Ήταν, ίσως, ένα από τα πιο «θερμά» καλοκαίρια για τη Formula 1 αυτό που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες. Μπορεί οι πιλότοι και οι ομάδες ήδη να αναπαύονται, έπειτα από τη διεξαγωγή των πρώτων δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών του βελγικού γκραν πρι, εντούτοις όσα έλαβαν χώρα τις προηγούμενες εβδομάδες μας κάνουν –δίχως υπερβολή- να μιλάμε για ένα (σχεδόν) καινούριο Πρωτάθλημα!
Η Force India άλλαξε χέρα, ο Φερνάντο Αλόνσο ανακοίνωσε πως στο τέλος της σεζόν αποχωρεί από την F1, τη θέση του στη McLaren θα πάρει ο Κάρλος Σάινθ, ο Ρικιάρντο φεύγει από τη «μαμά» Red Bull για να πάει στην Renault το 2019 και ο Γκασλί θα τον αντικαταστήσει, παίρνοντας «προαγωγή» από την «ομογάλακτη» Toro Rosso.
Πόσο μπορεί να επηρεάσουν όλα αυτά την εξέλιξη του φετινού «μαραθωνίου»; Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να επηρεάσουν καθόλου. Όμως επειδή μιλάμε για ανθρώπινο παράγοντα, είναι βέβιο πως στο μυαλό όλων τριγυρνούν όλες αυτές οι ανακατατάξεις. Και θα συνεχίσουν να τριγυρνούν για αρκετό καιρό ακόμα.
Το δεύτερο μισό της σεζόν είναι γεγονός, λοιπόν, κι απ’ όσα είδαμε στις πρώτες δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, στη Ferrari επέστρεψαν αποφασισμένοι να μην την… πατήσουν όπως τα προηγούμενα χρόνια. Άλλωστε αν μπορεί κανείς να εντοπίσει την «αχίλλειο πτέρνα» της «σκουντερία» το 2017, αυτή ήταν το δεύτερο μισό της σεζόν, όταν η Mercedes πάτησε… γκάζι και στη Ferrari έδειχναν ότι ήταν ακόμα σε φάση… θερινής ραστώνης.
Ες… Σάββατον τα σπουδαία, πάντως, μιας και ό,τι και να λέμε για τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, οι κατατακτήριες είναι αυτές που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη του αγωνιστικού τριημέρου. Και ο καιρός, φυσικά, μιας και μιλάμε για το πάντοτε απρόβλεπτο Σπα!