Στο 90% οι εργασίες για την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας» στο μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε σήμερα μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Από νωρίς σήμερα το πρωί, συνεργεία της «Αττικό Μετρό» τοποθετούν τις κυλιόμενες σκάλες με τη βοήθεια γερανού στην αριστερή πλευρά του σταθμού Αγίας Σοφίας- η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας- ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί αυτές στη δεξιά πλευρά.

«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε, «προφανώς η σημερινή διαδικασία τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».

Έτσι, πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση-η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 97%- και η κατασκευή του θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή.

«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε ο ίδιος.

Υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με «ταχύτατο ρυθμό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση των σταθμών βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένο στάδιο και συνολικά η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».

Όπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες. Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει: -13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.) -9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς -18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων -Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας -Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς – μέσω του συστήματος σηματοδότησης – η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.

Το μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου(βασικής γραμμής) και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Champions League: Το όνειρο του Παυλίδη έγινε εφιάλτης λόγω αδιανόητης ανατροπής της Μπαρτσελόνα, δεν χάνει από κανέναν η Λίβερπουλ

Ό,τι και να γράψουμε είναι λίγο για την απίστευτα τρελή ματσάρα της Λισαβόνας: Ο Παυλίδης έγραψε ιστορία με το τρίτο γρηγορότερο χατ-τρικ στην ιστορία του Champions League αλλά η Μπαρτσελόνα του «χάλασε» τη βραδιά με απίστευτη ανατροπή από το 4-2 - 7η νίκη για τη Λίβερπουλ, γερά στο κόλπο της 8άδας η Ατλέτικο

Τρομερός Παυλίδης, πέτυχε ιστορικό χατ-τρικ μέσα σε 30′ στο Μπενφίκα – Μπαρτσελόνα

Βαγγέλης Παυλίδης on fire! Ο διεθνής Έλληνας στράικερ σκόραρε τρεις...

Το αίτημα του Ολυμπιακού για τους διαλόγους στο VAR και η πρόταση Μαρινάκη για το τηλεοπτικό συμβόλαιο 9 ομάδων της SL

Τα αιτήματα του Ολυμπιακού στον Λανουά με βασικότερο να μπορούν οι ομάδες να ακούν τους διαλόγους στο VAR και η πρόταση Μαρινάκη που έγινε ομόφωνα αποδεκτή για το τηλεοπτικό συμβόλαιο των 9 «μικρών» του πρωταθλήματος

Άρης: Προχωράει η πώληση-ρεκόρ του Μανού Γκαρθία στην Κάνσας Σίτι, ποια τα πλαίσια της συμφωνίας

Ο Μανού Γκαρθία ετοιμάζει βαλίτσες για Αμερική καθώς οι επαφές της Κάνσας Σίτι με τον Άρη έχουν περάσει στο τελικό στάδιο για ένα ποσό-ρεκόρ στην ιστορία των Θεσσαλονικέων

Τέλος ο Γιώργος Κοσμάς από την ΑΕΚ

Παρελθόν από την ΠΑΕ ΑΕΚ αποτελεί ο Γιώργος Κοσμάς,...

Για Αθήνα… Θεσσαλονίκη: Ο Μεϊτέ κλείνει τελικά στον ΠΑΟΚ ως δανεικός μέχρι το τέλος της σεζόν

Η απόλυτη ανατροπή στην υπόθεση Μεϊτέ: Ο Γάλλος μέσος άφησε στα κρύα του λουτρού τον Παναθηναϊκό και προτίμησε να επιστρέψει στην Τούμπα για χάρη του ΠΑΟΚ και του Ραζβάν Λουτσέσκου

Τα πρωτοσέλιδα του αθλητικού και πολιτικού Τύπου στον ΑΘΛΟ

Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της ημέρας από τον αθλητικό αλλά και πολιτικό Τύπο στο athlosnews.gr

Champions League: Το όνειρο του Παυλίδη έγινε εφιάλτης λόγω αδιανόητης ανατροπής της Μπαρτσελόνα, δεν χάνει από κανέναν η Λίβερπουλ

Ό,τι και να γράψουμε είναι λίγο για την απίστευτα τρελή ματσάρα της Λισαβόνας: Ο Παυλίδης έγραψε ιστορία με το τρίτο γρηγορότερο χατ-τρικ στην ιστορία του Champions League αλλά η Μπαρτσελόνα του «χάλασε» τη βραδιά με απίστευτη ανατροπή από το 4-2 - 7η νίκη για τη Λίβερπουλ, γερά στο κόλπο της 8άδας η Ατλέτικο

5,1 Ρίχτερ ταρακούνησαν τη Λέσβο, έγινε αισθητός από τη Χίο μέχρι τη Θράκη

Σεισμική δόνηση 5,1 βαθμών σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης...

«Ενδιαφέρεται για την απόκτηση του Ιχεανάτσο ο Παναθηναϊκός»

Ο Παναθηναϊκός κινείται και για την απόκτηση επιθετικού στο...

Τρομερός Παυλίδης, πέτυχε ιστορικό χατ-τρικ μέσα σε 30′ στο Μπενφίκα – Μπαρτσελόνα

Βαγγέλης Παυλίδης on fire! Ο διεθνής Έλληνας στράικερ σκόραρε τρεις...