Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ουνιόν Βερολίνου – Ολυμπιακός 0-1: Το αριστούργημα του Τσικίνιο έδωσε τη νίκη στους απροσπέλαστους Ερυθρόλευκους

Το απίθανο γκολ του Τσικίνιο υπέγραψε μια ακόμα νίκη του Ολυμπιακού στο δυνατό φιλικό προετοιμασίας στο Βερολίνο απέναντι στην Ουνιόν, με τους Ερυθρόλευκους να είναι εκπληκτικοί στην αμυντική τους λειτουργία

Κοντά στη Ρίο Άβε το «πολυεργαλείο» Γιώργος Λιάβας

Η ελληνική παροικία στην Πορτογαλία αναμένεται να μεγαλώσει κι...

Λεβαδειακός: Ανακοινώθηκε η μεγάλη κίνηση με Σεμπαστιάν Παλάσιος

Επίσημη μορφή πήρε η μεγάλη κίνηση του Λεβαδειακού με...

ΘΥΡΑ 7: Όποιος τολμήσει να μπει εμπόδιο στη δημιουργία της Ολυμπιακής Πολιτείας, θα είναι αιώνια εχθρός

Προειδοποιητικό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση έστειλε η ΘΥΡΑ 7, υπογραμμίζοντας πως «όποιος τολμήσει να σταθεί εμπόδιο στη δημιουργία της Ολυμπιακής Πολιτείας, θα είναι αιώνια εχθρός στους φιλάθλους του Ολυμπιακού»

Παίκτης του Παναθηναϊκού κι επίσημα για δύο χρόνια ο Χολμς

Οι Πράσινοι ανακοίνωσαν την απόκτηση του Αμερικανού σέντερ με συμβόλαιο για 1+1 χρόνια

Σε αδιέξοδο η υπόθεση Σενόν για τον Ολυμπιακό λόγω της διαφωνίας ανάμεσα σε Μπόκα – Ουνιόν για το ποσοστό μεταπώλησης

Περιπλέκεται αρκετά η κατάσταση για την υπόθεση Σενόν στον Ολυμπιακό, από τη στιγμή που Μπόκα και Ουνιόν Σάντα Φε δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους για το ποσοστό μεταπώλησης του Αργεντινού εξτρέμ

ΑΕΚ: Θέμα χρόνου η ανακοίνωση του Σιμάνσκι από τη Λέγκια

Μόνο η ανακοίνωση απομένει για τη συμφωνία της ΑΕΚ...

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε τον Γιάντσουκ

Ο Παναθηναϊκός έκανε δικό του και επίσημα τον Ντμίτρο...

Ουνιόν Βερολίνου – Ολυμπιακός 0-1: Το αριστούργημα του Τσικίνιο έδωσε τη νίκη στους απροσπέλαστους Ερυθρόλευκους

Το απίθανο γκολ του Τσικίνιο υπέγραψε μια ακόμα νίκη του Ολυμπιακού στο δυνατό φιλικό προετοιμασίας στο Βερολίνο απέναντι στην Ουνιόν, με τους Ερυθρόλευκους να είναι εκπληκτικοί στην αμυντική τους λειτουργία

Κοντά στη Ρίο Άβε το «πολυεργαλείο» Γιώργος Λιάβας

Η ελληνική παροικία στην Πορτογαλία αναμένεται να μεγαλώσει κι...

Μητσοτάκης: Δύο αεροσκάφη της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας έριξαν 8,5 τόνους τροφίμων στη Γάζα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημέρωσε, μέσω ανάρτησης στο Facebook, για...