Ο πρώτος αγώνας της περίεργης σεζόν του 2020 στην πίστα του Red Bull Ring αποδείχθηκε απολύτως επεισοδιακός, με τον Bottas να πανηγυρίζει την νίκη και τους Leclerc και Norris να συμπληρώνουν το βάθρο! Ρεκόρ safety car, πολλές εγκαταλείψεις, λάθος για τον Vettel, καταστροφή για την Red Bull, έκπληξη από τον Leclerc!
To δράμα ξεκίνησε περίπου 70 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα, καθώς η Red Bull κατέθεσε ένσταση σχετικά με τις χθεσινές κατατακτήριες, αφού θεώρησε πως ο Lewis Hamilton αγνόησε τις κίτρινες σημαίες οι οποίες βγήκαν λόγω της εξόδου του teammate του, Valtteri Bottas. Τελικά η ένσταση έγινε δεκτή 35 λεπτά πριν το σβήσιμο των φώτων και έτσι ο Verstappen ξεκίνησε δεύτερος, με τον Βρετανό να υποβιβάζεται από την 2η στην 5η θέση!
Οι συνθήκες ήταν τελείως αντίθετες με εκείνες που επικρατούσαν στο Spielberg την Πέμπτη, καθώς η βροχή έδωσε την θέση της στην πλήρη ηλιοφάνεια, με την θερμοκρασία περιβάλλοντος και οδοστρώματος να είναι πολύ υψηλή.
Στην εκκίνηση, όλοι οι οδηγοί έφυγαν καλά, χωρίς να σημειώνεται ούτε ένα περιστατικό. Ο Bottas άνοιξε την διαφορά αμέσως στα 2.4 δευτερόλεπτα και ξέφυγε από το υπόλοιπο τρένο. Ο καπνός έκανε πάλι την εμφάνισή του στα μοτέρ των δυο Racing Point, δημιουργώντας μια ανησυχία στους Ροζ Πάνθηρες. Ο Hamilton έχασε μια θέση από τον Albon, ενώ αντίθετα κέρδισε μια θέση ο Vettel. O Norris έχασε δυο θέσεις με σχετική ευκολία, πέφτοντας στην 5η θέση.
Στον 8ο γύρο ο Hamilton ξεκίνησε την επίθεση στον Albon για την 3η θέση, ενώ ο Bottas συνέχισε να απομακρύνεται από τον 2o Verstappen, με την διαφορά στο +3.2! Έναν γύρο αργότερα, ο Βρετανός πέρασε την Red Bull με την βοήθεια του DRS.
Στον 11ο γύρο το μονοθέσιο του Max Verstappen σταμάτησε στην άκρη του σιρκουί, λόγω αστοχίας στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Ολλανδός κατάφερε να επιστρέψει στα pits, αλλά μετά από αλλαγή ελαστικών στο σκληρό σετ, φαίνεται να είχε πρόβλημα και με τα φρένα, όπως έγινε κατανοητό από το team radio. Τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα, αφού το μονοθέσιο έσβησε όταν πήγε να φύγει από το pit box.
Stroll, Vettel και Ricciardo είχαν μια ενδιαφέρουσα μάχη για την 8η θέση στον 15ο γύρο. Ο Γερμανός φάνηκε να έχει προβλήματα με την μεσαία γόμα, μπλοκάροντας μια δυο φορές στην τρίτη στροφή, αλλά διατηρώντας την θέση του. Παράλληλα, ένα team radio του Stroll φανέρωσε πρόβλημα στην μονάδα ισχύος.
Τα προβλήματα φάνηκαν να απασχολούν τους οδηγούς μονάχα γύρω από τον Sebastian Vettel, αφού και ο Ricciardo εγκατέλειψε στον 18ο γύρο, με το κιβώτιο να είναι κολλημένο σε κάποια σχέση. Αργότερα έγινε γνωστό ότι η εγκατάλειψη ήταν προληπτική, καθώς το μονοθέσιο είχε πρόβλημα με την ψύξη. Παράλληλα, ο Vettel πέρασε τον Stroll για την 6η θέση. O Καναδός μάλιστα έπεσε στην 10η, προφανώς λόγω του προβλήματος του κινητήρα που αντιμετώπιζε.
