Ένωση Βιοεπιστημόνων: Ο Γαβρόγλου «φροντιστηριοποιεί» το λύκειο

Για «φροντιστηριοποίηση» της Γ 'Λυκείου και αλλαγές που προκαλούν σύγχυση στους μαθητές, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

Για «φροντιστηριοποίηση» της Γ ‘Λυκείου και αλλαγές που προκαλούν σύγχυση στους μαθητές, οι οποία σε 3 μήνες ολοκληρώνουν τη φετινή Β ́Λυκείου, κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, σχολιάζοντας το προτεινόμενο σύστημα του ΙΕΠ και του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, και υπογραμμίζει τα εξής:

«Επαναφέρεται το Σχέδιο του Κ. Αρβανιτόπουλου: Οι προτεινόμενες αλλαγές στη Γ’ Λυκείου ουσιαστικά επαναφέρουν το σύστημα που είχε νομοθετηθεί με το νόμο 4186/2013 (νόμος «Αρβανιτόπουλου») και είχε αντικατασταθεί (ως “σκληρό και ταξικό”) από το νόμο 4327/2015 (νόμος «Κουράκη-Μπαλτά») από την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Γίνεται προπαρασκευαστική τάξη η Γ’ Λυκείου: Είμαστε αντίθετοι με την διαφαινόμενη μετατροπή της Γ ́Λυκείου σε καθαρά προπαρασκευαστική τάξη προετοιμασίας των Πανελληνίων Εξετάσεων και με την κατάργηση του βασικού χαρακτήρα του Λυκείου, σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να παρέχει Γενική Παιδεία.

Φροντιστηριοποιείται η Γ Λυκείου: Η φροντιστηριοποίηση της Γ ́Λυκείου με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων Προσανατολισμού θεωρούμε ότι δεν θα περιορίσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωσχολική βοήθεια, αντίθετα θα την αυξήσει. Από την πρόταση του ΙΕΠ προκύπτει συνολική επιβάρυνση των μαθητών στην ποσότητα της ύλης που καλούνται να εξεταστούν στη Γ ́Λυκείου. Επιπλέον, η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας, που έπαιζε το ρόλο του μαθήματος-“γέφυρας” μεταξύ διαφορετικών Πεδίων, και ο πιθανός περιορισμός σε 4 των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων θα περιορίσει ασφυκτικά τις επιλογές των μαθητών και θα εμποδίζει οποιαδήποτε κινητικότητα μεταξύ των διαφορετικών Κατευθύνσεων.

Προκαλούν σύγχυση στους μαθητές της Β Λυκείου οι αλλαγές: Οι αλλαγές προκαλούν σύγχυση στους μαθητές που σε 3 μήνες ολοκληρώνουν τη φετινή Β ́Λυκείου, οι οποίοι δεν γνωρίζουν βασικές παραμέτρους του νέου συστήματος. Τα νέα προγράμματα σπουδών επιβάλλονται εσπευσμένα και οι μαθητές της σημερινής Β ́Λυκείου κινδυνεύουν να μη διδαχθούν καθόλου σημαντική ύλη των υπό κατάργηση μαθημάτων, όπως η Στατιστική στα Μαθηματικά ή η Εξέλιξη στη Βιολογία.

Δεν μπορεί να θεωρηθεί “πρόγραμμα σπουδών”: Η πρόταση του ΙΕΠ για το Πρόγραμμα Σπουδών της Βιολογίας παρά τις σύντομες αναφορές σε στόχους, μεθοδολογία και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, απέχει πολύ από το να θεωρηθεί “πρόγραμμα σπουδών”.

“Συρραφή” δύο εγχειριδίων: Αντίθετα, παραπέμπει περισσότερο σε οδηγίες διδασκαλίας ενός “διπλού” εγχειριδίου, το οποίο προκύπτει από τη συνένωση των δύο υφιστάμενων εγχειριδίων Βιολογίας της Γ ́Λυκείου: αυτού της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και αυτού της Βιολογίας Προσανατολισμού. Η προτεινόμενη συρραφή από το ΙΕΠ ακόμη και αν προτείνεται να εφαρμοστεί σε περιορισμένο εκπαιδευτικό χρόνο, επιχειρεί ένα πρωτοφανές πείραμα! Τα παραπάνω εγχειρίδια έχουν συγγραφεί με συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών και κυρίως με συγκεκριμένο και απολύτως διακριτό εκπαιδευτικό στόχο: η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Γ ́τάξης και περιλαμβάνει γενικές γνώσεις περί Υγείας, Οικολογίας και Εξέλιξης. Από την άλλη, η Βιολογία Προσανατολισμού έχει τη δομή και το ύφος ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου αντικειμένου, το οποίο απευθύνεται σε όσους θα ακολουθήσουν σπουδές στις Επιστήμες της Ζωής.

Πρόχειρη, λανθασμένη παιδαγωγικά: Η απλή συρραφή τους είναι πρόχειρη, λανθασμένη παιδαγωγικά και δεν θεωρούμε ορθή την αποσπασματική εφαρμογή της σε ένα “νέο’’ σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων.

