Την περασμένη εβδομάδα, στο περιθώριο του grand prix της Ιταλίας, η Κλερ Γουίλιαμς αποκάλυψε πως και το 2019 η Williams θα κατασκευάζει μόνη της τα κιβώτια ταχυτήτων των μονοθεσίων της και δεν θα συνεργαστεί με τη Mercedes< από την οποία από το 2014 προμηθεύεται κινητήρες.
Πολλοί στάθηκαν στο οικονομικό σκέλος αυτής της υπόθεσης, θεωρώντας πως η απόφαση της επικεφαλής της Williams ίσως να μην ήταν η ενδεδειγμένη, μιας και η προμήθεια κιβωτίων από τη Mercedes θα εξασφάλιζε οικονομικούς πόρους στη βρετανική ομάδα, ώστε να καλύψει άλλες ανάγκες της.
Φαίνεται, όμως, ότι το θέμα έχει βαθύτερες ρίζες. Οι τελευταίες πληροφορίες από το περιθώριο του ιταλικού grand prix αναφέρουν πως είναι παραπάνω από πιθανό στο τέλος της τρέχουσας σεζόν η Williams να σταματήσει να συνεργάζεται με τη Mercedes και να στραφεί στη Renault!
Η αλήθεια είναι πως η συνεργασία Williams – Mercedes ξεκίνησε με πολύ καλούς οιωνούς το 2014, με τους Φελίπε Μάσα και Βάλτερι Μπότας να οδηγούν την ομάδα στην τρίτη θέση των κατασκευαστών. Όμως ακολούθησε μια στείρα τριετία, με αποκορύφωμα τη φετινή σεζόν, κατά την οποία η Williams είναι με διαφορά τελευταία ομάδα στο Πρωτάθλημα.
Σε ό,τι αφορά στη Renault, ενδιαφέρεται σφόδρα να συνεργαστεί με τη Williams, καθώς το «διαζύγιο» με την Red Bull αφήνει τη γαλλική ομάδα με μοναδική συνεργάτιδα ενόψει του 2019 τη McLaren. Στη Renault, λοιπόν, θέλουν να δώσουν τα χέρια με τη Williams, ώστε να έχουν ακόμα έναν σημαντικό συνεργάτη-πελάτη.
Άλλωστε Williams και Renault κατά τα παρελθόν έχουν γνωρίσει στιγμές μεγάλης δόξας, μιας και κατά τη εννιαετή συνεργασία τους από το 1989 έως το 1997 η Williams κατέκτησε πέντε Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1992, 1993, 1994, 1996, 1997), ενώ τρεις φορές ήταν δεύτερη (1989, 1991, 1995). Εντούτοις υπήρξε και η «γκρίζα» διετία 2012-1013, κατά την οποία η Williams έμεινε στην αφάνεια.
Σε ό,τι αφορά στις ισορροπίες στην προμήθεια κινητήρων, μια πιθανή μετάβαση της Williams από την Mercedes στην Renault δεν αλλάζει πολλά πράγματα. Κι αυτό διότι η Renault θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τρεις ομάδες (Renault, McLaren, Williams), η Ferrari με άλλες τρεις (Ferrari, Haas, Sauber), η Honda με δύο (Red Bull, Toro Rosso), όπως και η Mercedes (Mercedes, Force India). ΚΙ αυτό είναι σημαντικό διότι οποιαδήποτε αλλαγή «προς τα πάνω» (π.χ. η Ferrari από τις τρεις ομάδες να πήγαινε στις τέσσερις) θα έπρεπε να είχε γίνει γνωστή στη FIA και την Liberty Media μέχρι τα τέλη Μαϊου…