Ένωση Βιοεπιστημόνων: Ο Γαβρόγλου «φροντιστηριοποιεί» το λύκειο

Για «φροντιστηριοποίηση» της Γ 'Λυκείου και αλλαγές που προκαλούν σύγχυση στους μαθητές, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

Για «φροντιστηριοποίηση» της Γ ‘Λυκείου και αλλαγές που προκαλούν σύγχυση στους μαθητές, οι οποία σε 3 μήνες ολοκληρώνουν τη φετινή Β ́Λυκείου, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, σχολιάζοντας το προτεινόμενο σύστημα του ΙΕΠ και του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, και υπογραμμίζει τα εξής:

«Επαναφέρεται το Σχέδιο του Κ. Αρβανιτόπουλου: Οι προτεινόμενες αλλαγές στη Γ’ Λυκείου ουσιαστικά επαναφέρουν το σύστημα που είχε νομοθετηθεί με το νόμο 4186/2013 (νόμος «Αρβανιτόπουλου») και είχε αντικατασταθεί (ως “σκληρό και ταξικό”) από το νόμο 4327/2015 (νόμος «Κουράκη-Μπαλτά») από την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Γίνεται προπαρασκευαστική τάξη η Γ’ Λυκείου: Είμαστε αντίθετοι με την διαφαινόμενη μετατροπή της Γ ́Λυκείου σε καθαρά προπαρασκευαστική τάξη προετοιμασίας των Πανελληνίων Εξετάσεων και με την κατάργηση του βασικού χαρακτήρα του Λυκείου, σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να παρέχει Γενική Παιδεία.

Φροντιστηριοποιείται η Γ Λυκείου: Η φροντιστηριοποίηση της Γ ́Λυκείου με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων Προσανατολισμού θεωρούμε ότι δεν θα περιορίσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωσχολική βοήθεια, αντίθετα θα την αυξήσει. Από την πρόταση του ΙΕΠ προκύπτει συνολική επιβάρυνση των μαθητών στην ποσότητα της ύλης που καλούνται να εξεταστούν στη Γ ́Λυκείου. Επιπλέον, η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας, που έπαιζε το ρόλο του μαθήματος-“γέφυρας” μεταξύ διαφορετικών Πεδίων, και ο πιθανός περιορισμός σε 4 των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων θα περιορίσει ασφυκτικά τις επιλογές των μαθητών και θα εμποδίζει οποιαδήποτε κινητικότητα μεταξύ των διαφορετικών Κατευθύνσεων.

Προκαλούν σύγχυση στους μαθητές της Β Λυκείου οι αλλαγές: Οι αλλαγές προκαλούν σύγχυση στους μαθητές που σε 3 μήνες ολοκληρώνουν τη φετινή Β ́Λυκείου, οι οποίοι δεν γνωρίζουν βασικές παραμέτρους του νέου συστήματος. Τα νέα προγράμματα σπουδών επιβάλλονται εσπευσμένα και οι μαθητές της σημερινής Β ́Λυκείου κινδυνεύουν να μη διδαχθούν καθόλου σημαντική ύλη των υπό κατάργηση μαθημάτων, όπως η Στατιστική στα Μαθηματικά ή η Εξέλιξη στη Βιολογία.

Δεν μπορεί να θεωρηθεί “πρόγραμμα σπουδών”: Η πρόταση του ΙΕΠ για το Πρόγραμμα Σπουδών της Βιολογίας παρά τις σύντομες αναφορές σε στόχους, μεθοδολογία και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, απέχει πολύ από το να θεωρηθεί “πρόγραμμα σπουδών”.

“Συρραφή” δύο εγχειριδίων: Αντίθετα, παραπέμπει περισσότερο σε οδηγίες διδασκαλίας ενός “διπλού” εγχειριδίου, το οποίο προκύπτει από τη συνένωση των δύο υφιστάμενων εγχειριδίων Βιολογίας της Γ ́Λυκείου: αυτού της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και αυτού της Βιολογίας Προσανατολισμού. Η προτεινόμενη συρραφή από το ΙΕΠ ακόμη και αν προτείνεται να εφαρμοστεί σε περιορισμένο εκπαιδευτικό χρόνο, επιχειρεί ένα πρωτοφανές πείραμα! Τα παραπάνω εγχειρίδια έχουν συγγραφεί με συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών και κυρίως με συγκεκριμένο και απολύτως διακριτό εκπαιδευτικό στόχο: η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Γ ́τάξης και περιλαμβάνει γενικές γνώσεις περί Υγείας, Οικολογίας και Εξέλιξης. Από την άλλη, η Βιολογία Προσανατολισμού έχει τη δομή και το ύφος ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου αντικειμένου, το οποίο απευθύνεται σε όσους θα ακολουθήσουν σπουδές στις Επιστήμες της Ζωής.

Πρόχειρη, λανθασμένη παιδαγωγικά: Η απλή συρραφή τους είναι πρόχειρη, λανθασμένη παιδαγωγικά και δεν θεωρούμε ορθή την αποσπασματική εφαρμογή της σε ένα “νέο’’ σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων.

