Πριν από μερικά χρόνια όλοι την «έπεφταν» στην FIA και στη FOM, επειδή με την απαγόρευση των team orders οδηγούσαν κατ’ ουσίαν τις ομάδες της Formula 1 στο να εφευρίσκουν συγκεκαλυμμένες μεθόδους για να δίνουν οδηγίες στους πιλότους τους κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Ο σχετικός κανονισμός άλλαξε. Και τα team orders επιτρέπονται κανονικά. Μόνο που αποδεικνύεται πως επί του πρακτέου, «σκοτώνουν» το άθλημα, το οποίο ούτως ή άλλως βάλλεται ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία εξαιτίας του θεάματος που (δεν) παρουσιάζεται στις πίστες.
Κάτι ανάλογο έγινε στο Σότσι. Η ξεκάθαρη παρέμβαση του Τότο Βολφ στον 25ο γύρο του αγώνα και η αλλαγή θέσεων ανάμεσα στον (μέχρι εκείνη τη στιγμή) πρωτοπόρο Βάλτερι Μπότας και τον (δεύτερο) Λιούις Χάμιλτον, αποτέλεσαν αντικείμενο δριμείας κριτικής, ειδικά στα social media.
Η Mercedes αποφάσισε. Και καλά έκανε, με βάση το συμφέρον της ως ομάδα, μιας και έδωσε ένα αβαντάζ επτά βαθμών στον διεκδικητή του τίτλου Χάμιλτον, στερώντας ίσως από τον Μπότας το δικαίωμα να πανηγυρίσει την πρώτη νίκη του φέτος, όμως ούτως ή άλλως πήρε τους 43 πόντους από το «1-2».
Το θέμα είναι πως με αυτή την κίνησή της η γερμανική ομάδα «ξενέρωσε» πολύ κόσμο. Ίσως ακόμα και ορισμένους φανατικούς φίλους της, οι οποίοι διαπίστωσαν για ακόμα μία φορά αυτό που αποτελεί κοινό μυστικό, δηλαδή πως τα πάντα παίζονται στο παρασκήνιο.
Μπορεί, άραγε, να αλλάξει αυτή η κατάσταση; Προφανώς και μπορεί, όμως απαιτείται η λήψη γενναίων αποφάσεων. Ίσως μια πρώτη κίνηση να είναι η παντελής απαγόρευση των ενδοεπικοινωνιών. Μάχες μέσα στην εκάστοτε πίστα, δίχως έξωθεν παρεμβάσεις και… ότι, βρέξει ας κατεβάσει!