O Romain Grosjean είχε τετακέ στην αρχή του 2ου sector στον 21ο γύρο χωρίς όμως κάποιο πρόβλημα, ενώ ο Lance Stroll τελικά έγινε ο τρίτος οδηγός που εγκατέλειψε τον αγώνα, μπαίνοντας στα pits στον ίδιο γύρο. Μετά τις εξελίξεις αυτές, Leclerc και Vettel ανέβηκαν στην 6η και 8η θέση. Ο Μονεγάσκος σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών στον 23ο γύρο, βάζοντας το σετ μέσης γόμας. Παράλληλα, ο Bottas φάνηκε να χάνει λίγο από τον ρυθμό του και έτσι η διαφορά του από τον δεύτερο πλέον Hamilton μειώθηκε.
Ο Magnussen έκανε το 2/2 για την Haas όσον αφορά τα τετακέ, αφού φάνηκε να αστοχούν τα φρένα του μονοθεσίου του, καθώς ο Δανός ετοιμαζόταν να στρίψει στην πρώτη στροφή. Το συμβάν αυτό έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, ξεκινώντας όπως ήταν αναμενόμενο ένα κύμα προσέλευσης στα pits. Μοναδικός οδηγός χωρίς την σκληρή γόμα ήταν ο Perez, με την μεσαία. Στον 29ο γύρο και μετά τα pit stops, η κατάταξη ήταν Bottas, Hamilton, Albon, Norris, Perez, Leclerc, Sainz, Vettel, Gasly και Kvyat.
Στην επανέναρξη, ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Sainz στην τρίτη στροφή, αλλά οι δυο οδηγοί είχαν επαφή και ο Γερμανός έκανε τετακέ, πέφτοντας στην 15η θέση. Αντίθετα, ο Ισπανός συνέχισε κανονικά. Η επίθεση στα μονοθέσια της McLaren συνεχίστηκε, με τον Perez να περνά τον Norris για την 4η θέση.
Οι δυο Mercedes έμειναν κοντά μεταξύ τους (+0.5 περίπου), αλλά μακριά από τον 3ο Albon, στο +5.2, ανταλλάσσοντας γρηγορότερους γύρους, ενώ υπήρξε και επικοινωνία του Hamilton με τους μηχανικούς της ομάδας, όπου ο Βρετανός ζήτησε να χρησιμοποιήσει την πλήρη ισχύ του κινητήρα.
Στον 42ο γύρο, η διαφορά του 2ου Hamilton από τον 3o Albon ανέβηκε στα 7.7 δευτερόλεπτα, ενώ υπήρξαν περαιτέρω οδηγίες για ρυθμίσεις, με το πρόβλημα αισθητήρων που είχε η μονάδα ισχύος του Stroll να εμφανίζεται και στις δυο Mercedes. Bottas και Hamilton έλαβαν οδηγίες να μην περνάνε πολύ πάνω από τα kerbs στις στροφές. Λίγες στιγμές αργότερα, ξεκαθαρίστηκε μέσω team radio ότι πρόκειται για αισθητήρες του κιβωτίου ταχυτήτων.
Στον 46ο γύρο η δράση είχε μειωθεί, αφού οι 16 οδηγοί που είχαν απομείνει στον αγώνα είχαν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Ο Grosjean είχε έξοδο στον 50ο γύρο, πάλι χωρίς να δημιουργείται κάποιο πρόβλημα, αφού ο Γάλλος φάνηκε να συνεχίζει, αλλά τελικά απλά επέστρεψε στα pits και εγκατέλειψε. Σχεδόν ταυτόχρονα, ο George Russell σταμάτησε στην άκρη της πίστας και αυτός λόγω προβλήματος στην μονάδα ισχύος, προσθέτοντας άλλο ένα ψεγάδι στην ημέρα της Mercedes. Η εγκατάλειψη αυτή της Williams, επέφερε το δεύτερο safety car του αγώνα.