Η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές: Η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Γ ́Τάξης και συμβάλλει -παρά τις δυσχέρειες- στο αγαθό του «βιολογικού γραμματισμού» των μαθητών του Ελληνικού Σχολείου. Είναι, ουσιαστικά, η μοναδική φορά στη διάρκεια της σχολικής τους ζωής που οι μαθητές μπορούν να έρθουν σε επαφή με τη Θεωρία της Εξέλιξης, να αντιληφθούν τη σημασία της βιοποικιλότητας και τα μείζονα περιβαλλοντικά προβλήματα που απορρέουν από την κυριαρχία του ανθρώπου στα οικοσυστήματα, να έχουν πρόσβαση στην επιστημονική γνώση που σχετίζεται με τα αντιβιοτικά, τα εμβόλια, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και τις εξαρτησιογόνες ουσίες.

Μόνο εμείς και η Τουρκία: Η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ’ Λυκείου και η διδασκαλία της αντίστοιχης ύλης μόνο σε ένα μικρό κλάσμα μαθητών, μας βρίσκει απολύτως αντίθετους. Θεωρούμε ότι αποδυναμώνει σοβαρά το «βιολογικό γραμματισμό» των μαθητών και επιπλέον εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τη διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης από το Ελληνικό Σχολείο, καθιστώντας μας μαζί με την Τουρκία τις μοναδικές Ευρωπαϊκές χώρες όπου συμβαίνει αυτό».

Η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην κάνει αποδεκτή την εισήγηση του ΙΕΠ.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Κοβάσεβιτς: Ο Ελ Κααμπί διψάει για γκολ, έκλεψε τις καρδιές των οπαδών του Ολυμπιακού μετά τη Βίλα

Ο αθλητικός διευθυντής του Ολυμπιακού, Ντάρκο Κοβάσεβιτς, μίλησε σε...

Σαρωτικός, μετρημένος και νικητής Ολυμπιακός

Ο Ολυμπιακός επέβαλε τους δικούς του όρους από το Game 1 της σειράς με τη Ρεάλ και δείχνει αποφασισμένος για την πρόκριση στο Final Four, με σεβασμό αλλά όχι φόβο απέναντι στη Βασίλισσα

Μιλουτίνοφ: Να μείνουμε ταπεινοί για να κάνουμε το 2-0, η Ρεάλ είναι σπουδαία ομάδα

Σπουδαία ομάδα χαρακτήρισε τη Ρεάλ Μαδρίτης ο Νίκολα Μιλουτίνοφ,...

Ρεδόνδο: Ο Ολυμπιακός για μένα είναι η καλύτερη ομάδα στην Ευρώπη, έχουν φοβερό προπονητή

Ο απολαυστικός και ουσιαστικός Ολυμπιακός έκανε το πρώτο βήμα...

Μπαρτζώκας στους παίκτες του: «Μου αρέσει που δε θέλατε να πανηγυρίσετε, είναι απλά το πρώτο βήμα» (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας έμεινε ικανοποιημένος από την απόδοση και κυρίως τη νοοτροπία των παικτών του μετά την εμφατική πρώτη νίκη επί της Ρεάλ και τόνισε πως το ματς της Παρασκευής θα είναι πολύ πιο δύσκολο

NBA playoffs: Σοκαριστικός τραυματισμός για Μπάτλερ και ήττα των Γουόριορς από τους Ρόκετς (vid)

Οι Ρόκετς ισοφάρισαν με 1-1 τους Γουόριορς έπειτα από...

Μπαρτζώκας: Ενδεικτικό της πίεσης οι χαμένες βολές, ο Ναν άξιζε το βραβείο του MVP αλλά προτιμούσα να το πάρει ο Βεζένκοφ

Ο προπονητής του Ολυμπιακού αναφέρθηκε στον τίτλο του MVP της κανονικής περιόδου της EuroLeague και εξήγησε τι ισχύει με την πίεση

Κοβάσεβιτς: Ο Ελ Κααμπί διψάει για γκολ, έκλεψε τις καρδιές των οπαδών του Ολυμπιακού μετά τη Βίλα

Ο αθλητικός διευθυντής του Ολυμπιακού, Ντάρκο Κοβάσεβιτς, μίλησε σε...

Ρεάλ: Ολική ρήξη τένοντα και τέλος η σεζόν για τον Καμαβινγκά

Πολύ άσχημα είναι τα νέα στη Ρεάλ Μαδρίτης για...

Πονσαρνάου: Ένα δώρο που θα έχουμε να θυμόμαστε η ατμόσφαιρα των οπαδών του ΠΑΟΚ

Με την ευτυχία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του, εμφανίστηκε στην...

Μητσοτάκης: Στην κλιματική κρίση τα πιο δύσκολα είναι μπροστά μας και πρέπει να είμαστε έτοιμοι

Το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας επισκέφθηκε το...

Σαρωτικός, μετρημένος και νικητής Ολυμπιακός

Ο Ολυμπιακός επέβαλε τους δικούς του όρους από το Game 1 της σειράς με τη Ρεάλ και δείχνει αποφασισμένος για την πρόκριση στο Final Four, με σεβασμό αλλά όχι φόβο απέναντι στη Βασίλισσα

Πόλο: Κυκλοφορούν τα εισιτήρια για το Final-4 του Champions League γυναικών στον Πειραιά

Σε κυκλοφορία τίθενται από την Πέμπτη (24/4) τα εισιτήρια...