Στο πένθος βυθίστηκε ο εφοπλιστικός κόσμος της χώρας από την αναπάντεχη απώλεια του εφοπλιστή Νίκου Βαρβατέ σε ηλικία 69 ετών.
Ο Νίκος Βαρβατές βρισκόταν στο τιμόνι της ναυτιλιακής εταιρείας «Naftotrade», η οποία διαθέτει στόλο που αποτελείται από τσιμεντάδικα και φορτηγά πλοία, και είχε διατελέσει πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.
Παρόλα αυτά, του άρεσε να κρατάει χαμηλούς τόνους, ήταν άνθρωπος ήρεμος και χαμογελαστός και το χρήμα γι’ αυτόν αποτελούσε μέσο και όχι αυτοσκοπό.
«Επιτυχία είναι», συνήθιζε να λέει, «να είσαι συμφιλιωμένος με τον εαυτό σου και να κρατάς το μέτρο. Δεν είναι μόνο τα λεφτά».
Έμενε στα Μανιάτικα, κυκλοφορούσε με ένα μικρό Ι.Χ.
Ο Νίκος Βαρβατές απέφευγε την επίδειξη πλούτου. Κυκλοφορούσε στον Πειραιά με ένα μικρό αμάξι. Ενώ αν και θα μπορούσε να μένει σε ένα «in» προάστιο και να απολαμβάνει μια χλιδάτη ζωή, ο ίδιος επέμενε να μένει στην Αγιά Σοφιά, στα Μανιάτικα. Προτιμούσε την παρέα παλιών και στενών φίλων του. Εντονα πολιτικοποιημένος, είχε άποψη και έπαιρνε θέση στα τεκταινόμενα της πολιτικής και της οικονομικής-ναυτιλιακής ζωής της χώρας.
Ο Ολυμπιακός, το μεγάλο του πάθος
Ωστόσο, το μεγάλο πάθος του ήταν ο Ολυμπιακός. Παρακολουθούσε τους αγώνες από τη σουίτα του α’ ορόφου μαζί με άλλους «πωρωμένους γαύρους». Ακόμη και όταν οι «ερυθρόλευκοι» έπαιζαν εκτός έδρας και δεν μπορούσε για επαγγελματικούς λόγους να ακολουθήσει την ομάδα, πήγαινε στο εστιατόριο του γηπέδου «Καραϊσκάκη» και παρακολουθούσε τον αγώνα από την τηλεόραση μαζί με τους φιλάθλους.
Οσο ήρεμος και χαμογελαστός φαινόταν, τόσο δυναμικός και ικανός ήταν στο να ταράζει τα νερά, καταθέτοντας στους εφοπλιστικούς κύκλους, αλλά και στην εκάστοτε κυβέρνηση, νέες πρωτοποριακές προτάσεις.
Κατάργησε το όριο των 4.500 τόνων
Ενδεικτικό του χαρακτήρα του είναι και το γεγονός ότι άλλαξε το όνομα της Ενωσης από «Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων» σε «Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων», προκειμένου να σπάσει το «φράγμα» που έλεγε ότι μπορούσαν να γραφτούν μόνο όσοι εφοπλιστές έχουν πλοία έως 4.500 τόνους.
Βλέποντας ότι η μεσογειακή ναυτιλία στη σύγχρονη εποχή φτάνει να έχει πλοία έως και 30.000 τόνους και -παρά το γεγονός ότι έμπαινε στα χωράφια άλλων εφοπλιστικών ενώσεων- προχώρησε και κατάργησε το όριο!
Απομένει η απόφαση του δικαστηρίου η οποία θα εγκρίνει το καταστατικό και τότε θα μπορούν να γράφονται στην Ενωση Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ελεύθερα οι εφοπλιστές με μεγαλύτερο τονάζ, μεγαλώνοντας τη δύναμή της και ενισχύοντας την ικανότητα παρέμβασής της.
Πρόκειται για τη μεγάλη ανατροπή στα «συνδικαλιστικά» του ελληνικού εφοπλισμού, η οποία γίνεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Στις όποιες αντιρρήσεις απαντάει με ένα αφοπλιστικό χαμόγελο!
Αλλωστε οι «κολλητοί» του γνωρίζουν την αγαπημένη του ιστορία που δεν είναι άσχετη με τις αποφάσεις και τις κινήσεις του: «Στη Σάμο όπου γεννήθηκα, όταν ο καιρός ήταν μπουνάτσα, δεν κάναμε μπάνιο. Ηταν αδιάφορη για μας η θάλασσα, πληκτική. Για να κάνουμε μπάνιο έπρεπε να έχει φουρτούνα. Θέλαμε να παλεύουμε με τα κύματα», συνήθιζε να λέει.
Πηγή: portcity.gr