Είναι γεγονός πως η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πέρασε πολύ βαθιά κρίση πριν από περίπου μια δεκαετία. Μια κρίση, συνέπεια της οποίας ήταν οι συγχωνεύσεις κορυφαίων εταιριών, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν τις δύσκολες στιγμές και να βγουν πιο ενισχυμένες την «επόμενη ημέρα», όταν η… κανονικότητα θα επέστρεφε.
Και δεν αναφερόμαστε μόνον σε εξαγορές τύπου Volkswagen-Audi-Seat-Skoda. Αλλά σε συνένωση δυνάμεων και «παγκοσμιοποίηση» της αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τον περιορισμό των περιορισμό των εξόδων και την επίτευξη οικονομίας κλίμακας.
Σχεδόν δέκα χρόνια μετά, πάντως, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εφησυχάζει. Και μπορεί οι ισορροπίες σε μεγάλο βαθμό να έχουν διαμορφωθεί εδώ και καιρό, όμως ποτέ δεν είναι αργά για κομβικής σημασίας συνεργασίες, από τις οποίες μόνον ωφελημένες μπορούν να βγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε αυτό το πλαίσιο η Volkswagen και η Ford ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας και διερευνούν τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας, η οποία θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα κάθε εταιρίας και θα παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες παγκοσμίως. Οι δύο εταιρίες-κολοσσοί, διερευνούν πιθανά projects σε αρκετούς τομείς, όπως η εξέλιξη μιας σειράς επαγγελματικών οχημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών των πελατών. Η προτιθέμενη συνεργασία δεν θα εμπεριέχει αλλαγές μετοχικών κεφαλαίων και ανταλλαγές μετοχών.
Αν μη τι άλλο πρόκειται για μια εξέλιξη πολύ σημαντική, μιας και δύο τεράστιες μάρκες αποφασίζουν να συμπορευτούν, έστω και σε έναν πρώτο περιορισμένο βαθμό, με στόχο το κοινό συμφέρον τους. Μη λησμονούμε, άλλωστε, πως η Volkswagen είναι μία φίρμα με τεράστια διείσδυση στην αμερικανική αγορά, μια αγορά στην οποία η Ford διαδραματίζει από καταβολής της σημαίνοντα ρόλο…