Στις 24 Οκτωβρίου άνοιξε αυλαία το νέο πρόγραμμα του Open -του σταθμού που αποτελεί μετεξέλιξη του Epsilon- που όλοι περίμεναν με ανυπομονησία.
Ολοι; Μάλλον κάποιο λάθος υπάρχει εδώ. Αν κρίνει κανείς από τα νούμερα τηλεθέασης του καναλιού που δείχνουν θερμοκρασίες… βορείου Ελλάδας, κανείς τελικά δεν περίμενε με ανυπομονησία να δει το νέο πρόγραμμα του Open.
Τι κι αν εδώ και εβδομάδες το Epsilon «βομβάρδιζε» με τρέιλερ από τα νέα προγράμματα του σταθμού, τι κι αν έγραφαν συνεχώς γι’ αυτά τα sites και οι εφημερίδες, τι κι αν τα μεγαλοστελέχη του νέου καναλιού έδιναν συνεντεύξεις και τα δελτία Τύπου με τις υπογραφές μεγάλων ονομάτων διαδέχονταν το ένα το άλλο.
Προς το παρόν το πρόγραμμα δεν λέει να πάρει τα πάνω του. Και μπορεί να είναι νωρίς για να δει κανείς πού θα κάτσει η… μπίλια, αλλά υπάρχει και η παροιμία που λέει ότι «η καλή η μέρα από το πρωί φαίνεται».
Αυτή την παροιμία φαίνεται τη γνωρίζει και ο Ιβάν Σαββίδης κι ας μην είναι τόσο καλά τα ελληνικά του. Γι’ αυτό και οι πληροφορίες αναφέρουν πως «πάγωσε» μόλις πήρε στα χέρια του τα… χαμπέρια από τη Nielsen σχετικά με τα νούμερα τηλεθέασης.
Περισσότερο δυσαρεστημένος -αλλά και έκπληκτος- είναι από τα απογοητευτικά έως εφιαλτικά νούμερα που κάνουν οι σειρές μυθοπλασίας του σταθμού, τις οποίες ο ομογενής επιχειρηματίας είχε στηρίξει με πάθος.
Ο Ιβάν Σαββίδης πίστευε (δεν ξέρει κανείς αν εξακολουθεί να το πιστεύει) ότι οι ποιοτικές σειρές είναι το «άλφα» και το «ωμέγα» για ένα κανάλι που θέλει να χτυπήσει πρωτιά, εξ ου και το γεγονός ότι διεκδικεί με πείσμα και πάθος την ταινιοθήκη του Μega.
Όπως λένε αυτοί που ξέρουν -και όπως φαίνεται εξάλλου…- οι τρεις σειρές πάνω στις οποίες έχει επενδύσει, «Ο Πρίγκιπας της φωτιάς», «Η ελεύθερη σχέση» και το πολυδιαφημισμένο «Ου φονεύσεις» του Πάνου Κοκκινόπουλου, είναι εξαιρετικά καλογυρισμένες και υψηλού κόστους. Παραγωγές που θυμίζουν την παλιά καλή -προ κρίσης- εποχή. Ομως, το κοινό δεν ανταποκρίνεται αναλόγως.
Στα μονοψήφια οι σειρές μυθοπλασίας του Open
Στην prime time ζώνη τα προγράμματα του Open τερμάτισαν τελευταία και καταϊδρωμένα, κάνοντας μονοψήφια.
Χθες, Δευτέρα, ο «Πρίγκιπας της Φωτιάς» έμενε στο 3,5%, η «Ελεύθερη Σχέση» στο 3,6%, ενώ και αυτό ακόμα το ισχυρό χαρτί του σταθμού, το «Ου Φονεύσεις» πήγε… άπατο με ποσοστό τηλεθέασης 4,5%.
