Εκεί, κοντά στον Καύκασο, εκτυλίσσεται από σήμερα μέχρι την Κυριακή η 16η πράξη του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Από το 2014 η Ρωσία φιλοξενεί γκραν πρι, με τη διαφορά πως φέτος επιστρέψαμε στην… πρώτη χρονιά, μιας και ο αγώνας είναι στο τέλος της σεζόν, κι όχι στην αρχή αυτής. Από μόνο του τούτο το γεγονός προσδίδει μιαν ιδιαίτερη, μια ξεχωριστή σημασία στο 16ο γκραν πρι της χρονιάς, μιας και επί της ουσίας είναι και το τελευταίο χαρτί για τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Όχι ότι εάν δεν κερδίσει ο Γερμανός, χάθηκαν τα πάντα. Ακόμα έχει αρκετό δρόμο το Πρωτάθλημα. Όμως αν δεν κερδίσει στο Σότσι ο Γερμανός και στο ψηλότερο σκαλί ανέβει ο μεγάλος αντίπαλός του, ο Λιούις Χάμιλτον, τότε στον Φέτελ δεν θα φτάνει το «5 στα 5» στους αγώνες που θα απομένουν, μιας και ακόμα κι αν υλοποιηθεί ένα τέτοιο σενάριο, με ισάριθμες δεύτερες θέσεις ο τίτλος θα παραμείνει στα χέρια του Χάμιλτον.
Και κάπου εκεί ξεκινούν τα… προβλήματα για τον Φέτελ και τη Ferrari. Διότι οι πρώτες δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών του ρωσικού αγώνα, έδειξαν πως η «σκουντερία» υπολείπεται σε ρυθμό τόσο της Mercedes όσο και της Red Bull. Βέβαια η Παρασκευή δεν προσφέρεται για την εξαγωγή ασφαλώς συμπερασμάτων, εντούτοις παραμένει ενδεικτική μιας πρώτης εικόνας της δυναμικής των ομάδων.
Πρακτικά θα μπορέσουμε να σχολιάσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά το τι μέλλει γενέσθαι στο Σότσι, στο τέλος του Σαββάτου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί και οι κατατακτήριες δοκιμές κι εκεί θα έχουμε δει εάν η Ferrari την Παρασκευή «κρυβόταν» ή απλά αν «ψαχνόταν» και δεν μπορούσε να παρουσιάσει ένα ανταγωνιστικό πρόσωπο.
Κι από πλευράς παράδοσης αν θέλετε, οι οιωνοί δεν είναι με το μέρος της Ferrari, μιας και από το 2014 που διοργανώνεται αγώνας στους δρόμους του Σότσι, μόνον η Mercedes πανηγυρίζει. Δις με τον Χάμιλτον κι από μία φορά με τους Ρόσμπεργκ και Μπότας. Και με εξαίρεση το 2017 και τη νίκη του Βάλτερι, όποιος πιλότων των ασημί βελών κέρδιζε στο Σότσι, στο τέλος έπαιρνε και τον τίτλο.
Για να δούμε φέτος τι μας ξημερώνει το ρωσικό… φθινόπωρο!