Έχουν… σώας τας φρένας!

Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορές στο φρενάρισμα ενός μονοθεσίου της Formula 1 και μιας μοτοσικλέτας του MotoGP;

Πολλάκις έχει γίνει λόγος αναφορικά με το πόσο «εύκολο» ή «δύσκολο» είναι ένας αναβάτης του MotoGP να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της οδήγησης ενός μονοθεσίου της Formula 1 και τούμπαλιν. Βέβαια, η πρακτική τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια μας έχει δείξει πως συνήθως οι αναβάτες είναι αυτοί που κάποια στιγμή στη ζωή τους τολμούν να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο κι όχι τόσο το αντίθετο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαρκ Μάρκεθ, και του teammate του στην ομάδα Repsol Honda, Ντάνι Πεδρόσα, οι οποίοι βρέθηκαν πριν από λίγο καιρό στην πίστα της Red Bull στην Αυστρία. Οι δύο τους είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Red Bull, βαμμένο στα χρώματα της Toro Rosso, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Honda με την ιταλική ομάδα της Formula 1.

Στο Red Bull Ring, λοιπόν, οι δύο αναβάτες του MotoGP διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: τη φερόμενη μάζα του ιδίου του οχήματος. Πού επηρεάζει η μάζα τον τρόπο οδήγησης; Ίσως το βασικότερο σημείο είναι η διαδικασία της πέδησης.

Ο Μάρκεθ παραδέχεται πως «στο τέλος της ευθείας στο Red Bull Ring φρενάρω με τη μοτοσικλέτα του MotoGP όταν φτάσω την ένδειξη των 200 μέτρων πριν τη στροφή. Αντιθέτως, με το μονοθέσιο φρενάρω δυνατά μόλις 50 μέτρα πριν στρίψω. Ακόμα κι έπειτα από προπόνηση μιας ολόκληρης ημέρας, είχα την αίσθηση πως δεν έστριβα ενστικτωδώς, αλλά επειδή μου είχαν πει πώς θα πρέπει να στρίψω». Όσο για τον Πεδρόσα, τονίζει πως «κυρίως στις τρεις πρώτες στροφές, η διαφορά μεταξύ μιας μοτοσικλέτας MotoGP και ενός μονοθεσίου της F1 είναι τεράστια».

Κι έρχονται τα στοιχεία της Brembo, προμηθεύτριας φρένων τόσο του MotoGP όσο και της Formula 1, για να πιστοποιήσουν τα λεγόμενα των δύο αναβατών της Honda: τα πιο «επιθετικά» σημεία πέδησης είναι στις πρώτες τρεις στροφές. Στην πρώτη, οι μοτοσικλέτες του MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 χλμ στα 100 χλμ με τους αναβάτες να πιέζουν επί 5,2” τη μανέτα των φρένων. Στο ίδιο σημείο, οι οδηγοί της Formula 1 επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 140 χλμ σε μόλις 1,8”! Αντίστοιχες είναι οι διαφορές και στις δύο επόμενες στροφές.

Στη δεύτερη στροφή οι μοτοσικλέτες επιβραδύνουν από τα 350 χλμ στα 40 χλμ μέσα σε 5”, ενώ τα μονοθέσια για να φρενάρουν από τα 315 στα 90 χλμ χρειάζεται ο πιλότος να πατήσει το πεντάλ επί 2,4”! Όσο για την τρίτη στροφή, στις μοτοσικλέτες του MotoGP η διαδικασία μείωσης της ταχύτητας από τα 300 χλμ στα 75 χλμ διαρκεί 4,1”, ενώ στα μονοθέσια απαιτούνται 2,3” για να επιβραδύνουν από από τα 330 χλμ στα 75 χλμ!

 

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Βαρούχας: Άκυρο γκολ η ΑΕΚ, κανένα πέναλτι – Αδικήθηκε ο Ολυμπιακός

Η ΑΕΚ ισοφάρισε στις καθυστερήσεις τον Λεβαδειακό με τον...

