Οι έξυπνοι συνήθως στο τέλος ανταμοίβονται. Κι αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο Μαρκ Μάρκεθ. Το απέδειξε, δηλαδή, στο Μπρνο της Τσεχίας, σε έναν αγώνα το φινάλε του οποίου βρήκε τον Ισπανό Παγκόσμιο Πρωταθλητή να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Η ελαχιστοποίηση της απώλειας ήταν το βασικό ζητούμενο για τον Μάρκεθ, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά πως όπως έχουν εξελιχθεί φέτος τα πράγματα, του αρκεί από τούδε και στο εξής να τερματίζει σε υψηλότερες θέσεις από τον Βαλεντίνο Ρόσι, ώστε πριν καλά-καλά φτάσουμε στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, να πάρει ακόμα έναν τίτλο.
Ο Μάρκεθ θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι παραπάνω στην Τσεχία. Θα μπορούσε να ήταν σίγουρα δεύτερος, ίσως και πρώτος. Επέλεξε, όμως, να μην ρισκάρει. Κινήθηκε συνετά, εξασφάλισε ότι στο φινάλε θα ήταν μπροστά από τον «γιατρό» και περίμενε την ευκαιρία του. Την επεδίωξε την προσπέραση στον Λορένθο δύο γύρους πριν ο τέλος, όμωςόταν είδε πως ο μελλοντικός teammate του δεν είχε διάθεση να τον αφήσει να περάσει, εγκατέλειψε την προσπάθεια.
Ήταν και θέση… πρεστίζ για τον Λορένθο να μην αφήσει τον Μάρκεθ να περάσει. Το 2019 οι δύο τους θα είναι μαζί στη Honda, με τον Μάρκεθ ναείνει το «νούμερο 1» στο HRC. Όμως ο Λορένθο τόσο με τις φετινές νίκες του, όσο και με μάχες όπως αυτή στο Μπρνο, θέλει να στείλει στους Ιάπωνες το μήνυμα πως θα διεκδικήσει την επί ίσοις όροις μεταχείριση. Και θα έχει δίκιο…
Από την άλλη, για τον νικητή του σγώνα στο Μπρνο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο, ήταν μια απόδειξη πως μπορεί να τα καταφέρει καλυτερα. Μόλις η δεύτερη νίκη φέτος ήταν αυτή για τον «Ντόβι», ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν έχει καταφέρει φέτος να επαναλάβει τις πειστικές περυσινές εμφανίσεις του, οι οποίες τον έφερεαν σε ρόλο διεκδικητή του τίτλου μέχρι τον τελευταίο αγώνα του 2017.
Για το τέλος αφήσαμε τον Βαλεντίνο. Ακόμα ένας αγώνας δίχως νίκη φέτος για τον Ρόσι, ο οποίος παλεύει με τα… θηρία! Τα προβλήματα με τη φετινή Yamaha είναι μεγάλα και παρότι στο Μπρνο ο Ρόσι επέλεξε μεσαίο εμπρός ελαστικό, σε μια προσπάθεια να φανεί ανταγωνιστικός, το μόνο που κατάφερε ήταν να ηγηθεί του αγώνα για τρεις γύρους. Όταν η απόδοση του ελαστικού έπεσε, όλα τελείωσαν…