Η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές: Η Βιολογία Γενικής Παιδείας απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Γ ́Τάξης και συμβάλλει -παρά τις δυσχέρειες- στο αγαθό του «βιολογικού γραμματισμού» των μαθητών του Ελληνικού Σχολείου. Είναι, ουσιαστικά, η μοναδική φορά στη διάρκεια της σχολικής τους ζωής που οι μαθητές μπορούν να έρθουν σε επαφή με τη Θεωρία της Εξέλιξης, να αντιληφθούν τη σημασία της βιοποικιλότητας και τα μείζονα περιβαλλοντικά προβλήματα που απορρέουν από την κυριαρχία του ανθρώπου στα οικοσυστήματα, να έχουν πρόσβαση στην επιστημονική γνώση που σχετίζεται με τα αντιβιοτικά, τα εμβόλια, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και τις εξαρτησιογόνες ουσίες.

Μόνο εμείς και η Τουρκία: Η κατάργηση του μαθήματος της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ’ Λυκείου και η διδασκαλία της αντίστοιχης ύλης μόνο σε ένα μικρό κλάσμα μαθητών, μας βρίσκει απολύτως αντίθετους. Θεωρούμε ότι αποδυναμώνει σοβαρά το «βιολογικό γραμματισμό» των μαθητών και επιπλέον εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τη διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης από το Ελληνικό Σχολείο, καθιστώντας μας μαζί με την Τουρκία τις μοναδικές Ευρωπαϊκές χώρες όπου συμβαίνει αυτό».

Η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην κάνει αποδεκτή την εισήγηση του ΙΕΠ.

BEST OF SPORTS VIDEOS

ΑΘΛΟΣ HEADLINES

Ολυμπιακός: Καμίνι το ΣΕΦ για το Game 4 των τελικών, εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια

Ήταν αναμενόμενο -ειδικά μετά το θρυλικό μπρέικ στο ΟΑΚΑ-...

«Ο ορισμός του ντισκαλιφιέ, κυρία μου»: Τα πολλαπλά χτυπήματα του Ναν στον Φουρνιέ και η μόνιμη διαιτητική ατολμία του ΟΑΚΑ (vid)

Ο Mythbuster αναλύει καρέ-καρέ τη φάση που ο Κέντρικ Ναν προσπάθησε με κάθε τρόπο να τραυματίσει τον Φουρνιέ και δίνει μόνο μια εξήγηση στο γιατί ο Αμερικανός δεν αποβλήθηκε απευθείας, όπως θα συνέβαινε σε οποιοδήποτε άλλο γήπεδο του κόσμου

Μπαρτζώκας μετά τον θρίαμβο στο ΟΑΚΑ: «Σας βγάζω το καπέλο, αυτός είναι ο Ολυμπιακός» (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας μίλησε με λόγια καρδιάς στους παίκτες του στα αποδυτήρια του ΟΑΚΑ τονίζοντας πως «αυτός είναι ο Ολυμπιακός» ενώ κάλεσε άπαντες να παραμείνουν προσηλωμένοι στο παιχνίδι της Κυριακής

Sky Sports: «Αγγίζει τα 47 εκατ. ευρώ το πακέτο για τη μεταγραφή Κωστούλα στην Μπράιτον»

Με ποσό-ρεκόρ για την ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου θα πάει στην Μπράιτον ο Κωστούλας, εφόσον ο Ολυμπιακός αποδεχθεί τη χρυσή πρόταση των Γλάρων

Ο Ολυμπιακός δεσμεύτηκε, έπαιξε ξανά το μπάσκετ που μπορεί και τώρα «μιλάει» το ΣΕΦ

Για όσο μπάσκετ μπορούμε να μιλήσουμε μέσα σε αυτό το θέατρο του παραλόγου, ο καλύτερος έχει την μπάλα στα δικά του χέρια και στο δικό του γήπεδο με στόχο ένα πρωτάθλημα κόντρα σε όλους και σε όλα

ΚΑΕ ΠΑΟ μετά την ήττα στο G3: «Αυτή η ομάδα φτιάχτηκε για να σπάει όρια»

Ο Παναθηναϊκός ηττήθηκε από τον πολύ ανώτερο Ολυμπιακό στο...

Πέτγουεϊ για το αντιαθλητικό του Ναν στον Φουρνιέ: «Κατάλαβα ότι θα προσπαθούσε να του… πάρει το κεφάλι»

Ο πρώην παίκτης του Ολυμπιακού, Μπρεντ Πέτγουεϊ, σχολίασε με...

Ολυμπιακός: Καμίνι το ΣΕΦ για το Game 4 των τελικών, εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια

Ήταν αναμενόμενο -ειδικά μετά το θρυλικό μπρέικ στο ΟΑΚΑ-...

«Ο ορισμός του ντισκαλιφιέ, κυρία μου»: Τα πολλαπλά χτυπήματα του Ναν στον Φουρνιέ και η μόνιμη διαιτητική ατολμία του ΟΑΚΑ (vid)

Ο Mythbuster αναλύει καρέ-καρέ τη φάση που ο Κέντρικ Ναν προσπάθησε με κάθε τρόπο να τραυματίσει τον Φουρνιέ και δίνει μόνο μια εξήγηση στο γιατί ο Αμερικανός δεν αποβλήθηκε απευθείας, όπως θα συνέβαινε σε οποιοδήποτε άλλο γήπεδο του κόσμου

Σε κλίμα συγκίνησης η οικογένεια της ΑΕΚ αποχαιρέτησε τον Δημήτρη Χατζηχρήστο – Στεφάνια από Θύρα 7 και Θ13

Ρίγη συγκίνησης στην OPAP Arena για το τελευταίο αντίο στον Δημήτρη Χατζηχρήστο. Οπαδοί...