Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Οι απαντήσεις της ΠΑΕ ΠΑΟΚ για Νέα Τούμπα και ο τρισδιάστατος σχεδιασμός των κερκίδων

Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ δημοσίευσε εντυπωσιακές μακέτες για τη Νέα Τούμπα και σημειώνει πως «ο Ιβάν Σαββίδης δεν πιέζεται, συνεχίζει αταλάντευτα στον δρόμο που έχει χαράξει για το υπερσύγχρονο νέο γήπεδο»

Με δάκρυα στα μάτια το αντίο του Σορτς στην Παρί: «Η κατάλληλη ώρα να δοκιμάσω κάτι καινούργιο» (vid)

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε τη σπουδαία μεταγραφή του Τι Τζέι...

Ο Σιπιόνι στην αποστολή της Τίγκρε για το ματς με Μπάνφιλντ: Ο Ολυμπιακός περιμένει την τελική συμφωνία

Ο 20χρονος Αργεντινός χαφ βρίσκεται κανονικά στα πλάνα της Τίγκρε για το ματς που θα γίνει τα ξημερώματα της Παρασκευής, με τον Ολυμπιακό να αναμένει μέχρι να συμφωνηθούν πλήρως όλοι οι όροι που έχουν τεθεί

Επίσημο: Παίκτης του Παναθηναϊκού ο Τι Τζέι Σορτς, υπέγραψε διετές συμβόλαιο

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε τη σπουδαία μεταγραφή του Τι Τζέι Σορτς, με τον Αμερικανό γκαρντ να υπογράφει διετές συμβόλαιο συνεργασίας μετά από μία ιστορική και άκρως παραγωγική σεζόν με την Παρί

ΠΑΟΚ: Το νέο συμβόλαιο στον Κωνσταντέλια και τα 14 εκατ. ευρώ της Στουτγκάρδης

Ο Δικέφαλος του Βορρά απέρριψε με συνοπτικές διαδικασίες την πρώτη πρόταση της Στουτγκάρδης για τον Κωνσταντέλια και με απόφαση Σαββίδη είναι έτοιμος να τού προσφέρει νέο συμβόλαιο σημαντική αύξηση απολαβών

Οι απαντήσεις της ΠΑΕ ΠΑΟΚ για Νέα Τούμπα και ο τρισδιάστατος σχεδιασμός των κερκίδων

Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ δημοσίευσε εντυπωσιακές μακέτες για τη Νέα Τούμπα και σημειώνει πως «ο Ιβάν Σαββίδης δεν πιέζεται, συνεχίζει αταλάντευτα στον δρόμο που έχει χαράξει για το υπερσύγχρονο νέο γήπεδο»

Παίκτης της Λίβερπουλ κι επίσημα ο Μίλος Κέρκεζ αντί 47 εκατ. ευρώ

Ο 21χρονος Ούγγρος αριστερός μπακ, Μίλος Κέρκεζ, ανακοινώθηκε κι...

Euroleague για Σορτς, Ναν και Σλούκα: «Τρία κεφάλια, ένα θηρίο»

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε κι επίσημα την απόκτηση του Τι...

Με δάκρυα στα μάτια το αντίο του Σορτς στην Παρί: «Η κατάλληλη ώρα να δοκιμάσω κάτι καινούργιο» (vid)

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε τη σπουδαία μεταγραφή του Τι Τζέι...