Στο 90% οι εργασίες για την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Με τις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού «Αγίας Σοφίας» στο μετρό Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στους 12 από τους 13 συνολικά σταθμούς του έργου της βασικής γραμμής, επισήμανε σήμερα μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.

Από νωρίς σήμερα το πρωί, συνεργεία της «Αττικό Μετρό» τοποθετούν τις κυλιόμενες σκάλες με τη βοήθεια γερανού στην αριστερή πλευρά του σταθμού Αγίας Σοφίας- η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας- ενώ έχουν ήδη τοποθετηθεί αυτές στη δεξιά πλευρά.

«Οι κυλιομένες σκάλες που τοποθετούνται στο σταθμό «Αγίας Σοφίας» του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι οι τελευταίες εσωτερικές σκάλες που παραλήφθηκαν και μπαίνουν στη θέση τους», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε, «προφανώς η σημερινή διαδικασία τοποθέτησή τους έκανε μεγαλύτερη αίσθηση στον κόσμο, επειδή ακριβώς ο σταθμός βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».

Έτσι, πέραν του σταθμού Βενιζέλου, όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό «οι αρχαιολογικές εργασίες προχωρούν με αμείωτη ένταση-η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 97%- και η κατασκευή του θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία, τα οποία θα αναδειχθούν με τον τρόπο που έχουμε δεσμευθεί», κυλιόμενες σκάλες έχουν πλέον όλοι οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή.

«Μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών στους σταθμούς, γίνεται η σύνδεσή τους στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και έτσι αφού τεθούν σε λειτουργία, γίνονται και οι όποιες ρυθμίσεις κριθεί ότι απαιτούνται», εξήγησε ο ίδιος.

Υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά με «ταχύτατο ρυθμό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση των σταθμών βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένο στάδιο και συνολικά η πρόοδος που έχει συντελεστεί, υπερβαίνει το 90%».

Όπως διευκρίνισε, «η πιο σημαντική διαδικασία που γίνεται σήμερα και σε διαρκή βάση, είναι οι υπόγειες δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών του μετρό, γεγονός που μας επιτρέπει και τη διενέργεια των σχετικών ρυθμίσεων των συστημάτων».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ταχιάος, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το 2023 το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες. Οι 18 συρμοί που παραλήφθηκαν και θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και το σταθμό Νέας Ελβετίας, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Τονίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί από τη Hitachi Rail, θυγατρική της Hitachi, η οποία είναι και μέλος της κοινοπραξίας εργολάβου της βασικής γραμμής του μετρό. Tο μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί αυτόματες, χωρίς οδηγούς (driverless),τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους περίπου 51,5 μέτρων. Ο κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών.

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει: -13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.) -9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς -18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων -Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας -Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς – μέσω του συστήματος σηματοδότησης – η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.

Το μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μία επένδυση που για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου(βασικής γραμμής) και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Champions League: Νύχτα θριάμβου για τη Μίλαν στο Μπερναμπέου, ο Αμορίμ διέλυσε τη Σίτι του Γκουαρδιόλα

Η τρομερή Σπόρτινγκ Λισαβόνας ισοπέδωσε τη Σίτι του Γκουαρδιόλα στο εντός έδρας «adeus» του Ρούμπεν Αμορίμ, η Μίλαν πήρε το σκαλπ του «πρώην» Αντσελότι και η Λίβερπουλ διέλυσε τη Λεβερκούζεν του επίσης «πρώην» Τσάμπι Αλόνσο σε μια μαγική... τσαμπιολιγκική βραδιά

«Οι Καρυπίδηδες προσπαθούν να επιβιώσουν σαν βδέλλες»: Η τοποθέτηση της πλευράς Μαρινάκη για τη δικαστική διαμάχη με την Ειρ. Καρυπίδη

Η νομική σύμβουλος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Εύα Παναγιώτου, προχώρησε σε αποκαλύψεις σχετικά με τις νομικές ενέργειες που έχει ξεκινήσει ο Βαγγέλης Μαρινάκης εναντίον της Ειρήνης Καρυπίδη, χρησιμοποιώντας σκληρούς όρους σε βάρος της προέδρου της ΠΑΕ Άρης

Λανουά: Ξεκάθαρη η κόκκινη κάρτα στον Μπρινιόλι, ορθά παρενέβη ο VAR

Ο επικεφαλής της ΚΕΔ εκθέτει τον Τάσο Σιδηρόπουλο που δεν έδειξε κόκκινη κάρτα στον τερματοφύλακα της ΑΕΚ - παρά την παρέμβαση του VAR - και τονίζει πως η παράβαση του Ιταλού τερματοφύλακα ήταν ξεκάθαρη αποβολή

Ο Β. Μαρινάκης ενδιαφέρεται για την αγορά της Βάσκο Ντα Γκάμα, σύμφωνα με έγκυρο Βραζιλιάνο δημοσιογράφο

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ζόρζε Νίκολα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ενδιαφέρεται για την αγορά συλλόγου από τη Βραζιλία και η Βάσκο Ντα Γκάμα αποτελεί την κύρια επιλογή, με τον Εντού Γκασπάρ να αναλαμβάνει να τρέξει την υπόθεση

Δ. Γιαννακόπουλος για Αγγελόπουλους: Λυπηρό, αν όχι επικίνδυνο, να αναλωνόμαστε σε εξωαγωνιστικές διαδικασίες

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος τοποθετήθηκε με επίσημη δήλωση σχετικά με την κατάθεση των αδερφών Αγγελόπουλων στην Επ. Δεοντολογίας της ΕΟΚ, εκφράζοντας απορίες σχετικά με την εξέλιξη της υπόθεσης αλλά και το timing της διαδικασίας

Champions League: Νύχτα θριάμβου για τη Μίλαν στο Μπερναμπέου, ο Αμορίμ διέλυσε τη Σίτι του Γκουαρδιόλα

Η τρομερή Σπόρτινγκ Λισαβόνας ισοπέδωσε τη Σίτι του Γκουαρδιόλα στο εντός έδρας «adeus» του Ρούμπεν Αμορίμ, η Μίλαν πήρε το σκαλπ του «πρώην» Αντσελότι και η Λίβερπουλ διέλυσε τη Λεβερκούζεν του επίσης «πρώην» Τσάμπι Αλόνσο σε μια μαγική... τσαμπιολιγκική βραδιά

ΑΑΔΕ: Αναρτήθηκαν τα Τέλη Κυκλοφορίας έτους 2025

Αναρτήθηκαν, στις ψηφιακές εφαρμογές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων,...

Βιλερμπάν: Πλήγμα με Τζάκσον, χάνει Ολυμπιακό και μένει στα πιτς για μεγάλο διάστημα

Με μια μεγάλη απώλεια θα πορευθεί τις επόμενες 6-8...

Ο Παναθηναϊκός έκανε προπόνηση σε συνθετικό χλοοτάπητα με το μυαλό στην Τζουργκάρντεν

Προπόνηση σε συνθετικό χλοοτάπητα έκανε ο Παναθηναϊκός προκειμένου να......

Champions League: Η Ντιναμό Ζάγκρεμπ έστησε πάρτι ανατροπής στη Σλοβακία, πρώτη νίκη με τεσσάρα η PSV

Επίδειξη δύναμης με ανατροπή στην Μπρατισλάβα έκανε η Ντιναμό...