Με τα pit stops που ακολούθησαν, η κατάταξη στον 54ο γύρο ήταν Bottas, Hamilton, Perez, Albon, Norris, Leclerc, Gasly, Ocon, Sainz, Giovinazzi, Kvyat, Raikkonen, Vettel και Latifi. Στην επανέναρξη, ο Raikkonen έχασε τον μπροστά δεξιό τροχό αμέσως πριν την τελευταία στροφή, προφανώς από λάθος κατά το pit stop. Η εγκατάλειψη του Φινλανδού επέφερε το τρίτο safety car, ένα νέο ρεκόρ για την πίστα του Red Bull Ring. Έτσι, οι 13 εναπομείναντες οδηγοί ξαναμαζεύτηκαν πίσω από το γνωστό ασημί AMG GT R, περνώντας μάλιστα από το pit lane αντί της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού λόγω της ύπαρξης γερανού που μάζευε την Alfa Romeo του Raikkonen.
Πριν την τρίτη επανεκκίνηση, ο Perez έδωσε πίσω την θέση στον Albon, καθώς η προσπέραση του Μεξικανού φάνηκε να είχε γίνει αφού είχαν βγει οι ενδείξεις για το 3ο αυτοκίνητο ασφαλείας. Η πράσινη σημαία ξαναβγήκε στον 61ο γύρο και ο Albon επιτέθηκε στον Hamilton, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί το νέο σετ μαλακών ελαστικών του. Στην αρχή του δεύτερου sector όμως είχαν επαφή και ο Albon είχε τετακέ και έπεσε στην αμμοπαγίδα! Οι αγωνοδίκες ξεκίνησαν να εξετάζουν το συμβάν.
Ο Leclerc πέρασε τον Norris με δυσκολία για την 4η θέση, ενώ το μονοθέσιο του Hamilton ξεκίνησε να εμφανίζει το γνωστό πρόβλημα με τους αισθητήρες, ενδεχομένως λόγω και της επαφής με τον Albon. Στον 65ο γύρο ο Hamilton έλαβε ποινή για το συμβάν με τον Albon, ο Leclerc πέρασε και τον Perez για την 3η θέση, ενώ ο Μονεγάσκος σημείωσε και τον γρηγορότερο γύρο!
Ο Perez έλαβε και αυτός ποινή πέντε δευτερολέπτων λόγω του παράνομου προσπεράσματος στον Albon, ο οποίος όμως τελικά δεν κατάφερε καν να ολοκληρώσει τον αγώνα, αφού ο κινητήρας του σταμάτησε και αυτός! Norris και Perez είχαν επαφή στην τρίτη στροφή σε μάχη για την 4η θέση, αλλά ο Βρετανός κράτησε την ψυχραιμία του και την θέση του.
Στον 70ο γύρο ολοκληρώθηκε και ο αγώνας του Daniil Kvyat, αφού το πίσω αριστερό ελαστικό του διαλύθηκε. Τελικά μόνο 11 οδηγοί τερμάτισαν στο πρώτο αυτό Grand Prix του 2020, με τον Valtteri Bottas να κερδίζει τον αγώνα, τον Charles Leclerc να έρχεται από το πουθενά και να ανεβαίνει στην δεύτερη θέση και τον Lando Norris να τερματίζει τρίτος, με τον καλύτερο χρόνο!
Αναλυτικά η τελική κατάταξη:
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:30:55.739 | 2 pit stop |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | +2.700s | 3 pit stop |
3 | Lando Norris | McLaren | +5.491s | 3 pit stop |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | +5.689s | 2 pit stop |
5 | Carlos Sainz | McLaren | +8.903s | 3 pit stop |
6 | Sergio Perez | Racing Point | +15.092s | 2 pit stop |
7 | Pierre Gasly | AlphaTauri | +16.682s | 2 pit stop |
8 | Esteban Ocon | Renault | +17.456s | 2 pit stop |
9 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | +21.146s | 3 pit stop |
10 | Sebastian Vettel | Ferrari | +24.545s | 3 pit stop |
11 | Nicholas Latifi | Williams | +31.650s | 3 pit stop |
DNF | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 3 pit stop | |
DNF | Alex Albon | Red Bull | 3 pit stop | |
DNF | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | 2 pit stop | |
DNF | George Russell | Williams | 1 pit stop | |
DNF | Romain Grosjean | Haas | 2 pit stop | |
DNF | Kevin Magnussen | Haas | 0 pit stop | |
DNF | Lance Stroll | Racing Point | 1 pit stop | |
DNF | Daniel Ricciardo | Renault | 1 pit stop | |
DNF | Max Verstappen | Red Bull | 1 pit stop |
Πηγή: totalracing.gr