Στο 90% οι εργασίες για την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας» στο μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε σήμερα μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Από νωρίς σήμερα το πρωί, συνεργεία της «Αττικό Μετρό» τοποθετούν τις κυλιόμενες σκάλες με τη βοήθεια γερανού στην αριστερή πλευρά του σταθμού Αγίας Σοφίας- η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας- ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί αυτές στη δεξιά πλευρά.

«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε, «προφανώς η σημερινή διαδικασία τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».

Έτσι, πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση-η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 97%- και η κατασκευή του θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή.

«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε ο ίδιος.

Υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με «ταχύτατο ρυθμό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση των σταθμών βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένο στάδιο και συνολικά η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».

Όπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες. Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει: -13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.) -9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς -18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων -Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας -Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς – μέσω του συστήματος σηματοδότησης – η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.

Το μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου(βασικής γραμμής) και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Γιοβάνοβιτς: Θα προσπαθήσουμε να δοκιμάσουμε διαφορετικά πράγματα, περιμένω σοβαρότητα

Σοβαρότητα τόνισε πως περιμένει από τους ποδοσφαιριστές του ο...

Ολυμπιακός – ΑΕΚ 31-26: Ένα βήμα μακριά από τον τίτλο, καταιγιστικοί οι Ερυθρόλευκοι στο κόκκινο φρούριο της Ηλιούπολης

Οι Ερυθρόλευκοι πήραν παραμάζωμα την ΑΕΚ στην Ηλιούπολη και έκαναν το 2-0 στους τελικούς αγκαλιάζοντας την κούπα του πρωταθλήματος

Δέκα μήνες απαγόρευση σε Γιαννακόπουλο από τον Αθλητικό Δικαστή, ο οποίος έριξε στα μαλακά Αταμάν και Σλούκα

Ο Αθλητικός Δικαστής του ΕΣΑΚΕ τιμώρησε με 10μηνη απαγόρευση εισόδου σε όλα τα γήπεδα τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο και έκλεισε τα... αυτιά του στη λέξη «μπάσταρδοι» που χρησιμοποίησε ο Εργκίν Αταμάν για οπαδούς του Ολυμπιακού

Επίσημα στον πάγκο της Ρόμα ο Γκασπερίνι, υπέγραψε τριετές συμβόλαιο

Προπονητής της Ρόμα είναι και επίσημα ο Τζαν Πιέρο...

Βρούτσης: Όφειλα να δείξω στον Γιαννακόπουλο τον σεβασμό που αξίζει, είμαι εδώ για να ενώνω

«Όφειλα να δείξω στον Γιαννακόπουλο τον σεβασμό που αξίζει όταν μπήκε στο γραφείο μου», δήλωσε ο αναπληρωτής υφ. Αθλητισμού τονίζοντας με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση πέτυχε κάτι σημαντικό με τη κοινή δήλωση Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού

Νέος προπονητής της Αταλάντα ο Γιούριτς

Στο πρόσωπο του Ιβάν Γιούριτς βρήκε η Αταλάντα τον...

Μπαρτσελόνα – Μάλαγα 59-81: Τη διέλυσε και απάντησε με μπρέικ στο μπρέικ

Η Ουνικάχα Μάλαγα διέλυσε την Μπαρτσελόνα με 59-81 και...

Μανδάς: Έχουμε βάλει ψηλά τον πήχη

Τους ποδοσφαιριστές της εθνικής εκπροσώπησε ο Χρήστος Μανδάς στη...

Ισπανία – Ελλάδα 1-3: Η ανανεωμένη εθνική καθάρισε με τρίποντο στην πρεμιέρα του European Golden League

Η επιστροφή της εθνικής βόλεϊ ανδρών στις καλοκαιρινές ευρωπαϊκές...