Δίχως άλλο, ήταν το «μπαμ» του μεταγραφικού «παζαριού» της Formula 1. Αναφερόμαστε, φυσικά, στη μετακίνηση του Ντάνιελ Ρικιάρντο από τη Red Bull στη Renault, μια εξέλιξη που πολύς κόσμος δεν θα μπορούσε ούτε καν να φανταστεί. Μια κίνηση, όμως, με πολύ παρασκήνιο…
Οι κουβέντες δεν ήταν σε εξέλιξη εδώ και πολύ καιρό. Για την ακρίβεια ήταν μια κίνηση ματ από πλευράς της γαλλικής ομάδας, η οποία είχε διακρίνει τη δυσαρέσκεια του Ρικιάρντο για μια σειρά από γεγονότα τον τελευταίο καιρό. Ο Αυστραλός πρώτα απ’ όλα είχε ενοχληθεί σφόδρα για το γεγονός ότι η Red Bull έσπευσε από πέρυσι να ανανεώσει το συμβόλαιο του Μαξ Φερστάπεν, δίχως να ασχοληθεί μαζί του. Και μπορεί ο Ντάνι να είναι σχεδόν μονίμως χαμογελαστός, όμως αυτό το γεγονός τον δυσαρέστησε.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο ήταν το οικονομικό. Δίνοντας περίπου 20 εκατ. Ευρώ ετησίως στον Φερστάπεν, πρόθεση της Red Bull ήταν να μην ανοιχτεί ιδιαίτερα στην περίπτωση του Ρικιάρντο. Το μάξιμουμ που ήθελε να ξοδέψει η αυστριακή ομάδα ήταν ένα αντίστοιχο ποσό. Μόνο που ο Ρικιάρντο ήθελε κάτι παραπάνω. Λογικά, μιας και πιο έμπειρος από τον Ολλανδό teammate του είναι, αλλά και θεωρεί ότι είναι ίσως στην καλύτερη φάση της καριέρας του.
Επιπρόσθετα, έχοντας φτάσει πλέον στα 29 χρόνια του, ο γεννημένος την 1η Ιουλίου του 1989 στο Περθ πιλότος βλέπει πως αυτό το συμβόλαιο θα είναι ίσως το καλύτερο της καριέρας του. Κι από τη στιγμή που στη Red Bull δεν ήταν διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του, έστρεψε το βλέμμα του αλλού.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, όμως, ήρθε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης. Με τις διήμερες δοκιμές εξέλιξης στην Ουγγαρία να έχουν ολοκληρωθεί, ο Ρικιάρντο πήρε την οριστική απόφασή του να αποχωρήσει από την ομάδα στην οποία «ανδρώθηκε» οδηγικά. Ήθελε με κάθε τρόπο η θερινή διακοπή να τον βρει με το θέμα του συμβολαίου του διευθετημένο. Η Red Bull, όμως, «αγόραζε χρόνο». Ο Ρικιάρντο δεν είχε άλλη υπομονή και είπε το μεγάλο «ναι» στη Renault.
Πολύς κόσμος από το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν και ανακοινώθηκε η συμφωνία του Ρικιάρντο με τη Renault, έσπευσε να κάνει λόγο για απόφαση βιαστική. «Όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος» λέω εγώ. Ο Αυστραλός προφανώς είδε κάποια πράγματα στις συναντήσεις που έκανε με τους ανθρώπους της Renault. Είδε ένα όραμα, ένα συγκροτημένο πλάνο, μια προσπάθεια που γίνεται ώστε η γαλλική ομάδα το 2019 να είναι μέσα στην πρώτη τριάδα του Πρωταθλήματος. Και πείστηκε.
Στη Renault, λοιπόν, μαζί με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ θα αποτελέσουν ένα εξαιρετικό δίδυμο, ικανό για μεγάλα πράγματα. Παράλληλα, αρχίζει να ξεκαθαρίζει κάπως η κατάσταση σε ό,τι αφορά στις μεταγραφές και μετακινήσεις της επόμενης σεζόν. Με τον Ρικιάρντο στη Renault, ο Εστεμπάν Οκόν θα πρέπει πλέον να αναζητήσει αλλού την τύχη του, μολονότι μόλις προ ολίγων ημερών η γαλλική ομάδα είχε παραδεχθεί δημοσίως πως συζητούσε με τον Γάλλο πιλότο της Force India. Κι ο Κάρλος Σάινθ θα μπορέσει πλέον να κοιτάξει το μέλλον του σε… δύο κατευθύνσεις!
Προφανώς ο ισπανός αποτελεί την πρώτη επιλογή της red Bull για να αντικαταστήσει τον Ρικιάρντο. Άλλωστε ανήκει στην αυστριακή ομάδα. Όμως ακόμα δεν έχει επίσημη πρόταση στα χέρια του. Έτσι συνεχίζει να συζητά και με τη McLaren! Την ίδια ώρα «φουντώνουν» οι φήμες περί επικείμενης επαφής του Φερνάντο Αλόνσο με τη Red Bull. Μια τέτοια λύση, βεβαίως, δεν μπορεί να αποτελέσει κομμάτι ενός μακροχρόνιου προγραμματισμού, ενώ θα έρθει και σε αντίθεση με την πάγια τακτική της Red Bull να εμπιστεύεται τους δικούς της πιλότους και να μην αναζητά μεταγραφές.
Τούτη της στιγμή μόλις έξι πιλότοι έχουν υπογεγραμμένα συμβόλαια για το 2019: οι Χάμιλτον και Μπότας με τη Mercedes, οι Χούλκενμπεργκ και Ρικιάρντο με τη Renault, ο Φέτελ με τη Ferrari και ο Φερστάπεν με τη Red Bull. Όλες οι υπόλοιπες θέσεις είναι «ανοιχτές», μολονότι λίγο-πολύ κάποιες απ’ αυτές είναι «καπαρωμένες», όπως η δεύτερη στη Ferrari από τον Κίμι Ράικονεν ή τον Σαρλ Λεκλέρκ.
Όπως και να ‘χει, η μετακίνηση του Ρικιάρντο ήταν το μεγάλο «μπαμ» του καλοκαιριού και θα δώσει σίγουρα ένα μεγάλο ενδιαφέρον στην επόμενη αγωνιστική σεζόν!