Αναμονή. Μια 4σύλλαβη λέξη που κρύβει μέσα της πολύ πόνο όταν είσαι γονιός. Αναμονή στον γιατρό, σε υπηρεσίες, στο εστιατόριο. Το παιδί βαριέται, ανυπομονεί, πεινάει. «Πότε θα μπούμε;» «γιατί αργούμε;» «πότε θα φύγουμε;» «πότε θα έρθει το φαγητό;». «Λίγο ακόμα, αγάπη μου», απαντάς κι εύχεσαι η απάντησή σου να επιβεβαιωθεί, γιατί στην πραγματικότητα δεν έχεις ιδέα αν το λίγο θα είναι πολύ ή… (αυτό που σου φαίνεται) για πάντα!
Λίγο πριν την 100ή ερώτηση συνήθως καταφεύγεις στην εύκολη λύση, το κινητό, όπου έχεις κατεβάσει ένα «αθώο» παιχνίδι για τις δύσκολες ώρες –σαν αυτές.
Εμείς τις οθόνες εκτός σπιτιού δεν τις προτιμάμε, οπότε με «όπλο» ένα μολύβι, ένα χαρτί και το… μυαλό μας, απασχολούμαστε όσο περιμένουμε, βαριόμαστε ή… πεινάμε.
ΤΡΙΛΙΖΑ Κάποια αγαπημένα παιχνίδια των παιδικών μας χρόνων ανασύρονται στη μνήμη μας πολλά χρόνια αργότερα, προκειμένου να γίνουν κομμάτι των αναμνήσεων των δικών μας παιδιών. Τα γνωστά Χ και Ο της τρίλιζας είναι ένας εύκολος, γρήγορος και… ανέξοδος τρόπος για να περάσει ευχάριστα η ώρα με τα πιτσιρίκια μας, ανεξαρτήτως ηλικίας.
ΚΡΕΜΑΛΑ Από τη στιγμή που το παιδί σας μάθει τα βασικά γράμματα και βρει την κρεμάλα διασκεδαστική, να το ξέρετε, έχει το πρώτο χέρι. Εχοντας το… ακαταλόγιστο της ανορθογραφίας, το οποίο σημαίνει πως όλες οι λέξεις γράφονται με ε, ι και ο, ακόμα και οι πιο εύκολες λέξεις γίνονται περίπλοκες για τον γονιό. Χρειάζεται εξάσκηση και φαντασία για να σκεφτείς πως μια απλή λέξη με τέσσερα γράμματα είναι «φίσι» και όχι «φύση» και κοτζάμ τυρρανόσαυρος Ρεξ στο παιδικό μυαλό παραπέμπει σε σκεύος φαγητού και μετατρέπεται σε «τιρέξ».
ΟΝΟΜΑΤΑ, ΖΩΑ, ΠΡΑΓΜΑΤΑ Άλλο ένα παιχνίδι στο οποίο πιστεύεις ότι λόγω ηλικίας υπερτερείς, αλλά συνήθως βγαίνεις χαμένος. Γιατί πώς να πεις όχι στο γλυκό σου όταν σου προτείνει «να κάνουμε ομάδα απέναντι στη γιαγιά;» και πρέπει να του εξηγήσεις ότι ο ελεφαντόδρακος δεν είναι πραγματικό ζώο, αλλά χαρακτήρας βιβλίου και ο Μπάτμαν δεν «πιάνεται» στα ονόματα; Την ίδια στιγμή που η γιαγιά λέει «στοπ», εσύ έχεις συμπληρώσει όλες κι όλες δύο κατηγορίες και το καμάρι σου σε κοιτάζει με ύφος «εσύ φταις που χάσαμε, εγώ τόσες λέξεις σου είπα»!
ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Είτε βρίσκεστε στην αρχική φάση του 2+2=4 είτε το μυαλό του παιδιού σας κόβει περισσότερες μαθηματικές στροφές (ενδεχομένως κι από τις δικές σας), ένα αυτοσχέδιο δέντρο με αριθμούς μπορεί να σας βοηθήσει να περάσετε ευχάριστα –και εκπαιδευτικά- τον χρόνο σας. Γράφετε μερικές προσθέσεις στη φυλλωσιά ενός δέντρου (δε χρειάζεται να είστε ο Πικάσο, οι πράξεις μας ενδιαφέρουν) και ζητάτε από το παιδί να κυκλώσει όσες έχουν άθροισμα 5 ή 6 κλπ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ Για αυτό το παιχνίδι δε χρειάζεστε καν μολύβι και χαρτί. Εμείς το παίζουμε με δύο τρόπους: με το σύστημα «Α, Β… στοπ», και τον «αντίπαλο» να πρέπει να βρει 3 τυχαίες λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα στο οποίο σταμάτησες ή από το ίδιο γράμμα αναζητούμε λέξεις που βρίσκονται στον χώρο όπου βρισκόμαστε εκείνη τη στιγμή.
Κάπου ανάμεσα σε λέξεις, αριθμούς και κορμούς δέντρων, η ώρα περνάει κι έρχεται επιτέλους το φαγητό και η σειρά σας στον οδοντίατρο. Μην ξεχάσετε το μολύβι σας για την επόμενη φορά!