Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ματέο: Εξωπραγματική η κανονική περίοδος του Ολυμπιακού, αντιμετωπίζουμε την καλύτερη ομάδα στα πλέι οφ

Ο προπονητής της Ρεάλ αποθέωσε τον Ολυμπιακό για την εξωπραγματική κανονική περίοδο και τόνισε ότι η σειρά θα είναι μεγάλη απέναντι στην ομάδα που τερμάτισε πρώτη

Παπανικολάου: Ο στόχος είναι να πάμε στο Final-4 και να κατακτήσουμε την Ευρωλίγκα

Ξεκάθαρος είναι ο στόχος του Ολυμπιακού σύμφωνα με τον...

Μπαρτζώκας ενόψει Ρεάλ: «Θέλω να πάω με τους παίκτες που είναι πιο έτοιμοι, να αξιοποιήσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται το πλεονέκτημα έδρας»

Ο προπονητής του Ολυμπιακού αφού τόνισε πως δεν γίνονται σχόλια περί ατυχίας για το επίπεδο δυσκολίας του αντιπάλου στα playoffs, πρόσθεσε ότι προτιμά να πάει με τους πιο έτοιμους παίκτες στη σειρά με τη Ρεάλ που «είναι μία διαφορετικά διαδικασία σε σύγκριση με τα ματς της regular season»

Ολυμπιακός – Ρεάλ: Αυτούς όρισε η Euroleague να διευθύνουν το πρώτο ματς των playoffs στο ΣΕΦ

Ολυμπιακός και Ρεάλ Μαδρίτης συνθέτουν το πιο ενδιαφέρον και...

Ο Ολυμπιακός ανανεώνει το συμβόλαιο του Πνευμονίδη με τις… ευλογίες του Μεντιλίμπαρ

Ο 18χρονος επιθετικός χαφ της Κ19 των Πειραιωτών έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις στον προπονητή του Ολυμπιακού κι όλα δείχνουν ότι θα «δέσει» στο Λιμάνι με συμβόλαιο έως το 2029

Σήμερα η ακρόαση Ολυμπιακού και ΑΕΚ στη ΔΕΑΒ: Ο Αλμέιδα και οι 8 παίκτες που κλήθηκαν σε απολογία

Εντός της ημέρας (22/4) θα πραγματοποιηθεί η ακρόαση Ολυμπιακού και ΑΕΚ στη ΔΕΑΒ αναφορικά με τις... μπουνιές φιέστας στο «Γ. Καραϊσκάκης» μετά τη λήξη του μεταξύ τους αγώνα - Αναλυτικά τα 8+1 φυσικά πρόσωπα που κινδυνεύουν με τιμωρία

Ματέο: Εξωπραγματική η κανονική περίοδος του Ολυμπιακού, αντιμετωπίζουμε την καλύτερη ομάδα στα πλέι οφ

Ο προπονητής της Ρεάλ αποθέωσε τον Ολυμπιακό για την εξωπραγματική κανονική περίοδο και τόνισε ότι η σειρά θα είναι μεγάλη απέναντι στην ομάδα που τερμάτισε πρώτη

Λιάγκας: Είμαι Ολυμπιακός και φωνάζω για τον Παναθηναϊκό στο πόλο λόγω του γιου μου (vid)

Ο Γιώργος Λιάγκας φιλοξένησε την Τρίτη (22/4) τον Νίνο...

Βόλεϊ: Ανακοίνωσε την απόκτηση του Γιορντάνοφ ο Άρης

Ο Άρης ενισχύεται ενόψει της επόμενης σεζόν στη Pre...

Παναθηναϊκός στον κόσμο για Εφές: «Δεν αναρτούμε πανό με πολιτικό ή θρησκευτικό χαρακτήρα»

Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα μέτρα προστασίας που παίρνει η...

Κερδισμένος ο Παναθηναϊκός από τα περίπου 3,9 εκατ. ευρώ της UEFA μέσω του προγράμματος παροχών Euro 2024

Συνολικά 3.883.112,79 ευρώ δόθηκαν σε 16 ελληνικούς συλλόγους από...