16.7 C
Athens

Πώς να πετάς βαθμούς: Η (όχι και τόσο φετινή) ιστορία της Ferrari

Αναξιοπιστία και Ferrari πηγαίνουν χέρι-χέρι στο φετινό πρωτάθλημα: πώς η Scuderia «κατάφερε» να πετάξει περισσότερους από 100 βαθμούς λόγω μηχανικών προβλημάτων και αποφάσεων στρατηγικής

Αναξιοπιστία και Ferrari πηγαίνουν χέρι-χέρι στο φετινό πρωτάθλημα: πώς η Scuderia «κατάφερε» να πετάξει περισσότερους από 100 βαθμούς λόγω μηχανικών προβλημάτων και αποφάσεων στρατηγικής

Πέρα από μαθήματα ιστορίας ως η πλέον θρυλική ομάδα στη Formula 1, η Ferrari μπορεί με τη φετινή της παρουσία στο πρωτάθλημα να παραδώσει κι άλλα μαθήματα, από αυτά που κάνουν τους ανταγωνιστές της να τρίβουν τα χέρια τους: πώς να πετάς βαθμούς που θα μπορούσαν να σε οδηγήσουν στον τίτλο.

Η Scuderia μπορεί να μην υπολείπεται σε όνομα, αλλά χάνει πολλά στη… χάρη. Η στρατηγική και η μηχανική αναξιοπιστία έχουν κοστίσει στην ιταλική ομάδα νίκες και βαθμούς που θα μπορούσαν να αποδειχθούν υπερπολύτιμοι στο κυνήγι της πρωτιάς τόσο στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών.

Σε αμφότερες τις κατηγορίες η Red Bull βλέπει τη Ferrari αφ’ υψηλού, έχοντας 97 βαθμούς περισσότερους στους κατασκευαστές (431 έναντι 334), τη στιγμή που ο Μαξ Φερστάπεν ηγείται της κούρσας στο πρωτάθλημα των οδηγών με 80 πόντους περισσότερους από τον Σαρλ Λεκλέρ (258 ο Ολλανδός έναντι 178 του Μονεγάσκου, με τον 2ο οδηγό της Red Bull, Σέρχιο Πέρεζ, να ακολουθεί με 173).

Σύμφωνα, μάλιστα, με το SkySports, η Ferrari έχει «σκορπίσει» πάνω από 100 βαθμούς εξαιτίας λαθών που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί σε τουλάχιστον έξι από 13 φετινά Grand Prix.

GP Ισπανίας: Ο Λεκλέρ προηγούταν άνετα ξεκινώντας από την pole position πριν από βλάβη του κινητήρα της Ferrari.
Χαμένοι πόντοι: 25.

GP Μονακό: Ο Λεκλέρ ηγείτο του ένα-δύο της Ferrari μέχρι που η ομάδα του αντέδρασε πολύ αργά στις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες στην πίστα. Ακολούθησε ένα αργό διπλό pit stop πίσω από τον Σάινθ, που τερμάτισε 2ος, ενώ ο Μονεγάσκος περιορίστηκε στην 4η θέση.
Χαμένοι πόντοι: 13.

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Λεκλέρ είχε το προβάδισμα, ξεκινώντας από την pole, πριν ο κινητήρας του «σκάσει» στον 20ό γύρο. Ο Σάινθ είχε επίσης εγκαταλείψει στον 9ο γύρο, λόγω βλάβης στα υδραυλικά.
Χαμένοι πόντοι: 25.

GP Καναδά: Λόγω ποινής κινητήρα, ο Λεκλέρ ξεκίνησε από το πίσω μέρος του grid και τελικά τερμάτισε 5ος.
Χαμένοι πόντοι: 15.

GP Βρετανίας: Λάθος στρατηγικής στα ελαστικά ανάγκασε τον Λεκλέρ να… ξεμείνει με σκληρά λάστιχα, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός βάθρου, καταλήγοντας 4ος. Ο Σάινθ, που μπήκε κανονικά στα pit για soft, πήρε την πρωτιά.
Χαμένοι πόντοι: 13.

GP Ουγγαρίας: Η Ferrari αποφάσισε να βάλει τον Λεκλέρ στα pit για αλλαγή ελαστικών (από medium σε hard), αφαιρώντας του τις πιθανότητες να κυνηγήσει τον Φερστάπεν. «Πάντα κάτι πηγαίνει λάθος. Αυτή η απόφαση μου κόστισε τον αγώνα», είπε ο Μονεγάσκος.
Χαμένοι πόντοι: 17.

ΧΑΜΕΝΟΙ ΠΟΝΤΟΙ ΣΥΝΟΛΟ: 108.

Αναξιοπιστία vs αυτοπεποίθηση: Ο αγχωμένος Λεκλέρ και ο πρωταθλητής… 2ος Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε νικητής σε 4 από τα 6 προαναφερθέντα Grand Prix (Μονακό και Silverstone) και μετράει μόνο δύο DNF στα 13 φετινά ραντεβού πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Αν οι pole positions χάριζαν το πρωτάθλημα, η Ferrari θα είχε ήδη ρεζερβέ στο βάθρο. Η αναξιοπιστία της, ωστόσο, σε συνδυασμό με τις επαναλαμβανόμενες λάθος προσεγγίσεις σε θέματα στρατηγικής, που έχουν βάλει τον Ματία Μπινότο στο στόχαστρο, έχουν κλείσει την πόρτα της αυτοπεποίθησης στο στρατόπεδο της Scuderia ενόψει του δεύτερου μισού της σεζόν.

Στη Red Bull, πάλι, το κλίμα είναι εκ διαμέτρου αντίθετο. Ο Φερστάπεν θα μπει στις πίστες το επόμενο σαββατοκύριακο, στην επανεκκίνηση του πρωταθλήματος, γνωρίζοντας ότι δε χρειάζεται καν να κερδίσει άλλον αγώνα για να υπερασπιστεί τον τίτλο του: ο Ολλανδος μπορεί να τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Λεκλέρ σε κάθε Grand Prix και ακόμα κι έτσι να πανηγυρίσει στο τέλος της σεζόν.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς