Η Formula 1 έχει ανάγκη από νέα «αστέρια». Από πιλότους άφθαρτους, με μια δική τους ξεχωριστή ιστορία ζωής, οι οποίοι θα αποτελέσουν την επόμενη γενιά του σπορ. Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ένας απ’ αυτούς. Όμως με τα… καμώματά του ο Ολλανδός έχει καταφέρει ήδη να δημιουργήσει φανατικούς θαυμαστές μα και ορκισμένους haters.
Η περίπτωση του Σαρλ Λεκλέρκ όμως, είναι ξεχωριστή. Δεν φαντάζει μόνο. Είναι. Ο Μονεγάσκος με τις επιδόσεις του εντός πίστας αποδεικνύει αγώνα με τον αγώνα ότι δεν είναι απλά ακόμα ένας «διάττοντας αστέρας», αλλά πως ήρθε για να μείνει στη Formula 1.
Τέταρτος τερματισμός μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα στο γαλλικό γκραν πρι για τον πιλότο της Sauber Alfa Romeo, ο οποίος αν δεν είχε την ατυχία δίπλα στο σπίτι του, στο γκραν πρι του Μονακό, όταν λόγω προβλήματος με τα φρένα του μονοθεσίου του εγκατέλειψε, θα είχε «πέντε στα πέντε» στους τελευταίους αγώνες.
Ο Λεκλέρκ δικαίως, λοιπόν, τραβά επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και ετοιμάζεται για το μεγάλο βήμα της καριέρας του. Για τη μετακόμισή του τον χειμώνα στο Μαρανέλο, προκειμένου να αποτελέσει τον teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Ferrari από το 2019. Στην περίπτωση, βεβαίως, που ο Κίμι Ράικονεν αποφασίσει να αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν. Ή, τέλος πάντων, εάν η Ferrari δεν του ανανεώσει το συμβόλαιο.
Ο Κίμι, πάντως, στο Πολ Ρικάρ έδειξε πως όταν έχει ένα καλό μονοθέσιο στα χέρια του, μπορεί να καταφέρει πράγματα, έστω και σε αυτή την ηλικία. Όμως ο Λεκλέρκ αποδεικνύει πως ακόμα και με το μέτριο έως κακό μονοθέσιο της Sauber Alfa Romeo, είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα.
Ίσως ο Λεκλέρκ να είναι και από τα λίγα πράγματα που κρατάμε από τον όγδοο αγώνα της χρονιάς. Διότι ο Λιούις Χάμιλτον έκανε υγιεινό περίπατο, κατακτώντας την τρίτη νίκη του φέτος κι επιστρέφοντας στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών. Ο Βρετανός αξιοποίησε στο έπακρο την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της Mercedes και νίκησε εύκολα, με τον Μαξ Φερστάπεν να τον ακολουθεί και τον Κίμι Ράικονεν να συμπληρώνει το βάθρο.
Ο Φέτελ πλήρωσε την υπερβολή που πολλές φορές τον χαρακτηρίζει. Πήγε να περάσει από το… πουθενά στην πρώτη στροφή τον Μπότας, έπεσε πάνω στον Φινλανδό και κατέστρεψε τον αγώνα και των δύο. Διότι όταν πέφτεις τελευταίος, νίκη δεν μπορείς να διεκδικήσεις. Πάλι καλά για τον Γερμανό που μπόρεσε να ανέβει μέχρι την πέμπτη θέση και να ελαχιστοποιήσει τη χασούρα…
Γκραν πρι Γαλλίας – Αποτελέσματα
- Χάμιλτον Mercedes 1h30’.11.385s
- Φερστάπεν Red Bull +7.090
- Ράικονεν Ferrari +25.888
- Ρικιάρντο Red Bull +34.736
- Φέτελ Ferrari +1’.01.935
- Μάγκνουσεν Haas +1’.19.364
- Μπότας Mercedes +1’.20.632
- Σάινθ Renault +1’.27.184
- Χούλκενμπεργκ Renault +1’.31.989
- Λεκλέρκ Sauber +1’.33.873
- Γκροζάν Haas +1 γύρος
- Βαντούρν McLaren +1 γύρος
- Έρικσον Sauber +1 γύρος
- Χάρτλεϊ Toro Rosso +1 γύρος
- Σιρότκιν Williams +1 γύρος
- Αλόνσο McLaren +3 γύροι
- Στρολ Williams +5 γύροι
Εγκατέλειψαν
Πέρες Force India
Γκασλί Toro Rosso
Οκόν Force India
Βαθμολογία οδηγών
- Χάμιλτον 145
- Φέτελ 131
- Ρικιάρντο 96
- Μπότας 92
- Ράικονεν 83
- Φερστάπεν 68
- Χούλκενμπεργκ 34
- Αλόνσο 32
- Σάινθ 28
- Μάγκνουσεν 27
- Γκασλί 18
- Πέρες 17
- Οκόν 11
- Λεκλέρκ 11
- Βαντούρν 8
- Στρολ 4
- Έρικσον 2
- Χάρτλεϊ 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
- Mercedes 237
- Ferrari 214
- Red Bull 164
- Renault 62
- McLaren 40
- Force India 28
- Haas 27
- Toro Rosso 19
- 9. Sauber 13
- 10. Williams 4