Την ίδια ώρα απέναντι «κάλπαζε» το Greece’s Next Top Model με 25,4%, στο Star, ενώ στον Αlpha «To Σόι» σου αν και σε επανάληψη έκανε 16,6% και το «Τατουάζ» έκανε 19,5%. Ο ΣΚΑΪ με το «Ελλάδα έχεις ταλέντο» έφτανε το 18%, ενώ συμπαθητικά (συγκριτικά με το Open, γιατί ούτε στο Μαρούσι είναι ευχαριστημένοι από τα νούμερα τηλεθέασης) τα πήγαιναν και οι δύο σειρές του ΑΝΤ1 «Η Επιστροφή» με 18,2% και «Πέτα τη φριτέζα» με 16,5%.
Και βεβαίως δεν τα πηγαίνει καλύτερα ούτε το πρωινό μαγκαζίνο «Ευτυχείτε» με την Κατερίνα Καινούργιου που αν και διπλασίασε τα ποσοστά των πρώτων ημερών παραμένει σε μονοψήφια (7,4% χθες), αλλά ούτε και η μεσημεριανή εκπομπή του Νίκου Μουτσινά «Για την παρέα» (επίσης 7,4% χθες).
«Άπατο» πάει και το δελτίο ειδήσεων του σταθμού που δεν μπορεί να ξεκολλήσει από το 5% (αν και η Έλλη Στάη ήταν απούσα και χθες και σήμερα για λόγους υγείας ανέβασε μάλιστα και σχετική φωτογραφία στο Instagram με ορό στο χέρι).
Οι μόνοι που επιπλέουν προς το παρόν, υπό την έννοια ότι ξεκόλλησαν από τα μονοψήφια, είναι αυτοί που μπήκαν τελευταίοι στο… χορό, δηλαδή οι δύο πρωινές ενημερωτικές εκπομπές «Ώρα Ελλάδος 05:30» με 10,3% και «Ώρα Ελλάδος 07:00» με ποσοστό 11,3%.
Προβληματισμένος ο Σαββίδης
Τα χαμηλά νούμερα προβληματίζουν τον Ιβάν Σαββίδη που δεν γνωρίζει με ποιον τρόπο θα αναστρέψει αυτή την κατάσταση. Το κανάλι φαίνεται να το ακολουθεί η «κατάρα του Epsilon» με την έννοια ότι στη συνείδηση των τηλεθεατών ήταν και παραμένει δευτεροκλασάτο.
Και μπορεί αυτό να είναι άδικο, καθώς ο ίδιος και διάθεση έδειξε και χρήματα έριξε για να δημιουργήσει ένα κανάλι υψηλών προδιαγραφών (έστω και με ένα-δυο άτομα από το «αμαρτωλό» παρελθόν του Epsilon παρόντα), όμως η εμπειρία έχει δείξει πως αν δεν θέλει κοινό, δύσκολα μπορούν να γίνουν «ενέσεις αναζωογόνησης».
Αν εξάλλου ήταν γνωστός ο μαγικός τρόπος που ένας τηλεοπτικός σταθμός κερδίζει το αδιάφορο κοινό, θα τον είχαν ήδη εφαρμόσει οι τηλεοπτικοί κολοσσοί που συχνά βλέπουν καθ’ όλα προσεγμένα προγράμματά τους να αποτυγχάνουν, πολύ πριν ο Ιβάν Σαββίδης αποφασίσει να γίνει καναλάρχης.
Επί της ουσίας, δεν μπορούν να γίνουν πολλά. Το Open μπορεί βεβαίως να ελπίζει ακόμα πως θα αλλάξουν τα πράγματα όταν θα μπουν στο παιχνίδι τα μουσικά ριάλιτι και σόου του σταθμού με μεγάλα ονόματα όπως η Δέσποινα Βανδή ή οι αθλητικές εκπομπές που επίσης έχει κλείσει σημαντικά ονόματα, ποδοσφαιριστές και δημοσιογράφους. Αν δεν καταφέρουν ούτε αυτοί να προσελκύσουν το κοινό, τότε ενδέχεται η τηλεοπτική περιπέτεια του Ιβάν Σαββίδη να εξελιχθεί σε τηλεοπτική τραγωδία…