Συνεχίστηκε όλο το βράδυ η επιχείρηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την κατάσβεση της φωτιάς, η οποία μαίνεται στο γκαράζ του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η τιτάνια προσπάθεια των πυροσβεστών συνεχίζεται, αφού τέτοιου είδους περιστατικά είναι δύσκολα στην αντιμετώπισή τους. Το πλοίο έχει πάρει κλίση η οποία όμως έως τώρα θεωρείται από τους αρμόδιους ότι είναι διαχειρίσιμη.
Σχεδόν 30 ώρες μετά το ξέσπασμά της (πιθανότατα από βραχυκύκλωμα σε κάποιο φορτηγό) η φωτιά καίει ακόμη αυτοκίνητα, φορτηγά και ό,τι άλλο υπάρχει στο γκαράζ.
Οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώνονται σήμερα το πρωί στο να φθάσουν στο πέμπτο γκαράζ, όπου ξεκίνησε η φωτιά και καίει ακόμη τα πάντα στο πέρασμά της.
Χθες άνοιξε ο καταπέλτης του πλοίου και έβγαλαν κάποια φορτηγά για τη διευκόλυνση των πυροσβεστών, ωστόσο η πρόσβασή τους δεν είναι εύκολη και αναγκάστηκαν να ανοίξουν τρύπες στα πλαϊνά για να ρίχνουν από εκεί αφρό.
Να σημειωθεί πως το πλοίο έχει πάρει μία κλίση, 6 μοιρών, λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού που έχει πέσει μέσα, από την πυροσβεστική και το σύστημα πυρόσβεσης του ίδιου του πλοίου, ωστόσο δεν εμπνέει ανησυχία.
Οι τρύπες που έχουν ανοίξει στα πλαϊνά βοηθούν ακόμη, πέρα από το να ρίχνουν αφρό οι πυροσβέστες για να σβήσουν τη φωτιά, στο να βγαίνει το νερό που έχει συσσωρευτεί.
Οι προσπάθειες των πυροσβεστών σήμερα το πρωί επικεντρώνονται στο να κόψουν μια βαριά σιδερένια μπουκαπόρτα που θα τους επιτρέψει να φθάσουν στο πέμπτο γκαράζ που καίει ακόμη για τα καλά η φωτιά.
«Καμίνι» το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Στο μεταξύ, το πλοίο έχει μετατραπεί σε καμίνι, λόγω της φωτιάς που καίει για ώρες και των αερίων της καύσης, με θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 500 βαθμούς Κελσίου, κάνοντας τους ειδικούς να μιλούν για αντίστοιχες θερμοκρασίες με εκείνες που αναπτύχθηκαν στο Μάτι κατά τη φονική πυρκαγιά.
Οι πυροσβέστες δεν μπορούν… ούτε κατά διάνοια να πλησιάσουν στο σημείο της φωτιάς. Τα πάντα έχουν λιώσει και όπως χαρακτηριστικά λένε, όπου ακουμπούν καίγονται. Το έργο της πυρόσβεσης δυσχεραίνουν εστίες καπνού και ποσότητα νερού από τα αυτόματα συστήματα.
Παράλληλα, για προληπτικούς λόγους, γύρω από το πλοίο έχει τοποθετηθεί πλωτό φράγμα.
Τα καύσιμα έχουν μεταγγιστεί στη δεξιά πλευρά του πλοίου και εκτιμάται πως έχουν εξασφαλιστεί.