Στον δεύτερο αγώνα της σεζόν, αλλά και επί Αυστριακού εδάφους, ο Lewis Hamilton αναδείχθηκε νικητής του Grand Prix Στυρίας, με τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει το 1-2 για την Mercedes και να τον Max Verstappen να συμπληρώνει το βάθρο. Απογοήτευση για την Ferrari, με διπλή εγκατάλειψη, καλή εμφάνιση από τον Ricciardo.
Οι συνθήκες ήταν και πάλι διαφορετικές από τις προηγούμενες ημέρες, όπως και στον προηγούμενο αγώνα, με την ισχυρή βροχή του Σαββάτου να δίνει την θέση της στην ηλιοφάνεια, κάτι που οδήγησε σε πλήρες στέγνωμα της πίστας και την θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 19 βαθμούς Κελσίου.
Στην εκκίνηση, μια επαφή του Vettel με τον Leclerc μετά από λάθος του δεύτερου, έσπασε την πίσω πτέρυγα του Γερμανού και την μπροστινή του Μονεγάσκου. Αυτό επέφερε και την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τελικά ο Vettel εγκατέλειψε τον αγώνα, καθώς ήταν αδύνατη η επισκευή του μονοθεσίου. Ο Leclerc μπήκε αμέσως στα pits και έβαλε ένα σκληρό σετ ελαστικών, ενώ υπήρξε και μήνυμα από τους μηχανικούς του με το οποίο τον πληροφόρησαν ότι υπάρχει ζημιά και στο πάτωμα του μονοθεσίου. Μετά το pit stop έπεσε στην 19η και τελευταία θέση.
Στην επανεκκίνηση, ο Hamilton άνοιξε την διαφορά από τον δεύτερο Verstappen και οι επιθέσεις για θέσεις ξεκίνησαν. Στον πέμπτο γύρο, τελείωσε και ο αγώνας του Leclerc, καθώς επέστρεψε στα pits και εγκατέλειψε, ζωγραφίζοντας μια άσχημη Κυριακή για την Ferrari.
Ο Bottas πέρασε τον Sainz για την τρίτη θέση, ενώ οι Ocon και Ricciardo βρέθηκαν στην 6η και 7η θέση στον 8ο γύρο. Ο Sainz έχασε θέση και από τον Albon και άρχισε να δέχεται πίεση και από τις Renault. Παράλληλα, ο Hamilton σημείωνε γρηγορότερους γύρους, με την διαφορά από τον Verstappen να έχει διευρυνθεί στο +2.8. Στον 16ο γύρο η δεκάδα ήταν Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Sainz, Ocon, Ricciardo, Gasly, Stroll και Perez, ο οποίος πέρασε τον Norris για την τελευταία βαθμολογούμενη θέση. Δεν φάνηκε να αισθανόταν άνετα ο Βρετανός στο τιμόνι της McLaren.
Ο Gasly δεν μπόρεσε να κρατήσει ούτε αυτός τις δυο Racing Point πίσω του, πέφτοντας στην 10η θέση. Ενώ ο Verstappen έκανε τον γρηγορότερο γύρο, ο Hamilton είχε πλέον ξεφύγει στο +4.2 από τον Ολλανδό. Στον 20ο γύρο, υπήρξε μήνυμα στον οδηγό της Red Bull, το οποίο τον ενημέρωσε πως δόθηκε οδηγία στις Mercedes να πιέσουν. Σε εκείνο το σημείο, ο Bottas ήταν πάνω από 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen.
Ο Norris ξαναμπήκε στην δεκάδα, εις βάρος του Gasly, ο οποίος πλέον είχε πίσω του τον teammate του, Daniil Kvyat. Στον 24ο γύρο, ο Verstappen μπήκε στα pits για ένα σετ μεσαίων, επιβεβαιώνοντας την στρατηγική δυο stop. Ο Ocon μπήκε και αυτός στα pits, αλλά τελικά ήταν για να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ο Hamilton ήταν η πρώτη από τις δυο Mercedes που σταμάτησαν, βάζοντας και εκείνος ένα σετ μεσαίων ελαστικών. Σημείωσε αμέσως μερικούς γρηγορότερους γύρους, δείχνοντας ότι το μονοθέσιο είχε πολύ ρυθμό με εκείνο το σετ. Στον αντίποδα, ο Bottas έμεινε έξω και άλλο με το αρχικό σετ των μαλακών ελαστικών, βρισκόμενος δέκα δευτερόλεπτα μπροστά από τον teammate του.
Ο Sainz σταμάτησε για ελαστικά στον 32ο γύρο, χάνοντας χρόνο λόγω θέματος με την αλλαγή στο πίσω αριστερό ελαστικό. Επόμενος επισκέπτης των pits ήταν ο Stroll, από την 7η θέση, ενώ τον ακολούθησε και ο Bottas στον 34ο γύρο. Ο Φινλανδός βγήκε πίσω από τον Verstappen, στην τρίτη θέση. Ο Albon ήταν πάνω από τέσσερα δεύτερα πίσω από τον οδηγό της Mercedes, σταθεροποιώντας την τετράδα σε εκείνο το σημείο του αγώνα. Ο Βρετανοταϊλανδός σταμάτησε αμέσως μετά για το δικό του pit stop, βγαίνοντας όμως στην 7η θέση.
