Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός – ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη Formula 1 – είναι πολύ ευρεία έννοια. Και οι διαφορές είναι απειροελάχιστες πολλές φορές. Τα δε «ψιλά γράμματα» είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά. Γι’ αυτό, άλλωστε, και απαιτείται βαθιά γνώση του αντικειμένου πριν ασκήσεις κριτική ή αναπαράξεις μια «είδηση», σχολιάζοντας της… (αν)αρμοδίως.
Δύο πρόσφατα περιστατικά μας αποδεικνύουν πως η ρήση «καλύτερα να μασάς, παρά να μιλάς», βρίσκει κατά σχεδόν απόλυτο τρόπο πεδίο εφαρμογής στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δύο παραδείγματα από τον ίδιο χώρο, αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους, μα με πολλά κοινά στοιχεία.
Παράδειγμα πρώτο: Λανς Στρολ. Ο μικρός έχει πάρει πολύ ψηλά τον… αμανέ. Συνηθίζουν να λένε στον αθλητισμό πως πάνω απ’όλα «μιλάνε» τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα του Στρολ, λοιπόν, σε καμία περίπτωση δεν δικαιώνουν τον ντόρο που έχει γίνει γύρω από το όνομά του. Σε σημείο, μάλιστα, οι επικριτές του να ισχυρίζονται πως αν δεν υπήρχαν «τα λεφτά του μπαμπά του», ο Καναδός μάλλον ήδη θα έβλεπε τα γκραν πρι από τον καναπέ του.
Κι όμως, αυτός ο (θρασύτατος κι ενπολλοίς αναποτελεσματικός) νεαρός πιλότος δήλωσε πως ο Φελίπε Μάσα κατά την περυσινή συμβίωσή τους στην Williams, δεν τον βοήθησε καθόλου! Επιτρέψτε μου, λόγω «εκ των έσω» πληροφόρησης, να γνωρίζω πως τη βοήθεια που προσέφερε ο Φελίπε στον Στρολ, δεν θα μπορούσε να τη φανταστεί ο Καναδός πριν από δύο χρόνια, όταν ετοιμαζόταν να εισέλθει (λόγω των χρημάτων του μπαμπά του, κι όχι εξαιτίας του… πηγαίου ταλέντου του) στον «μαγικό κόσμο» της Formula 1. Όμως είναι πολύ εύκολο να κάνεις κριτική αφ’ υψηλού, προκειμένου να καλύψεις τις (δεδομένες) αδυναμίες σου ως πιλότος.
Παράδειγμα δεύτερο: Ρος Μπρον. Τεράστια μορφή της Formula 1, ασύλληπτα τα επιτεύγματά του, όμως όταν βγαίνει και δηλώνει πως η Formula 1 θα μπορούσε στο εγγύς μέλλον να μετατραπεί σε ένα πρωτάθλημα ηλεκτροκίνητων μονοθεσίων, θα έπρεπε να γνωρίζει πως θεμελιώδης όρος ανάμεσα στην FIA και τη Formula E είναι πως για 25 χρόνια δεν θα υπάρξει άλλη σειρά με ηλεκτρικά μονοθέσια, υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.
Προφανώς ο Μπρον δεν γνώριζε αυτή τη λεπτομέρεια, η οποία είναι πολύ σημαντική, αν σκεφτεί κανείς πως τα 25 χρόνια ολοκληρώνονται το… 2039 και πως σίγουρα ο Αλεχάντρο Αγάγ ή όποιος άλλος θα έχει τότε τα ηνία της Formula E, θα θελήσει να την επεκτείνει. Λάθος του Μπρον, λοιπόν, να «ανοιχτεί» σε έναν χώρο διαφορετικό, δίχως να είναι 100% ενήμερο για τις συνθήκες που επικρατούν εκεί…