Αλμέιδα για Ελίασον: «Πρέπει να λύσει ο ίδιος το προσωπικό του θέμα»

Ο Νίκλας Ελίασον έμεινε εκτός αποστολής από ακόμη ένα...

Γιατράς: Αυτά που κάνω είναι εγκλήματα, αν υπήρχε αστυνομία του μπάσκετ θα με πήγαινε μέσα

Ο Κολοσσός κατάφερε να χάσει ένα δικό του παιχνίδι...

Οι τέσσερις λέξεις του Κάτας αναφορικά με το ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για τον Γκάμπριελ

Η ξεκάθαρη απάντηση του προπονητή της Μακάμπι Τελ Αβίβ μετά τα σενάρια που θέλουν τον Παναθηναϊκό να κάνει «all-in» για την περίπτωση του Γουένιεν Γκάμπριελ

Παναθηναϊκός: Οι πάνω από μισές νίκες που έχουν έρθει μετά το 80′ και το αγαπημένο 1-0

Ο Παναθηναϊκός του Αλόνσου στις αρχές αλλά και του Βιτόρια στο σήμερα... λατρεύει το άγχος και τις οριακές νίκες καθώς έχει κερδίσει τα 5 από τα 9 ματς στη σεζόν της Super League με τέρματα μετά το 80'

ΑΕΚ – Λεβαδειακός 1-1: Βαθμός-δώρο στην Ένωση στο 94′ με καθαρό επιθετικό φάουλ του σκόρερ Μήτογλου (vid)

Το καθαρό επιθετικό φάουλ του Μήτογλου στον Κάσσο στο 94' έγινε... καπνός από Τσακαλίδη και VAR Βεργέτη και κάπως έτσι η ΑΕΚ γλίτωσε την πρώτη εντός έδρας ήττα στη φετινή σεζόν

ΠΑΟΚ – Ατρόμητος 3-0: Ευστοχία, Κοτάρσκι και αριθμητικό πλεονέκτημα από το 21′ έφεραν άνετη νίκη

Ο Ατρόμητος έμεινε με δέκα παίκτες εξαιτίας της αποβολής του Αθανασίου με απευθείας κόκκινη στο 21ο λεπτό και ο ΠΑΟΚ που δεν εντυπωσίασε με την απόδοση του και είδε τον Κοτάρσκι να πιάνει ακόμη ένα πέναλτι, πανηγύρισε την πρώτη νίκη σε ματς πρωταθλήματος στην Τούμπα μετά τις 25 Αυγούστου

Βαρούχας: Άκυρο γκολ η ΑΕΚ, κανένα πέναλτι – Αδικήθηκε ο Ολυμπιακός

Η ΑΕΚ ισοφάρισε στις καθυστερήσεις τον Λεβαδειακό με τον...

Αλμέιδα για Ελίασον: «Πρέπει να λύσει ο ίδιος το προσωπικό του θέμα»

Ο Νίκλας Ελίασον έμεινε εκτός αποστολής από ακόμη ένα...

Γιατράς: Αυτά που κάνω είναι εγκλήματα, αν υπήρχε αστυνομία του μπάσκετ θα με πήγαινε μέσα

Ο Κολοσσός κατάφερε να χάσει ένα δικό του παιχνίδι...

Οι τέσσερις λέξεις του Κάτας αναφορικά με το ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για τον Γκάμπριελ

Η ξεκάθαρη απάντηση του προπονητή της Μακάμπι Τελ Αβίβ μετά τα σενάρια που θέλουν τον Παναθηναϊκό να κάνει «all-in» για την περίπτωση του Γουένιεν Γκάμπριελ

Παναθηναϊκός: Οι πάνω από μισές νίκες που έχουν έρθει μετά το 80′ και το αγαπημένο 1-0

Ο Παναθηναϊκός του Αλόνσου στις αρχές αλλά και του Βιτόρια στο σήμερα... λατρεύει το άγχος και τις οριακές νίκες καθώς έχει κερδίσει τα 5 από τα 9 ματς στη σεζόν της Super League με τέρματα μετά το 80'