Ο Ricciardo σταμάτησε στον 38ο γύρο, βγαίνοντας κρίσιμα στην 7η θέση, πίσω από τον Albon. Παράλληλα, ο Sainz ξανανέβαινε στην κατάταξη, προσπαθώντας να διορθώσει το λάθος στο pit stop της McLaren. Στον 40ο γύρο ήταν ήδη 9ος. Η καθυστερήσεις στα pit stops συνεχίστηκαν για την McLaren, με τον Norris να χάνει και αυτός χρόνο και βγαίνοντας στην 10 θέση. Η δεκάδα ήταν Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Ricciardo, Stroll, Perez, Sainz, Raikkonen και Norris στον 45ο γύρο.
Ο Raikkonen μπήκε για πρώτη φορά σε εκείνον τον γύρο για νέα ελαστικά, ενώ ο Perez με τον Stroll είχαν μάχη διαρκείας για την 6η θέση. Τελικά ο Μεξικανός κέρδισε την μάχη και μάλιστα πέρασε και τον Ricciardo για την 5η θέση. Ο Αυστραλός άρχισε να δέχεται πίεση και από τον Stroll, δείχνοντας πόσο αποτελεσματική είναι φέτος η Racing Point σε στεγνές συνθήκες.
Στον 52ο γύρο οι μηχανικοί του Bottas τον ενημέρωσαν για ζημιά σε κάποιο deflector πίσω, ένα από τα αεροδυναμικά μέρη του μονοθεσίου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το μονοθέσιο είχε χάσει 10 πόντους κάθετης δύναμης. Παράλληλα, ο Perez πετούσε, σημειώνοντας ταχύτερο γύρο μετά από ταχύτερο γύρο και μαζεύοντας την διαφορά από τον 4ο Albon μόλις στο +2.4.
Στον 59ο γύρο, ο Perez έφτασε τον Albon και προσπάθησε στους επόμενους να τον περάσει με την χρήση του DRS, χωρίς όμως να μπορεί να φτάσει αρκετά κοντά. Μπελάδες είχε και ο έτερος οδηγός των… ταύρων, αφού ο Bottas ήταν και αυτός εντός DRS από τον Verstappen. Τελικά ο Φινλανδός πήρε την δεύτερη θέση με σχετική άνεση.
O Ολλανδός μάλιστα μπήκε στον 68ο γύρο για ένα σετ μαλακών, κυνηγώντας τον επιπλέον βαθμό του γρηγορότερου γύρου. Στον τελευταίο γύρο, ο Stroll έκανε μια βουτιά στην τρίτη στροφή, βγάζοντας εκτός γραμμής τον Ricciardo, κάτι που εκμεταλλεύτηκε και ο Norris. Τελικά ο Hamilton πήρε μια άνετη νίκη, με τον Bottas να παίρνει την δεύτερη θέση και τον Verstappen την τρίτη. Albon, Norris, Perez, Ricciardo και Kvyat να συμπληρώνουν την δεκάδα, με τον Perez να οδηγεί στους τελευταίους γύρος με σπασμένη μπροστινή πτέρυγα μετά από επαφή με τον Albon, πάλι στην 4η στροφή!
Αναλυτικά η τελική κατάταξη:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:30:55.739 | 1 pit stop |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | +13,719s | 1 pit stop |
3 | Max Verstappen | Red Bull | +33,698s | 2 pit stop |
4 | Alexander Albon | Red Bull | +44,400s | 1 pit stop |
5 | Lando Norris | McLaren | +61,470s | 1 pit stop |
6 | Sergio Perez | Racing Point | +62,387s | 1 pit stop |
7 | Lance Stroll | AlphaTauri | +62,453s | 1 pit stop |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | +62,591s | 1 pit stop |
9 | Carlos Sainz | McLaren | +1 Γύρος | 2 pit stop |
10 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | +1 Γύρος | 1 pit stop |
11 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | +1 Γύρος | 1 pit stop |
12 | Kevin Magnussen | Haas | +1 Γύρος | 1 pit stop |
13 | Romain Grosjean | Haas | +1 Γύρος | 1 pit stop |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | +1 Γύρος | 1 pit stop |
15 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +1 Γύρος | 2 pit stop |
16 | George Russell | Williams | +2 Γύροι | 1 pit stop |
17 | Nicholas Latifi | Williams | +2 Γύροι | 1 pit stop |
DNF | Esteban Ocon | Renault | 1 pit stop | |
DNF | Charles Leclerc | Ferrari | 0 pit stop | |
DNF | Sebastian Vettel | Ferrari | 0 pit stop |
Πηγή: totalracing.gr