομερή υποδοχή του Ολυμπιακού στο ΣΕΦ μετά το μπρέικ στο ΟΑΚΑ: Καπνογόνα και συνθήματα από τους οπαδούς

Παρόντων των αδελφών Αγγελόπουλων, ο χώρος έξω από το ΣΕΦ έγινε μέρα από τα καπνογόνα και τους πανηγυρισμούς των οπαδών του Ολυμπιακού που έσπευσαν να υποδεχτούν τους θριαμβευτές του ΟΑΚΑ

ΚΑΕ Παναθηναϊκός: «Η ευθύνη βαραίνει πλέον μόνο την κυβέρνηση, μας συζητάει όλη η Ευρώπη»

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΚΑΕ Παναθηναϊκός με αποδέκτη την Κυβέρνηση....

Σοβαρές καταγγελίες Λεπενιώτη: «Ζούγκλα και τραμπουκισμοί στη φυσούνα, ο Εισαγγελέας είπε ότι θα φύγει γιατί φοβάται»

Ο GM της ΚΑΕ Ολυμπιακός, Νίκος Λεπενιώτης, έκανε σοβαρότατες καταγγελίες για «ζούγκλα και τραμπουκισμούς στο ΟΑΚΑ», όπως συστηματικά συμβαίνει τον τελευταίο καιρό όταν χάνει ο Παναθηναϊκός στην έδρα του, ανεξαρτήτως διοργάνωσης

«Εγκληματική Οργάνωση με ευθύνη της κυβέρνησης»: Οι… δεσμεύσεις Γιαννακόπουλου πήγαν περίπατο νωρίς (pic)

Την περασμένη Τετάρτη ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος εμφανίστηκε στο ραντεβού...

Ο Μάρκο Νίκολιτς αναλαμβάνει την ΑΕΚ: Ο Σέρβος αποχωρεί από την ΤΣΣΚΑ για την Ένωση

Μερικές μέρες πριν ξεκινήσει την προετοιμασία της, η ΑΕΚ...

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 88-99: Θρυλικό μπρέικ στην πράσινη ζούγκλα και τεράστια ευκαιρία τίτλου στο ΣΕΦ

Παρά τον τραυματισμό του Φαλ στο 5', ο Ολυμπιακός τσάκισε τους Πράσινους με εκπληκτικό μπάσκετ και τον Φουρνιέ να δίνει τον τόνο στην 3η περίοδο, μέχρι τελικά να αποβληθεί μετά το αντιαθλητικό - στα όρια του ντισκαλιφιέ - χτύπημα του πάντα εριστικού Κέντρικ Ναν

ΚΑΕ Ολυμπιακός: Θα παρουσιάσουμε πλούσιο υλικό από τις επιθέσεις σε Φουρνιέ – Μπαρτζώκα αλλά και τις προκλήσεις Ναν

Η ερυθρόλευκη ΚΑΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προλόγισε τη δημοσιοποίηση πλούσιου υλικού από όσα έγιναν στο ΟΑΚΑ, κάνοντας λόγο για επιθέσεις σε Φουρνιέ και Γιώργο Μπαρτζώκα αλλά και αναφορές σε βρόμικο και προκλητικό παιχνίδι από τον Κέντρικ Ναν

Τρομερή υποδοχή του Ολυμπιακού στο ΣΕΦ μετά το μπρέικ στο ΟΑΚΑ: Καπνογόνα και συνθήματα από τους οπαδούς

Παρόντων των αδελφών Αγγελόπουλων, ο χώρος έξω από το ΣΕΦ έγινε μέρα από τα καπνογόνα και τους πανηγυρισμούς των οπαδών του Ολυμπιακού που έσπευσαν να υποδεχτούν τους θριαμβευτές του ΟΑΚΑ

Μιλουτίνοφ για το μέλλον του: «Μερικές φορές οι δημοσιογράφοι δεν έχουν σωστές πληροφορίες»

Ερυθρόλευκο μπρέικ και η καυτή μπάλα στα χέρια του Ολυμπιακού που...

Σερέλης: Δεν έχω να σχολιάσω τίποτα απολύτως για το παιχνίδι

Ερυθρόλευκο μπρέικ και η καυτή μπάλα στα χέρια του...