Στο 90% οι εργασίες για την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας» στο μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε σήμερα μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Από νωρίς σήμερα το πρωί, συνεργεία της «Αττικό Μετρό» τοποθετούν τις κυλιόμενες σκάλες με τη βοήθεια γερανού στην αριστερή πλευρά του σταθμού Αγίας Σοφίας- η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας- ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί αυτές στη δεξιά πλευρά.

«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε, «προφανώς η σημερινή διαδικασία τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».

Έτσι, πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση-η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 97%- και η κατασκευή του θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή.

«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε ο ίδιος.

Υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με «ταχύτατο ρυθμό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση των σταθμών βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένο στάδιο και συνολικά η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».

Όπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες. Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει: -13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.) -9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς -18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων -Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας -Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς – μέσω του συστήματος σηματοδότησης – η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.

Το μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου(βασικής γραμμής) και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Νάγκετς – Θάντερ 113-104: Το Ντένβερ υπερασπίστηκε το πλεονέκτημα και έκανε το 2-1 στην παράταση μετά από συγκλονιστική μάχη

Το Ντένβερ του Νίκολα Γιόκιτς κράτησε το πλεονέκτημα που απέκτησε με μπρέικ στο G1, βάζοντας μεγαλύτερη πίεση στους πρωτοπόρους της δυτικής περιφέρειας

ΑΕΚ – Μάλαγα 65-71: Οι Ανδαλουσιάνοι χάλασαν το κιτρινόμαυρο πάρτι και πέρασαν για 2η σερί χρονιά στον τελικό του BCL

Η Μάλαγα σίγησε την κατάμεστη από οπαδούς της ΑΕΚ Sunel Arena και τσέκαρε το εισιτήριο για τον τελικό του Basketball Champions League, όπου θα αντιμετωπίσει τη Γαλατάσαραϊ για να διατηρήσει τα σκήπτρα της

Μεντιλίμπαρ: Με την ίδια νοοτροπία κόντρα στον Παναθηναϊκό, θέλουμε να κερδίσουμε

Ο προπονητής του Ολυμπιακού βασίζει πολλά στη νοοτροπία νικητή που δεν χάνεται από την ομάδα του και θέλει νίκη και κόντρα στον Παναθηναϊκό για να κλείσει όμορφα μία τρομερή σεζόν στο πρωτάθλημα

Ο κυρίαρχος Βεζένκοφ παρέλαβε το βραβείο του MVP των playoffs της Euroleague

Ο Σάσα Βεζένκοφ απέδειξε στα ματς των playoffs κόντρα...

Τα 19,4 εκατομμύρια του Ολυμπιακού από τη φετινή του παρουσία στο Europa και η χαοτική διαφορά με το Champions League

Ο Ολυμπιακός ήταν ξανά η ελληνική ομάδα με τα περισσότερα κέρδη από τη φετινή του πορεία στο Europa League και θα διπλασιάσει το συγκεκριμένο ποσό απλά με τη συμμετοχή του από τη νέα σεζόν στη League Phase της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης

Τενερίφη – Γαλατάσαραϊ 80-90: Τουρκικός θρίαμβος και παρθενική πρόκριση στον τελικό του BCL

Οι Τούρκοι υπό το βλέμμα του Εργκίν Αταμάν έκαναν μια χαψιά την περσινή φιναλίστ και προκρίθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία τους σε τελικό του Basketball Champions League όπου θα διεκδικήσουν το δεύτερο ευρωπαϊκό τους τρόπαιο

ΕΠΟ: Χορήγησε άδεια για Ευρώπη σε 11 ΠΑΕ της Super League, δεν πήρε αδειοδότηση η Λαμία

Όπως αναμενόταν με τα τόσα εξωαγωνιστικά προβλήματα που την...

Ομπράντοβιτς για τον καυγά των τριών παικτών του στο Βελιγράδι: «Σοκαρίστηκα, η ομάδα θα τους τιμωρήσει»

Ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς τοποθετήθηκε για πρώτη φορά για τον...

Ο Ολυμπιακός ξενάγησε στο ΣΕΦ τους Ουκρανούς αθλητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025, οι...

Νάγκετς – Θάντερ 113-104: Το Ντένβερ υπερασπίστηκε το πλεονέκτημα και έκανε το 2-1 στην παράταση μετά από συγκλονιστική μάχη

Το Ντένβερ του Νίκολα Γιόκιτς κράτησε το πλεονέκτημα που απέκτησε με μπρέικ στο G1, βάζοντας μεγαλύτερη πίεση στους πρωτοπόρους της δυτικής περιφέρειας

Πού θα δείτε το κρίσιμο Μπενφίκα – Σπόρτινγκ και τα παιχνίδια της Super League

Η Μπενφίκα φιλοξενεί τη Σπόρτινγκ σε ένα ντέρμπι που...

Τα πρωτοσέλιδα του αθλητικού και πολιτικού Τύπου στον ΑΘΛΟ

Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της ημέρας από τον αθλητικό αλλά και πολιτικό Τύπο στο athlosnews.gr

Σάκοτα: Η Μάλαγα ανταγωνίζεται Ρεάλ και Μπαρτσελόνα, εμείς δεν έχουμε την ίδια εμπειρία

Στις λεπτομέρειες του ημιτελικού του BCL «μίλησε» ο χαρακτήρας της Μαλάγα που εκμεταλλεύτηκε...