Απίστευτη ταλαιπωρία βίωσαν λόγω της κακοκαιρίας τις τελευταίες ώρες επιβάτες πτήσεων προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, καθώς τα αεροπλάνα τους ανακατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια.
Τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία υπέστησαν 201 επιβάτες μιας πτήσης της Ryanair από το Λονδίνο που αντί της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, με το αεροπλάνο αμέσως μετά να αναχωρεί και την εταιρεία να ανακοινώνει ότι θα δρομολογήσει λεωφορεία για να μεταφέρει τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη, για μια απόσταση που οδικώς είναι 18 ώρες!
Οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων μητέρες με μωρά και ηλικιωμένοι, βρίσκονται ήδη πάνω από δέκα ώρες στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα στην Τιμισοάρα, χωρίς φαγητό και νερό, καθώς δεν υπάρχει άλλος χώρος να φιλοξενηθούν μέχρι να αναχωρήσουν για την Ελλάδα οδικώς, για ένα ταξίδι πολλών ωρών σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους.
«Μας πέταξαν στο αεροδρόμιο»
«Μας πέταξαν στο αεροδρόμιο. Μας είπαν στην αρχή να μην βγούμε από το αεροσκάφος, μετά να βγούμε. Δεν έχουμε καμία ακριβή υπεύθυνη ενημέρωση. Στις προσπάθειες που κάναμε να επικοινωνήσουμε με την πρεσβεία, τα περισσότερα τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν. Κάποια στιγμή μας απάντησαν ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα, παρά μόνο αν έχουν χαθεί ταξιδιωτικά έγγραφα», κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ένας από τους επιβάτες, ο κ. Καλαμάρας. «Δεν υπάρχει κάτι να φάμε. Δεν μας έχουν δώσει ένα ποτήρι νερό. Κάποιοι πήραν το λεωφορείο σε αυτές τις τραγικές καιρικές συνθήκες», συμπλήρωσε.
Περίπου οι μισοί από τους επιβάτες μπήκαν στα λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία, προκειμένου να πάνε οδικώς στη Θεσσαλονίκη. Ομως, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ένα από αυτά δεν έχει θέρμανση! «Είμαστε εγκλωβισμένοι εδώ και περιμένουμε. Οι μισοί έφυγαν με λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία μετά από πίεση. Λεωφορεία που δεν έχουν ούτε θέρμανση, τουλάχιστον στο ένα από τα δύο. Περίπου 100 έχουν μείνει εδώ, ανάμεσά τους κάποια μικρά παιδιά», δήλωσε στην εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ από την πλευρά της η κ. Δραγασίδου, επιβάτης της ίδιας πτήσης.
Σήμερα, πρωί του Σαββάτου, λίγο πριν από τις 8:00, πρόσφεραν στους επιβάτες τη δυνατότητα να πάνε σε ξενοδοχείο. «Ηρθε η αστυνομία του αεροδρομίου και μας είπε ότι η εταιρεία μας προσφέρει ξενοδοχείο, κάτι που αρνηθήκαμε γιατί το χρειαζόμασταν χθες το βράδυ, όχι σήμερα το πρωί», δήλωσε η κ. Ταυρίδου, που ήταν στην ίδια πτήση.
Ο Σπίρτζης στέλνει αεροπλάνο να τους παραλάβει
Τελικά μετά την ανάδειξη του θέματος από την εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ και μετά από παρεμβάσεις των δημοσιογράφων της εκπομπής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ενημέρωσε ότι στέλνει αεροπλάνο στην Τιμισοάρα για να παραλάβει τους εγκλωβισμένους επιβάτες και να τους μεταφέρει στην Αθήνα.
Αλαλούμ με τις πτήσεις στο «Μακεδονία»
Δεν ήταν, όμως, μόνο η πτήση που κατέληξε στην Τιμισοάρα. Άλλοι επιβάτες, πτήσης από τη Βιέννη, προσγειώθηκαν στα Σκόπια και μεταφέρονται στην Ελλάδα με λεωφορεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλη μια πτήση προσγειώθηκε στην Σόφια και επιβάτες μεταφέρθηκαν οδικώς στην Θεσσαλονίκη, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλες πτήσεις προσγειώθηκαν στην Αθήνα ή περιφερειακά αεροδρόμια.
Οι υπόλοιπες προσγειώσεις και αναχωρήσεις πτήσεων από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» γίνονται κανονικά, σε αρκετές περιπτώσεις με μικρές καθυστερήσεις.
Όπως καταγγέλλουν αρκετοί επιβάτες, δεν υπήρξε ενημέρωση για ακύρωση ή αλλαγή των εισιτηρίων τους ούτε τους προσφέρθηκε η δυνατότητα διαμονής σε ξενοδοχείο και γεύματος.
Fraport: Είναι απόφαση της αεροπορικής εταιρείας
Εκπρόσωπος της Fraport, της διαχειρίστριας εταιρείας του αεροδρομίου, Γιάννης Παπάζογλου, δήλωσε στον ΣΚΑΪ ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ενημέρωση των ταξιδιωτών και για την επιλογή προορισμών ανακατεύθυνσης.
Δήλωσε επίσης ότι οι ακυρώσεις δεν οφείλονται στην παρουσία χιονιού ή πάγου στον διάδρομο, αλλά στο χρόνιο πρόβλημα χαμηλής νέφωσης, που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία», το οποίο μειώνει την ορατότητα των πιλότων.
«Οποτε υπάρχει χαμηλή νέφωση και ο πιλότος αποφασίζει ότι δεν επιθυμεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο, είναι απόφαση αποκλειστικά και μόνο της εταιρείας το αεροδρόμιο που επιθυμεί να προσεγγίσει και ουδείς μπορεί να παρέμβει στην απόφαση αυτή. Είναι θέμα που αφορά αποκλειστικά την πολιτική στρατηγική της εταιρείας που προφανώς έχει μια κατάσταση με εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε στον ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Fraport Greece, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και βρίσκονται σε εξέλιξη όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες αποχιονισμού και αποπαγοποίησης για την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα.